Galvanizli Çelik Borular

Ben TEDAŞ'a teslim edeceğim işlerin kontrollüğünü yapıyorum. Trafik birimi ayrı. Tüm işlerimde TEDAŞ uygulama usül ve esaslarını kullanıyorum. Trafik biriminin de hiç bir yerde galvaniz boruyu toprağa gömdüğünü görmedim teknik açıdan kusurlu bir işlem olduğunu üzerine basarak tekrarlıyorum. Koyduğunuz galvanizli çelik boru 10 yıl sonra kalitelisi ve kalını 20 yıl sonra dantel gibi dağılır ve kabloya zarar verir. Buna bizzat birçok kez şahit olduk.
Doğru olan koruge yada etli kangal boru veya beton büz uygulamasıdır, yol geçişlerinde kazı derinliği en az 1m olmalıdır, normal kanal yapılıyorsa üzerine beton zarf uygulanır.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
1m derinlikten kablo geçirirseniz, 30 cm de refüj veya kaldırım yüksekliğini ekleyin 130 cm eder. sinyalizasyon rögarları 40x40 cm dir. kablo geçiş noktasında yolun 2 tarafında birer rögar olmalıdır. sizin hesaba göre bu rögarın derinliğinin 130 cm olması lazım. 130 cm derinliğindeki rögardan yani 40x40 rögarın alt zemininden (130cm) kablo çekilmesi imkansızdır.

bizim uygulamamızda zeminin 30-40 cm altına demir boru gömülür. yolun orta kısmı 40cm banket kısımları 30 cm yaklaşık olur.
(Yol su tutmaması için özellikle böyle yapılır devlet yollarının çoğu.)
Bu durumda rögar derinliği 60 cm olmaktadır. kablo geçirmeye uygun.
 
1m derinlikten kablo geçirirseniz, 30 cm de refüj veya kaldırım yüksekliğini ekleyin 130 cm eder. sinyalizasyon rögarları 40x40 cm dir. kablo geçiş noktasında yolun 2 tarafında birer rögar olmalıdır. sizin hesaba göre bu rögarın derinliğinin 130 cm olması lazım. 130 cm derinliğindeki rögardan yani 40x40 rögarın alt zemininden (130cm) kablo çekilmesi imkansızdır.

bizim uygulamamızda zeminin 30-40 cm altına demir boru gömülür. yolun orta kısmı 40cm banket kısımları 30 cm yaklaşık olur.
(Yol su tutmaması için özellikle böyle yapılır devlet yollarının çoğu.)
Bu durumda rögar derinliği 60 cm olmaktadır. kablo geçirmeye uygun.

Elektrik ile sinyalizasyon sistemi uygulamaları çok farklı. Sinyalizasyonda 55x55x55 kompozit/termoplastik ek odaları kullanılıyor. Elektrikte ise 60x80 ve 80x120 derinliği minimum 80cm! betonarme ek odaları kullanılıyor. Gerekli tedbirler alınmazda taşıt yükü açısından 1m altı kablo boru geçişi Fen ve sanat kurallarına aykırıdır.
Yapılması gereken yol geçişlerinde betonarme ek odası kullanıp orta refüj boyunca bahsettiğiniz termoplastik ek odalarından kullanılmasıdır. Ama maalesef bir çok teknik adam kafasına göre imalat yapmaktadır.
Yol geçişinde 30-40cm ve altı boru tesisat v.s. ... Fen ve sanat kurallarına aykırı imalattır. Toprak altında demir boru her zaman çürümeye mahkumdur !

Fen ve sanat kuralları derken lafım havada kalmasın çocuğun adını koyalım;
https://yfk.csb.gov.tr/sartnameler-i-330
https://webdosya.csb.gov.tr/db/yfk/...tl--akim-elektr-k-tes-sati-20190412135410.pdf

Sayfa 7'de büz ve alternatif olarak sizinde bahsettiğiniz galvaniz boru uygulamasından bahsetmekte ama derinlik yol geçişlerinde dediğim gibi 1m. Beton büz her zaman tercihimdir, etli koruge boru ise hepsinden daha sağlıklı bir işlemdir.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,540
Kullanıcılar
449,912
Son üye
mavilacivert11

Yeni konular

Geri
Üst