felix mutfak mikser çalışmıyor

Öğretmen27

Profesyonel Üye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
3,691
Puanları
956
Yaş
40
Ustalarım meraba..Felix marka mutfak mikser var fakat çalışmıyor...Fiş ve kablosunda sorun yok kontrol ettim..Neden kaynaklanır acaba? Başka sebepleri nelerdir? Yardımlarınız için saolun...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Kötü bir ihtimalle Üniversal motorun kömürleri bitik olabilir ya da iyi bir ihtimalle anahtarında sorun vardır....
 
Kötü bir ihtimalle Üniversal motorun kömürleri bitik olabilir ya da iyi bir ihtimalle anahtarında sorun vardır....

Slm Sayın Öksüzçocuk ustam...Ablamların tost makinesi ve mikseri arızalıydı..Tost makinesini prize taktıgımızda kaçak akım rolesini attırıyodu..Onu söktüm rezistansın ucuna bağlı pabuç tost makinesinin gövdesine düşmüştü o arızayı giderdim ve tost makinesini yapmayı başardım...Fakat mikseri açtım gözle görülen bişey yoktu aynı zamanda kademe anahtarının uçlarına baktım kontrol kalemiyle ışıklar yanıyodu...Nasıl anlarım anahtardan mı yoksa kömürden mi oldugunu?
 
Ustalarım meraba..Felix marka mutfak mikser var fakat çalışmıyor...Fiş ve kablosunda sorun yok kontrol ettim..Neden kaynaklanır acaba? Başka sebepleri nelerdir? Yardımlarınız için saolun...


Merhaba.Değerli hocam,bunun olası nedenleri sırasıyla şunlar olabilir;

1- Fiş-kablonun fiş takılan yerinin yakınındaki yerinden içten kablosu kırılmış,kopmuş olabilir.

Sağlamlığını ancak üniversal motordan,bağlı olduğu klemensinden ayrıldıktan sonra avometrenin ohm-ölçer kısmında her iki kablo ayrı ayrı ölçülerek sağlamlık teyidi sağlanabilir.

2-Klemens bağlantısında bir gevşeklik veya kablo çıkması durumu oluşmuş olabilir.

Motora girerken motorun mutlaka klemensten geçmesi gerekiyor.Eğer böyle bir klemens komütatör ve motordan önce yer alıyorsa mutlaka bağlantıların sağlamlığını gözden geçirin.bağlantı tespit vidaları gevşek ise iyice onları sıkın.

3-Kademeli devir seçici anahtarın (Komütatör anahtar) ya iç bağlantısında veya dış bağlantı yerlerinden birinde bir problem,herhangi bir iletimsizlik oluşmuş olabilir.

El mikseriniz kazara düştü veya düşüldü ise,dış hasar görünmemesine rağmen içteki komütatör anahtarın bağlantıları bozulabilir.Bunun sağlamlığını avometrenin ohm-ölçer kısmında anahtarın giriş ve çıkış uçlarından (Motoru ayırmadan da) direk ölçerek sağlamlığını teyit edebilirsiniz.

4-Üniversal motorun kendi içinde stator ve rotor kısımlarının bağlantılarında temassızlık veya gevşeklik oluşmuş olabilir.Kömürler temas etmiyor da olabilir.Kısalırsa da tam temas edemez,arkadaki baskı yayı onu gereği kadar itemez çünkü.

Üniversal mororun bu içinde köprü bağlantılarını sağlayan kablo tutucularının sağlamlığını veya yerinden çıkıp çıkmadığını iyice kontrol edin.Bunlardan önce motoru bağımsız olarak ohm-ölçerle ölçün.Belirli ve sabit bir değerin sonsuz veya hiç değer okunmayan durumdan farklı olarak da okunması gerekiyor.Okunmuyorsa üstteki basamakları uygulayın.

Fırça(Kömür) yuvasına tam oturmuş mu?Fırça yuvasına ve rotorun kolektörlerine direk prob uçlarını tam temas ettirdiğinizde,her iki fırça yuvasından da,rotor kolektörlerine akım geçmeli,yani ohm ölçümünde sıfıra çok yakın veya tam sıfır okunabilmelidir.Fırçalar sağlam ve tam basıyor,içteki bağlantı köprüsünü sağlayan kablo tutucular da tam oturuyorsa,motorun mutalaka sıfırdan farklı bir omaj (27-37-57 ohm. gibi) göstermesi lazımdır.Eğer tüm bunlara rağmen göstermiyorsa sataor ve rotor sargılarını 2 ayrı ölçümde kontrol etmeniz gereklidir.

İç bağlantı köprülerinden önce statorun bağımsız (Tam ayrılmış olarak) bir omaj ölçümünü yapın.Omaj sıfırdan farklı belirli bir değer göstermezse,2 stator seri sargısında bir problem olabilir.Üniversal motor seri olarak bağlı olduğundan,buradan akım geçmezse,rotor sağlam da olsa motor çalışmayacaktır.Rotorun da ohm ölçerle fırçalara prob ucu temas ederken ortadaki rotoru elinizle çevirirken sürekli bir omaj değeri göstermesi,arada boşluk (Kesiklik) olmaması gerekir.Eğer arada bir boşluk varsa,o zaman rotorun sargılarından kollektöre lehimlenen uçlarından birinde bir kopukluk veya sargılarda bir iç kopukluğu varsa,motor seri bağlı olduğundan,bu boş,kritik yere geldiğinde,motor hiç akım geçirmeyeceğinden,motor dönmez,biraz ilerlediğinde ise çalışır,ancak ark yaparak çalışır ve kolektör kısa sürede de bu çalışmayla harap olur.Böyle kesikli bir durum varsa motoru hiç çalıştırmayın ve yalnızca servise teslim edin. Umarım bu son senaryolar motorunuzda oluşmamış,ilk başta sıralananlardan biri iyimser tahminle oluşmuştur.Kolay gelsin.
 
Merhaba.Değerli hocam,bunun olası nedenleri sırasıyla şunlar olabilir;

1- Fiş-kablonun fiş takılan yerinin yakınındaki yerinden içten kablosu kırılmış,kopmuş olabilir.

Sağlamlığını ancak üniversal motordan,bağlı olduğu klemensinden ayrıldıktan sonra avometrenin ohm-ölçer kısmında her iki kablo ayrı ayrı ölçülerek sağlamlık teyidi sağlanabilir.

2-Klemens bağlantısında bir gevşeklik veya kablo çıkması durumu oluşmuş olabilir.

Motora girerken motorun mutlaka klemensten geçmesi gerekiyor.Eğer böyle bir klemens komütatör ve motordan önce yer alıyorsa mutlaka bağlantıların sağlamlığını gözden geçirin.bağlantı tespit vidaları gevşek ise iyice onları sıkın.

3-Kademeli devir seçici anahtarın (Komütatör anahtar) ya iç bağlantısında veya dış bağlantı yerlerinden birinde bir problem,herhangi bir iletimsizlik oluşmuş olabilir.

El mikseriniz kazara düştü veya düşüldü ise,dış hasar görünmemesine rağmen içteki komütatör anahtarın bağlantıları bozulabilir.Bunun sağlamlığını avometrenin ohm-ölçer kısmında anahtarın giriş ve çıkış uçlarından (Motoru ayırmadan da) direk ölçerek sağlamlığını teyit edebilirsiniz.

4-Üniversal motorun kendi içinde stator ve rotor kısımlarının bağlantılarında temassızlık veya gevşeklik oluşmuş olabilir.Kömürler temas etmiyor da olabilir.Kısalırsa da tam temas edemez,arkadaki baskı yayı onu gereği kadar itemez çünkü.

Üniversal mororun bu içinde köprü bağlantılarını sağlayan kablo tutucularının sağlamlığını veya yerinden çıkıp çıkmadığını iyice kontrol edin.Bunlardan önce motoru bağımsız olarak ohm-ölçerle ölçün.Belirli ve sabit bir değerin sonsuz veya hiç değer okunmayan durumdan farklı olarak da okunması gerekiyor.Okunmuyorsa üstteki basamakları uygulayın.

Fırça(Kömür) yuvasına tam oturmuş mu?Fırça yuvasına ve rotorun kolektörlerine direk prob uçlarını tam temas ettirdiğinizde,her iki fırça yuvasından da,rotor kolektörlerine akım geçmeli,yani ohm ölçümünde sıfıra çok yakın veya tam sıfır okunabilmelidir.Fırçalar sağlam ve tam basıyor,içteki bağlantı köprüsünü sağlayan kablo tutucular da tam oturuyorsa,motorun mutalaka sıfırdan farklı bir omaj (27-37-57 ohm. gibi) göstermesi lazımdır.Eğer tüm bunlara rağmen göstermiyorsa sataor ve rotor sargılarını 2 ayrı ölçümde kontrol etmeniz gereklidir.

İç bağlantı köprülerinden önce statorun bağımsız (Tam ayrılmış olarak) bir omaj ölçümünü yapın.Omaj sıfırdan farklı belirli bir değer göstermezse,2 stator seri sargısında bir problem olabilir.Üniversal motor seri olarak bağlı olduğundan,buradan akım geçmezse,rotor sağlam da olsa motor çalışmayacaktır.Rotorun da ohm ölçerle fırçalara prob ucu temas ederken ortadaki rotoru elinizle çevirirken sürekli bir omaj değeri göstermesi,arada boşluk (Kesiklik) olmaması gerekir.Eğer arada bir boşluk varsa,o zaman rotorun sargılarından kollektöre lehimlenen uçlarından birinde bir kopukluk veya sargılarda bir iç kopukluğu varsa,motor seri bağlı olduğundan,bu boş,kritik yere geldiğinde,motor hiç akım geçirmeyeceğinden,motor dönmez,biraz ilerlediğinde ise çalışır,ancak ark yaparak çalışır ve kolektör kısa sürede de bu çalışmayla harap olur.Böyle kesikli bir durum varsa motoru hiç çalıştırmayın ve yalnızca servise teslim edin. Umarım bu son senaryolar motorunuzda oluşmamış,ilk başta sıralananlardan biri iyimser tahminle oluşmuştur.Kolay gelsin.
Senin cevap yazan ellerine kurban üstad ; kurbanda elini öpmeye geleceğiz bütün forum :)
 
Merhaba.Değerli hocam,bunun olası nedenleri sırasıyla şunlar olabilir;

1- Fiş-kablonun fiş takılan yerinin yakınındaki yerinden içten kablosu kırılmış,kopmuş olabilir.

Sağlamlığını ancak üniversal motordan,bağlı olduğu klemensinden ayrıldıktan sonra avometrenin ohm-ölçer kısmında her iki kablo ayrı ayrı ölçülerek sağlamlık teyidi sağlanabilir.

2-Klemens bağlantısında bir gevşeklik veya kablo çıkması durumu oluşmuş olabilir.

Motora girerken motorun mutlaka klemensten geçmesi gerekiyor.Eğer böyle bir klemens komütatör ve motordan önce yer alıyorsa mutlaka bağlantıların sağlamlığını gözden geçirin.bağlantı tespit vidaları gevşek ise iyice onları sıkın.

3-Kademeli devir seçici anahtarın (Komütatör anahtar) ya iç bağlantısında veya dış bağlantı yerlerinden birinde bir problem,herhangi bir iletimsizlik oluşmuş olabilir.

El mikseriniz kazara düştü veya düşüldü ise,dış hasar görünmemesine rağmen içteki komütatör anahtarın bağlantıları bozulabilir.Bunun sağlamlığını avometrenin ohm-ölçer kısmında anahtarın giriş ve çıkış uçlarından (Motoru ayırmadan da) direk ölçerek sağlamlığını teyit edebilirsiniz.

4-Üniversal motorun kendi içinde stator ve rotor kısımlarının bağlantılarında temassızlık veya gevşeklik oluşmuş olabilir.Kömürler temas etmiyor da olabilir.Kısalırsa da tam temas edemez,arkadaki baskı yayı onu gereği kadar itemez çünkü.

Üniversal mororun bu içinde köprü bağlantılarını sağlayan kablo tutucularının sağlamlığını veya yerinden çıkıp çıkmadığını iyice kontrol edin.Bunlardan önce motoru bağımsız olarak ohm-ölçerle ölçün.Belirli ve sabit bir değerin sonsuz veya hiç değer okunmayan durumdan farklı olarak da okunması gerekiyor.Okunmuyorsa üstteki basamakları uygulayın.

Fırça(Kömür) yuvasına tam oturmuş mu?Fırça yuvasına ve rotorun kolektörlerine direk prob uçlarını tam temas ettirdiğinizde,her iki fırça yuvasından da,rotor kolektörlerine akım geçmeli,yani ohm ölçümünde sıfıra çok yakın veya tam sıfır okunabilmelidir.Fırçalar sağlam ve tam basıyor,içteki bağlantı köprüsünü sağlayan kablo tutucular da tam oturuyorsa,motorun mutalaka sıfırdan farklı bir omaj (27-37-57 ohm. gibi) göstermesi lazımdır.Eğer tüm bunlara rağmen göstermiyorsa sataor ve rotor sargılarını 2 ayrı ölçümde kontrol etmeniz gereklidir.

İç bağlantı köprülerinden önce statorun bağımsız (Tam ayrılmış olarak) bir omaj ölçümünü yapın.Omaj sıfırdan farklı belirli bir değer göstermezse,2 stator seri sargısında bir problem olabilir.Üniversal motor seri olarak bağlı olduğundan,buradan akım geçmezse,rotor sağlam da olsa motor çalışmayacaktır.Rotorun da ohm ölçerle fırçalara prob ucu temas ederken ortadaki rotoru elinizle çevirirken sürekli bir omaj değeri göstermesi,arada boşluk (Kesiklik) olmaması gerekir.Eğer arada bir boşluk varsa,o zaman rotorun sargılarından kollektöre lehimlenen uçlarından birinde bir kopukluk veya sargılarda bir iç kopukluğu varsa,motor seri bağlı olduğundan,bu boş,kritik yere geldiğinde,motor hiç akım geçirmeyeceğinden,motor dönmez,biraz ilerlediğinde ise çalışır,ancak ark yaparak çalışır ve kolektör kısa sürede de bu çalışmayla harap olur.Böyle kesikli bir durum varsa motoru hiç çalıştırmayın ve yalnızca servise teslim edin. Umarım bu son senaryolar motorunuzda oluşmamış,ilk başta sıralananlardan biri iyimser tahminle oluşmuştur.Kolay gelsin.

Onursal Üyeliği layıkıyla hakeden bir kişisiniz Saygıdeğer Binbaşı Hocam...
Sana da çok teşekkür ederim Saygıdeğer Oksüzçocuk Ustam....
 
Meraba ustalarım..Arızayı buldum...Faz ve nötrün lehimlendiği tabakada kondansitör var...Kondansitör alt bağlantı yerinde kararma vardı..İyice inceledim o kısım yanmış ve kopmuş...Yarın bir ev aletleri tamiri yapan bir arkadaşa götürüp kondansitörünü değiştiririm..Saygılar...
 
Meraba ustalarım..Arızayı buldum...Faz ve nötrün lehimlendiği tabakada kondansitör var...Kondansitör alt bağlantı yerinde kararma vardı..İyice inceledim o kısım yanmış ve kopmuş...Yarın bir ev aletleri tamiri yapan bir arkadaşa götürüp kondansitörünü değiştiririm..Saygılar...

Merhaba değerli hocam,bu iltifatınız için çok teşekkür ederim.Parazit kondansatörünü Türkiye-Andorra milli maçını seyrederken 5. madde olarak niye yazmadım diye de düşündüm.Nedeni de bir iç arızasında,bir kısa devreye sebep olarak,sizin de dediğiniz gibi klemenste asıl giriş bağlantılarını koparma ihtimalinin de bulunuyor olmasıydı.Yani böyle bir kötü ihtimali de vardı.Siz tespit etmişsiniz,çok sevindim.Bu arada milli maç 5-0 bitti,Türkiye kazandı sonuçta.Kondansatörün ayni orijinal değerlisini alıp takarsanız sorununuz da bitmiş olacak gibi görünüyor.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Merhaba değerli hocam,bu iltifatınız için çok teşekkür ederim.Parazit kondansatörünü Türkiye-Andorra milli maçını seyrederken 5. madde olarak niye yazmadım diye de düşündüm.Nedeni de bir iç arızasında,bir kısa devreye sebep olarak,sizin de dediğiniz gibi klemenste asıl giriş bağlantılarını koparma ihtimalinin de bulunuyor olmasıydı.Yani böyle bir kötü ihtimali de vardı.Siz tespit etmişsiniz,çok sevindim.Bu arada milli maç 5-0 bitti,Türkiye kazandı sonuçta.Kondansatörün ayni orijinal değerlisini alıp takarsanız sorununuz da bitmiş olacak gibi görünüyor.Kolay gelsin.Saygılarımla.

Saygılar Saygıdeğer BİNBAŞI Hocam...Allah seni bu forumdan eksik etmesin....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst