Galvanizli Çelik Borular

Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
244
Puanları
1
Yaş
41
Galvanizli çelik borular elektrik tesisatında nerelerde kullanılır?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Kablonun koruma altına alınması istenen durumlarda örneğin beton direkten beslenen abone kablolarının korunmasında;
IMG_20161207_151321.jpg
 
Biz galvanizli çelik boruları elektrik direğine bağlantı yaparken (2m.) kabloyu yer altına veya rögara indirmek için ve
Karayolu altından sinyalizasyon kablosu geçirmek için kullanırdık.
 
Boydan boya yol geçişinde kullanılması uygun değildir. (Sık yapılan hatalardan biridir.)
 
Biz galvanizli çelik boruları elektrik direğine bağlantı yaparken (2m.) kabloyu yer altına veya rögara indirmek için ve
Karayolu altından sinyalizasyon kablosu geçirmek için kullanırdık.
O zaman iç tesisatta galvanizli çelik borular kofreye kadar branşman hattının getirilmesinde kullanılıyor.
 
Boydan boya yol geçişinde kullanılması uygun değildir. (Sık yapılan hatalardan biridir.)
Karayolları genel müdürlüğü trafik şartnamesinde öyle yazıyor.
Yer altından 1.5 nyy kablo geçirmekte yasak fakat sinyalizasyonda serbest.
 
Beton direğin zemininden itibaren 2,15m boyunda konulur kablo çapına göre 1" veya 1 1/2" çapında seçilir.
Ben kamu kurumunda yol işlerinde kontrol mühendisiyim, projelendirdikten sonra ve gerekli alt yapıyı oluşturduktan sonra istediğin kabloyu geçirebilirsin.
 
Beton direğin zemininden itibaren 2,15m boyunda konulur kablo çapına göre 1" veya 1 1/2" çapında seçilir.
Ben kamu kurumunda yol işlerinde kontrol mühendisiyim, projelendirdikten sonra ve gerekli alt yapıyı oluşturduktan sonra istediğin kabloyu geçirebilirsin.
bende karayollarında 28 sene kontrol mühendisliği yaptım. yazdıklarım karayolları genel müdürlüğü trafik sinyalizasyon teknik şartnamesinden alınmadır.
Direkten indirmede 1 yada 1.5 inç yol atından geçişlerde 3 inç galvanizli 6m 0,55 mm çelik borular kullandım.
 
Yol geçişlerinde galvaniz borunun yolun her iki tarafında bağlandığı ek odalarının girişi malumunuz betonarmedir. En az 2 şerit yol geçişinde 10m boruya ihtiyaç vardır ve bunun nipel ek parçası olur. Boru toprak altında zamanla oksidasyona uğrar, buna yolun çökmesi(oturması) eklendiğinde kırılarak kabloya zarar verme riski vardır. Bu nedenle oldukça risklidir. Bahsettiğim belediyelerin sorumluluk sahasında olan yollar içindir.
Karayollarına ait yollar ana arterler olduğu için kazı kazma lüksü olmaz, yatay delgi metodu kullanılır. Trafik sinyalizasyoncular kısa mesafelerde mini tranşe adı altında asfalt kesip PE boru atıp üzerine beton atarak geçiş yapmaktadır ki bu fen ve sanat kurallarına aykırıdır.
 
Son düzenleme:
Trafik sinyalizasyoncular kısa mesafelerde mini tranşe adı altında asfalt kesip PE boru atıp üzerine beton atarak geçiş yapmaktadır ki bu fen ve sanat kurallarına aykırıdır.
yanlış yapıyorlar.
kitaba uygun değil.
Belediyecilerde karayolarının teknik şartnamesini kullanmak zorunda.
Trafik kanununa göre trafik konusunda standard ve şartname belirleme yetkisi karayolları genel müdürlüğünündür.
Biz asfaltı kesmemek için yapımla ve asfaltla işbirliği içinde daha yol yapılırken bütün büyük kavşaklara çelik boruları atardık.
Gerektiğinde de köstebek tabir edilen aletlerle yol geçişi yapardık yola zarar vermeden.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,943
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst