alaaddin

Üye
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
251
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar 3 fazlı frenli asenkron motorlardaki frenin çalışma sistemini açıklar mısınız
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
mekanik balatalı freni soruyorsun galiba fren normalde kapalı konumdadır yani tutma pozisyonunda kondaktör uygulamalarında yardımcı kontağın no kısmından alınır biz düğmeye basıp kontaktör çekince oda fren bobinine enerji yollayarak sistemi boşa çıkartır ve balatalar gevşer 12-24 ve 220 volt çeşitleri vardır " normalde kapalı konumda olmasının mantığı vinç uygulamalarında olsun başka uygulamalarda olsun elektrikler kesilince kazalara sebebiyet vermemesi için frenin çalıştığını 3 şekilde anlayabilirsiniz birincisi açma kapama anında ses yapar 2 çalışma anında mıknatıslanma yapar dışardan metal dokununca çektirir 3 ölçü aleti ile ölçebilirsiniz freni dışardan aynı arabalarda olduğu gibi ayarlanabilir :-\ :-\
 
sayın arkadaşım motorlar 3 şekilde frenleme yapılır.
1- balatalı frenleme
2- dinamik frenleme
3- ani durdurma
balatalı frenleme ile alakalı açıklamayı sayın yunus yapmış.
dinamik frenleme: alternatif akımla çalışan elektrik motorlarının enerjisi kesildikten sonra stator sargılarına doğru gerilim verilerek durdurulmasına dinamik frenleme denir.
Asenkron çalışmasına devam ederken durdurma botonuna basılması ile Şebeke enerjisi kesilir.Bu sefer sargılarına uygun bir doğru gerilim uygulanır.Sargılardan geçen doğru akım sabit ve düzgün manyetik alan meydana getirir.Manyetik alan içinde kalan içinde kalan rotor çubuklarından gerilim indüklenir. Rotor iletkenleri kısa devre olduğundan akım dolaşır.Rotorlardada manyetik alan meydana gelir.Stator manyetik alanın rotoru çekmesi sonucu rotor kısa sürede durur.
tabi bu uygulanacak doğru gerilimin hesaplanması vardır.


ANİ DURDURMA:Motorların ani devir yönünün değiştirilmesi prensibine göre çalışan frenlemedir.Motor bir yönde dönerken şebeke enerjisi kesilip ters yönde dönecek şekilde ( iki fazın yeri değiştirilerek )tekrar şebekeye bağlandığında motor ters yönde dönmek istediğinde önce devri azalır.Sonra durur ters yöne dönmeden şebekeden ayrılırsa motor ani durdurma ile frenlemiş olur. Motor ters yönde döneceği zaman şebekeden ayrılması motor miline monte edilen ve merkezkaç kuvvetle çalışan bi anahtar yardımıyla sağlanır. Ani durdurma anahtarının kontağı motor dururken açık , motor çalışırken kapalı durumdadır.Ani durdurma anahtarının motorun devri azalıp durduğunda kontağını açmasıyla kumanda devresinin enerjisini keser. Motor bu şekilde ani olarak durmuş olur.
Ani durdurm, ani devir yönü değişimi gibi gücü 5kw ınaltındaki motorlara uygulan

ek olarak balatalı frenlemede: frenleme bobinidoğru akımla çalışır

ATÖLYE 2
 
teşekkürler +1
 
ek olarak dc frenleme sistemleride vardır inverterin dc bara bölümüne takılacak dirençle ani durmalar yapılabilir sürücü durma anında motora dc voltaj verir

 
soycul arkadaşımın dediği gibi.balatalı frenlemede dc çalışır köprü diot bağlamayı unutma.......dinamik frenlemede U=I*R formülünden yola çıkarak kaç volt dc uygalayacağını bula bilirsin
 
peki arkadaşlar frenin bobini neden dc ile çalışır yani ac olmazmı
 
Fren bobini genellikle doğru akımla beslenir. Bunun sebebi ise alternatif akımdaki sıfır geçiş anlarındaki momentin de o anlarda sıfır olmasıdır. Bu ise istenen ayar fren momentinin de darbeli ve vuruntulu çalışmasına sebep verir. Eğer fren momenti ayarlanmayacak ve sadece açma kapama yaptırılacaksa elektromıknatıs bobini istenirse alternatif akımla da yapılabilir. Fakat yine de denilebilir ki açma kapama yaptırılacak olsa bile elektriksel bakımda iyi bir frenleme alternatif akımla yapılamaz. Zira alternatif akımda açma kapama süresi doğru akıma nazaran üç katı artar.

kaynak :fren motoru ve fren düzenekleri
 
araba silecek motoru bozuldu benim nasıl tamir edebilirim
 
BUYU MOTORLARADA ANI FRENLEME YAPILABILIR, BEN 75 VE 90KW 6 ADET MOTORDA BUNU UYGULUYORUM, MOTOR YONUNU TERS CEVIRDIGIMDE SADECE YILDIZ CALISTIRIYORUM, BIR SORUN YAAMADIM,

_________________________________________________

Sadece büyük harfle mesaj yazmak yada konu açmak yasaktır. Lütfen forum kurallarını okuyunuz.

Düzenleme: Roboelektronik
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst