Ford escort 99sw ecu

1: Kompresyon testi supap sağlığını %100 ele vermez.Supaplar sağlamdır ama segmanlar kaçırıyordur.
2: Motorda patlama varsa avansa ateşlemeye yakıta bağlı olabilir.Hepsi bir yana montaj hatası bile çıkabilir nedeni.
3:Ayrıca potansiyometre dediğiniz yer neresi? gaz kelebeği mi? Eğer gaz kelebeği ise kablolara iyi bakın kopma yada şasi olabilir.içten kopma varsa anlayamayabilirsiniz.
4:Aşırı yakıt sarfiyatı varsa fakir değil zengin karışımdan şüphelenin.Aracı hararetini gözlemlediniz mi?
5:MAF sensörünü niye iptal ettiniz? ECU Maf sayesinde araca giren havayı ölçer ve ona göre yakıt ayarlamasını yapar.Eğer maf iptal edildi ise fazla yakması da düzensiz çalışmasıda gayet normal.
6:Videoyu izleyince fark ettim.O çalışma normal değil.supap ayarlarına da baktırın.

Birde merak ettim değiştirdiğiniz kapak sıfır mı çıkma mı? yada işlem görmüş (taşlanmış) bir kapak mı?
 
Son düzenleme:
hocam bunlarda ateşleme avans ayarı yok, motor kontrol ünitesi ve krank okuyucu ile yapıyor,
maf biz almadan ne kadar önce iptal edildi muamma, biz almadan 2 ay önce lpg ye geçilmiş muhtemelen gazcı iptal etmiştir,
potansiyometre boğazın yanında sağda 3 kablolu dur

bunların subapları otomatikmiş ayar yapılmıyormuş ustaların yalancısıyım,
diyorum ya 85 milyonun evl.....adı tayin pekmez gibi bir yağ koymuş, sıcak motordan çamur gibi kalın lap lap öyle akıyordu yağ, kim bilir şanzıman yağı mı koydu, toplama çıkan yağlarımı koydu,
tanıdık birininde aynı motora 10w40 koymuşlar 2 ayda subapların tamamını yemiş
bende 2 ay sonra 5w30 ile değiştirdim motordan ses kesiliverdi
kapağın durumunu bilmiyoruz malesef aracı bırakıp cenazeye gittik, biz dönüş yapmadan toplamış motoru
 
Subap ayarını otomatik yapan şey, benim fincan-tapet dediğim parça.
 
ist bağcılar, bunlarda fazla bi sensör yok zaten maf çok önceden iptal edilmiş,
oksijen sensörünüde yeniledim de onun data uçlarının yönü varmı bilmiyorum gerzeğin biri yanlış bağlamış data uçlarına 12v rezistansı girmiş rezistansı data ya bağlamış :)
beni beyinle uğraşmama kışkırtan 2 sebep var,
1. pot ayarı yapınca 1 gün neden düzgün çalışıyor subap olsa hayatta tınlamazdı ayarı amperi
2. sebep benzini su gibi içmesi, fakir karışımda kalmışda olabilir
yarın bakıcam artık kopresörden bi emin olalımda

Sorunu cozemezsen sana yakin sayilir birini yonlendirebilirim gerci o arkadas 2000 motorlara bakiyor ama teknik olarak birseyler soyler cihazlarida var.Agirlikli tempra tipo concorde safran gibi forumlarda herkez bilir.
 
bunlar zaten tempra ve tipo ile hemen hemen aynı elektronik dizayna sahip, zaten birçok parçası o araçlarınki ile aynı, bobin potansio ecu,

bu gün öğle sıraları bir hocaya götürdüm :) tamircilere ders veren bir hoca
araç 1 gün bende kalacak a dan z ye ateşlemeyi değiştirecem diyor sıfır orjinali ile ama çözülmeze de parçaları geri iade edemem aracında takılı kalacak diyor, çekip geldim bende zaten değiştiği için,

geri dönüşte benzine geçtim potansiyodan yine ayar çektim motorun sesi düzeldi 10 km gibi yol yaptım
birkaç yere daha kardeşim gidip geldi, bir işe daha gittim 4 saat sonra çalıştırdım yine patlatmaya başladı

yarın beyne bi el atacam oksitmi var kapasitörlerde şişmemi var bakıcam, 5 ay önce bir araca takviye yapmıştık, alternatör arızası ve takviye kapasitörleri şişiriyormuş

Subap ayarını otomatik yapan şey, benim fincan-tapet dediğim parça.
bu tapetler üst kapak inmeden değişmiyor dimi üstten müdehale şansı yokmu
 
DOCH tipi motorsa (üstten egzantirikli) kapağı sökmeye gerek olmaması lazım.

Üstten egzantirikli ise varyatörüde kontrol ettirin bence.Montaj hatası varsa (diş atlama) yada varyatör arızalı ise avans kaçıyordur.
 
nasıl yaptım böyle bir hatayı muhtemelen aceleden bakmadım markasına
ilk üzerindeki bujilerin markasına tipinede bakmadım,
dedim parçacıya iyisinden bir takım buji ver, verdi 85 tl aldı
2 gün sonra benim oto elektrikci git dedi en ucuz markalardan al tak patlama denen bişi kalmaz dedi
bunun üzerine 45 tl ye bir takım daha aldım,
bu gün dur dedim şu bujiler arasındaki k.ohm değerlerini bi karşılaştırayım, film orda koptu zaten
iki buji takımıda aynı marka bosh düz buji:rolleyes::confused:

hangi tip buji alayım sizce?
 
nasıl yaptım böyle bir hatayı muhtemelen aceleden bakmadım markasına
ilk üzerindeki bujilerin markasına tipinede bakmadım,
dedim parçacıya iyisinden bir takım buji ver, verdi 85 tl aldı
2 gün sonra benim oto elektrikci git dedi en ucuz markalardan al tak patlama denen bişi kalmaz dedi
bunun üzerine 45 tl ye bir takım daha aldım,
bu gün dur dedim şu bujiler arasındaki k.ohm değerlerini bi karşılaştırayım, film orda koptu zaten
iki buji takımıda aynı marka bosh düz buji:rolleyes::confused:

hangi tip buji alayım sizce?
Bujide lpg için iridyum kullanılıyor öneriliyor ama aracınıza göre hangi aralık iyidir onu tecrübeli ustalar bilir.
 
Escort 1.6 cl buji kodunu hatirlayamadim. Kodunu ogren ne alirsan koduna bakarak al.

Cunku bu cok oluyor. Escort cfi buji diyosun, ya karburatorlu yada clx bujisi veriliyor. Ornek misali.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst