Frenleme

14Serdar14

Üye
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
30
Bi asenkron motora harici bi fren takmadan asiri yuk verilerek fren yapilabilirmi yada baska bi sekilde fren yapilmasi olasiligi varmi
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bi asenkron motora harici bi fren takmadan asiri yuk verilerek fren yapilabilirmi yada baska bi sekilde fren yapilmasi olasiligi varmi
Sayın Under Ground'un verdiği bilgiye ek olarak elektrik motorlarında "Mekanik Frenleme" ve "Ani Durdurma" frenleme teknikleri de kullanılmaktadır.
Tekniklerin tercihi konusunda motor tipi, motor gücü, motorun kullanım alanı gibi özelliklerin mutlaka dikkate alınması gerekliliği unutulmamalıdır.
 
Mrkanik fren kampanalı eski tavanvinçlerinde frenleme böyle yapılır. Motorçalışmazken kampana kilitli, motora enerji verince kampana bobinine enerji gelir kumanda gerilimi 220 yük 1 gr salmaz, en maliyeti düşük frenleme bu
Dinamik fren de olur biraz zahmetli ve teferruatlı mororun sargı direnci ölçülecek
Sonra çıkan sonucu motorun amperiyle çarptın bu senin fren gerilimin oluyor
Buna göre bir trafo ve köprü diyot amperli vede 10 amperlik röle
 
frenleme özelliği olan sürücüler var taktır kafan kulağın rahat olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Pey
Mrkanik fren kampanalı eski tavanvinçlerinde frenleme böyle yapılır. Motorçalışmazken kampana kilitli, motora enerji verince kampana bobinine enerji gelir kumanda gerilimi 220 yük 1 gr salmaz, en maliyeti düşük frenleme bu
Dinamik fren de olur biraz zahmetli ve teferruatlı mororun sargı direnci ölçülecek
Sonra çıkan sonucu motorun amperiyle çarptın bu senin fren gerilimin oluyor
Buna göre bir trafo ve köprü diyot amperli vede 10 amperlik röle
Mekanik fren kren vinclerinde hala olması lazım. Yoksa yükü nasıl askıda tutacak .
 
KOnu cok olmus acılalı, gerıyı pek okumadım. Bırde, konuık rotorlu motorlar var, normalde rotor ıcerde, kılıtlı vazıyetde, motora enerjı verıldıgınde, rotor gerı kayar ve normal calısmaya başlar. Enerjı kesıldıgınde tekrar frenleme yapar. Vinçler dekullanılırdı..
 
KOnu cok olmus acılalı, gerıyı pek okumadım. Bırde, konuık rotorlu motorlar var, normalde rotor ıcerde, kılıtlı vazıyetde, motora enerjı verıldıgınde, rotor gerı kayar ve normal calısmaya başlar. Enerjı kesıldıgınde tekrar frenleme yapar. Vinçler dekullanılırdı..
Konik rotorlu yazacaktın baba herhalde . Araçların marş solenoidi gibi çalışan bir sistem o zaman. Verdiğin güzel bilgi icin çok teşekkürler. Ellerinden öpüyoruz.
 
frenleme özelliği olan sürücüler var taktır kafan kulağın rahat olsun

Ornegin 30-35 derece eğimli uzun bi bantla yukarıya malzeme taşınacak. Bu bantta mekanik fren kullanmazsan durduğu an geriye dönme yapacagindan üzerindeki mali aşağıya yigacak. Sürücüyle frenleme ( dinamik) böyle bi durumda ise yaramaz.

Dinamik frenleme, anı durdurma veya mekanik frenleme durdurulacak sistemin özelliğine göre seçilir.
 
Ornegin 30-35 derece eğimli uzun bi bantla yukarıya malzeme taşınacak. Bu bantta mekanik fren kullanmazsan durduğu an geriye dönme yapacagindan üzerindeki mali aşağıya yigacak. Sürücüyle frenleme ( dinamik) böyle bi durumda ise yaramaz.

Dinamik frenleme, anı durdurma veya mekanik frenleme durdurulacak sistemin özelliğine göre seçilir.
mekanik frenleme her halde kullanacak söylediğiniz doğrudur sadece mekanik frenleme yaparsa balatanın ömrü kısa olur ama sürücü ile yaptığında rampalı kalkış rampalı duruş durduktan sonra mekanik fren kapatacak
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst