Fiat Biss + 1 kw elektrikli motor + 1 kw jeneratör

nacar08

Üye
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
41
Puanları
1
Yaş
46
ekipman:
Fiat bis otomobil: motor ve gereksiz parçaları sökünce 200- 300 kg civarı bir ağırlığı olur.
1 kw jeneratör 3 lt benzinle 5-6 saat çalışıyor.
1 kw motor
akü
Maliyet
Fiat bis 500 tl
Morot + jeneratör 200-250 tl
akü?

1- Aracın gereksiz ağırlıklarını attıktan sonra elektrik motoru bağladık akü vb tesisatı yaptık diyelim.
2- Akü bitmeye yakın jeneratörü devreye soksak bu jeneratör hem aküyü hem de motoru beslese.

Sorum şu:
Bu proje gerçekleştrilse elektrik ve verim açısından ne gibi sıkıntıları olur?
Not: Alttaki videoda çamaşır makinesi motoruyla yapılmış bir çalışma var.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
1kw motorla bissi 20 km hızda kullanabilirsin. 3kw lık bisikletim düzde 60 km zor yapıyor. alacağın aküleri jel akü olarak hesaplıyorum 750+ 750 minimum tuttum 1500 etti + sürücü nerede fren sistemi garibim jenaratörün de şarza yetişmez başlamadan yolda kaldın. gördüğün gibi umutsuz bir tablo çizdim ama gerçek böyle. biraz daha araştırıp hup motor kullanmanı tavsiye ederim.
 
Hemen ümitsizliğe kapılma gerekli ve bu iş olmaz denmemeli köstel değil destek olunmalı. Teknik çalışmaları ve bazı konularıda deneyerek işin içinden çıkabilirsiniz. Zaten akülü araçlar yıllardır sanayide yük taşıma maksatlı kullanılıyor. burda tek engel gerekli çalışmaların yapılabilmesi için kaynak bulunması sonuçta yapılamıyacak iş değil.
 
1 Kw 1.3 beygir yapıyor jeneratör motor vs kayıplarını çıkar hadi 1 beygir de gezinmek için güzel bir araç fakat seyahat edilebilirmi bilemiyorum :) 7.5 Kwlık küçük akülü araçlar en fazla 70 km yapıyor ayrıca aracın şasisi akülü araçlara göre ağır olabilir arkadaşın dediği gibi 20 kmyi zor yaparız daha güçlü sistemler tasarlamanız gerekir.

Uğraşmak isterdim fakat pahalı işler bunlar :)


kolay gelsin
 
Türkiye'de her türlü malzeme var sürücüsünden gaz pedalına motoruna kadar. Hadi paraya acımadın aldın, gerekli donanımı kuracak adamı da buldun yaptın. saatte ortolama 90-100 km hızı da ve 250 km menzili de sağladın. Çok güzel harika. Şimdi sıkıysa trafiğe çıkta gez bakalım, ne plaka takabiliyorsun nede tescil ettirebiliyorsun. İşin ilginç tarafı bu dönüşümü sen (kişisel olarak) yapamıyorsun, devlet babanın yetki verdiği kurum ve kuruluşlara kendini öptürmen(biraz amiyane oldu özür dilerim) gerekiyor. kapitalist sistem bize ucuz araç kullandırmayacaktır. Hem petrol şirketleri hem araba üreticileri benim halkımı seven devletimle yaptığı bizim görmediğimiz anlaşmalar buna izin vermiyor. Daha yazacak çok şey var ama kafa ütülemek gibi oluyor. Merak edenler araştırsın bana sen hatalısın arkadaş desinler.
 
FMBM453FNFPUAFI.LARGE.jpg

verdiğim linkdeki kişi forklift motorundan yapmış ve şanzıman sistemini sökmemiş tek şarjla 20 mil (32,2km) ve 45 mhp (72,42kmh) yaptığını yazmış

Build your own Electric Car!
 
Şanzımanı sökeymiş iyiymiş boş ağırlık yapar + sürtünmeden dolayı kayıplar :D
 

Forum istatistikleri

Konular
127,955
Mesajlar
913,894
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst