focus 1.6 stw alinirmi ?

Mantar gibi çıktı derken kastım buydu.

Bunlarda da uyduruk yerler vardır. Güvenilir bir yer olması lazım.

Bu arada kompresör testini de vesile ile öğrenmiş oldum. Ne olduğuna internetten bakıp öğrenicem.

@huh
kompresyon testi hocam. Kompresör testi derseniz gidip kilima kompresörünü test etmeye kalkarlar Allah muhafaza :)

Kompresyon testi nedir kabaca yazmak gerekirse.Sıkıştırma anında (motorun güç üretmeden bir önceki aşama) silindir içerisine alınan yakıt-hava karışımını yada dizellerde sadece havayı supap ve segmanlardan kaçırmadan ne kadar sağlıklı (fabrika değerine yakın) sıkıştırdığını ölçen testtir.

Motor ne kadar yıpranmış ise basınç fabrika değerinden o kadar az çıkar ve az güç üretir.

Kabaca açıklamış linkteki videoda:

 
Son düzenleme:
artı olarak araba steyşın vagon benim hoşuma gitti ama km çok yüksek motoru ne durumddırı exsper yaptırmak lazım...
 
Bilgi için teşekkürler.
Fakat fabrika verisi 10-11 bar iken 208.000 km'deki ikinci el bir arabada 13,5 bar çıkması normal mi?
 
Değil.Ya test cihazı kalibresiz ,yada test doğru yapılmıyor.
 
1 bar 14,3 psi demiş videoda.

Sanırım ölçerken bar psi birimlerini karıştırmış eleman.
1 Psi değerini alıp, bar cinsinden okuyarak karşılaştırmış.

Yada arabada doping var.

Düzenleme:

Videonun Youtube linkindeki yorumlarda:
"Kompresyon testlerinde fabrikasyon değerlerinin 1-2 bar üstünde çıkması normaldir. Altında çıkmamak kaydıyla. "
şeklinde bir açıklama var.

İnanıp inanmamak serbest...
 
1 bar 14,3 psi demiş videoda.

Sanırım ölçerken bar psi birimlerini karıştırmış eleman.
1 Psi değerini alıp, bar cinsinden okuyarak karşılaştırmış.

Yada arabada doping var.

Attaki yorumlarda 1-2 bar yüksek çıkması normal denmiş ama burda kast edilen kataloglarda verilen değerin minumum olmasından kaynaklanabilir.
Videoda 10-11 bar ile hösterilen katalog değeri minumum değer galiba. Yoksa orada kast edilen 10-11 arası ise yüksek çıkması normal değil.Sayfa tam gösterilmediği için bu kısım net değil.
En doğrusu servis manuelini okumak.
 
Videodaki motor kodundan yola çıkarak BMW 3.20 olduğunu buldum.

Burada
https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e36/320i/1994-1999/m52b20/1991/110/ değer 11 bar verilmiş

Ve burada http://mywikimotors.com/m52b20/ burada ise sıkıştırma değeri sadece 11 olarak verilmiş.

Aşağıdaki açıklamada mantıklı.
Şıkıştırma oranı ve kompresyon farklı şeylerdir diyor.
Şu adreste geçiyor.
https://www.mazdagaraj.com/konular/kompresyon-testi-ile-sikistirma-orani-arasindaki-fark.593/
Aşağıdaki ifadeler bu adresten alıntıdır...
"pistonun en alt noktada iken içeri alınan hava yakıt karışımının pistonun yukarıya hareket edip, en üst noktada bu içerideki hava-yakıt karışımını kaç kat sıkıştırılıyor? onun karşılığıdır ..
8:1 yani bu hava-yakıt karışımı 8 kat sıkıştırılıyor demektir."

"Teoride deniz seviyesinde hava basıncı 14.7 psi düzeyindedir. Antalya kumsalına park ettiğiniz bir Mazda 6'yı düşünürsek, 14.7 psi hava emiyor ve biz bunu 14:1 sıkıştırıyorsak, yaklaşık silindir kompresyon değeri 14*14,7=205,8 psi olacaktır. Tabi bu teoride böyle...

Çünkü
1- hava basıncı bir çok unsura göre değişir.
2- yukarıda verdiğim örneklerde eksantrik mili zamanlaması ve overlap dizaynı hesaba katılmamıştır ki, bu her motor üreticisinin kendine has dizaynına göre değişebilir.
3- motorun tüm segmanlarında tolerans sıfır olamaz. Olsa zaten motor kilitlenir ve kalır. Üreticiden üreticiye segman toleransları farklı olduğundan, buradaki kayıplar da bu teorik hesabı bozar."
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,317
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst