Fazlar değişincede ters dönen motor...

ykp55

Üye
Katılım
27 Ocak 2010
Mesajlar
539
Puanları
16
Konum
samsun
arkadaşlar bugun birseyle karşılaştım Alarko marka bir kalaorifer pompasına yol verdim ters döndü fazların yerini değiştirdim yine ters dondu tekrar değiştirdim yine ters dondu klemens bağlantısından değiştirdim yine ters dondu bi turlu düz dönderemedim siizce sorun nedir ?


birde motorun üzerinde 380 yol verilirse 1.36 A yazıyo
ben pensampermetremle ölçtüğümde ise
R fazı 2.86A
S fazı 7.15 A
T fazı 4.89 A
gösteriyo sizce burada bi anormallik varmı birde klemens kutusuna 25 mikro faratlık kondansatör bağlanmış
pompanın marka ve modeli
ALARKO NCP-AI 6/125
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
https://i.kontrolkalemi.com/4/SirkPompa_KK.pdf bu dökümanın 17. ve 18. sayfalarından anlaşılıyor ki senin motor tek faza döndürülmüş ve dolayısıyla fazların değiştirlmesi motor yönünü değiştirmez. Değiştirmen için yapman gereken şey yine belirttiğim sayfada var.

saygılar...
 
2 adet motor var

https://i.kontrolkalemi.com/4/SirkPompa_KK.pdf bu dökümanın 17. ve 18. sayfalarından anlaşılıyor ki senin motor tek faza döndürülmüş ve dolayısıyla fazların değiştirlmesi motor yönünü değiştirmez. Değiştirmen için yapman gereken şey yine belirttiğim sayfada var.

saygılar...

yanlız 2 adet motor var ikiside aynı sekılde bağlanmış birisi 380 ile çalısıtor diğeri çalışmıyor ikiside aynı marka ve model
 
Syn, hemmuhhemtek...Tespitiniz kesinlikle doğru...fakat bir yandan klemnste bağlı olan kondansatör, diğer yandan habire değişen fazlar...neyse...motora verilen gerilimi bilmeden tahminimi dile getireyim...motara 220 VOLT veriyorsan klemensi ücgene çevir, yok eğer zaten çevrilmiş diyorsan faz ucunu kondansatöre denk gelmeyecek şekilde ''boşta kalan uca'' bağla... diger ucu kondansatörün bir ucuna bağlarsın ''SAĞA'' diğer uca bağlarsın ''SOLA'' döner...Birde çok sık karşılaştığım sorunlardan biridir mevcut kazan dairelerin de acil duruma karşılık takılan ikinci bir pompa bulunur ANA yani ASIL pompamız çalışırken yedekte takılan pompanın vanaları açık unutulur ve kendi üzerinde sürkülasyon yapar...ve ters döner,ANA pompa sağa'da dönse sola'da dönse yedek pompa ters döner, sonuç itibari ile yanıltır...
 
Son düzenleme:
Syn ykp55 siz çalışmayan pompanızın iki vanasından birini kapatın...bir ihtimalde şudur motor eğer 380 volt ile çalışıyor diyosanız...bu durumda vermiş olduğunuz kondansatör değeri pampanın arka etiketinden verilmiş bir bilgi olsa gerek...yani klemenste bağlı değil...bu durumda hem vananın açık olma ihtimali, hemde pompa iki faza kalıyordur...bu durumda yanıltır...
 
Tespitiniz kesinlikle doğru...fakat bir yandan klemnste bağlı olan kondansatör, diğer yandan habire değişen fazlar...neyse...motora verilen gerilimi bilmeden tahminimi dile getireyim...motara 220 VOLT veriyorsan klemensi ücgene çevir, yok eğer zaten çevrilmiş diyorsan faz ucunu kondansatöre denk gelmeyecek şekilde ''boşta kalan uca'' bağla... diger ucu kondansatörün bir ucuna bağlarsın ''SAĞA'' diğer uca bağlarsın ''SOLA'' döner...Birde çok sık karşılaştığım sorunlardan biridir mevcut kazan dairelerin de acil duruma karşılık takılan ikinci bir pompa bulunur ANA yani ASIL pompamız çalışırken yedekte takılan pompanın vanaları açık unutulur ve kendi üzerinde sürkülasyon yapar...ve ters döner,ANA pompa sağa'da dönse sola'da dönse yedek pompa ters döner, sonuç itibari ile yanıltır...

motora 380 veriyorum kondansatorun bağlı olduğu iki ucu değiştirsem motorun dönüşünde bi değişiklik olur mu acaba ...
birde kondansatör konulduğuna göre mecburen 220 verilmesi gerekiyor. ben 380 verdiğimde de fazla akım çekmesinin sebebi bu olabilir..

peki ben kondansatörü iptal edeyim o zamn kondansatöre gerek yok madem 380 uygulayacam buna.. sakıncası olurmu acaba .....
 
220 VOLT vermeniz gerekiyor...380 volt vermek istiyorsanz kondansatörü çıkarın klemenste bağlı olan köprüleri de YILDIZ konuma alın aksi taktirde motor köprüleri değiştirilmezse motor 10 dakika içinde kavrularak yanar...
 
Vermiş olduğunuz şekle göre 220 VOLT vermeniz gerekiyor...380 volt vermek istiyorsanz kondansatörü çıkarın klemenste bağlı olan köprüleri de YILDIZ konuma alın aksi taktirde motor köprüleri değiştirilmezse motor 10 dakika içinde kavrularak yanar...

yanlız klemenste herhangi bir köprü yok ....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,246
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst