Güneş paneli mi,araç aküsü mü?

bilir74

Üye
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
129
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar.Yaklaşık 20w lık bir cihazım var.Bu cihaz aracım çalışmadıgında yaklaşık 7 saat çalışacak.Araç aküsü bunu karşilayıp daha sonra marş motorunu rahatça çevirebilirmi ,yoksa bu gücü güneş panel sistemiyle mi karşılamak daha sağlıklı?Yardımcı olursanız çok sevinirim.Araç aküsü 74 amp.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
cihazınız 140 waat harcar toplam 7 saate akünüzde tam şarjlı var sayarsak oda 888 waat yapıyor tabi bu teoride böyle pratikte farklı akü durumu şarj süresi durumları etkiliyor normalde sıkıntı çıkarmaz ama sürekli kullanımda akü günlük olarak tam şarj olmaz ise günden güne zayıflar ve sıkıntı çıkarır
 
12V 74Ah akü için teoride 12x74=888Wh güç hesaplansa da starter aküler yapıları gereği fazla deşarja gelmezler. Sürekli tam dolu haldedirler. Bir kaç haftalık beklemelerde fazladan akım çeken bir tesisat yoksa yüzde 20-30 güç kaybedebilirler ve kalan akımla marş basabilirler. Sizin cihazınız 7 saatte 140 watt güç çekecektir. O da 10-12Ah'e denk gelir. Bu süre sonunda marş basabilir, fakat bu süre sonunda sarf edilen gücü yerine koyacak süre motor çalışmazsa ya da akü şarj edilmezse bir sonraki durumdan sonra marş basmayacaktır! Önerim bu seviyede bir cihaz için özellikle lityum tabanlı ayrı bir akü sistemi düşünmeniz ve bunu da çalışma esnasında şarj etmeniz. Ayrıca uygun bir güneş paneli ile de sürekliliği artırmak için şarj desteklenebilir.

Ekleme: @dupisk ile aynı anda yazınca yaklaşık aynı şeyleri söylemişiz.;)
 
Cecaplar için teşekkür ederim.Lityum akü düşündüm.Bu işler için çok iyi fakat ömürlerinin kısa olduğunu okudum bir yerde .Açıkçası sonrada çok araştırmadım.Peki jel akü tavsiye edermisiniz,yoksa güneş paneli midir kesin çözüm.Araç hergün çalıştırılıp akü şarjı tamampanacak.
 
Dediginiz gibi araciniz her gun calisan bir arac ve aku şarjıni tamamlayacaksa size baska oneeim var.

Arac akusunun oldugu yerde yeterli bosluk varsa muhtemelen vardir. Akünüzü 90 amperlik bir aku ile değiştiriniz. Bu guclendirme sizin aracin duragan haldeyken harcadiginiz gucu karşılayacak kalan guc yine marş basmaniza yetecektir.

Bence en mantikli cozum bu.

Solar panel dusuncesi mantikli ancak tezat su sekilde. Araclar genelde çoğunlukla gunduz hareket eder. Harcamaniz ise arac durdugunda olacak ve araciniz muhtemelen durdugunda gece olmus olacak. Bu size bir arti saglamayacak cunku gündüz arac calisirken sarj dinamonuz sarja devam ediyor olacak.

Araciniz genellikle gunduzmu hareket ediyor yoksa gecemi?
 
Evet düşündügünüz gibi araç genelde geceleri duracak ve bu tüketimde gece olacak ve mantıkli olanda tavsiye ettiginiz gibi yüksek güçlü akü gibi gözüküyor.Peki güneş paneline karar verirsem başka bir cihaz kullanmadan aküyü bu panelle şarj edebilirmiyim(Maliyeti düşük tutmak için).Bana zaten 12 vdc. gerek.Herhangi bir inverter vs.ye gerek yok.Tek sıkıntı akü şarjı dolduğunda herhangi bir kesicinim olmaması.Birde bu paneller 15v.civarı voltaj üretebiliyordur değil mi?
 
Solar panel aldinizmi regulatorde kullanmalisiniz. Solqrpaneller 18 volt uretir. 12 volta uygun paneller.

Birde alternatorde calisiyor burda solar panel pek is gorecegini dusunmuyorum.
 
Benim görüşüm starter araba aküsü ile bu işi çözmek riskli! Çünkü starter aküler yapıları gereği sürekli tam dolu olmaları gerekiyor. Yani derin deşarja dayanıklı değillerdir. Onun yerine 12V20Ah lityum ya da jel akü alarak sırf bu sistemi beslemeniz. Bu şekilde 12,5x20=250Wh, yüzde 80'ini etkili kullanabileceğinizi düşününce 8-10 saat cihazı besleyecektir. Tabi motor çalışırken şarjı için uygun bir şarj cihazı ve kritik voltajda akımı kesecek bir devre gereklidir. Belki en düşük güçteki solar şarj cihazı iş görebilir. Sonuçta 13,5-14,5volt arası üreten alternatör ile şarj etmek mümkündür.
 
Arkadaşlar ilgilenip cevapladıgınız için sizlere çok teşekkür ederim.Düşüncem şu an sorunumu jel aküyle çözmek fakat bu işi yapmak için biraz daha zamanım var.Yani biraz daha araştırma yapabilirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,548
Kullanıcılar
449,913
Son üye
Sadullahfahri

Yeni konular

Geri
Üst