Faz-Toprak Hatasi Deteksiyonu Devrelerinde Ototrafo Fonksiyonu ?

Torque

Üye
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
33
Puanları
1
Yaş
39
Konum
Tekirdağ
Merhaba Arkadaslar;
Asagidaki resimdeki gibi bir yuksek gerilim sisteminde, trafolarin yardimi ile akim ve gerilim olcebiliyoruz.

Asagida buna benzer bir diagramda faz-toprak detektoru altinda bir ototransformator kullanilmistir.

Bu sistemdeki ototransformatorunun fonksiyonu/prensibi hakkindaki bilgi ve dusuncelerinizi paylasir misiniz?

Tesekkurler
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Resimde görülen Phase ground detector akım açma rölesi olmalı...

Oto trafolarda AG + YG + Auto çıkışları mevcuttur. Oto trafoda belirlenen giriş ve çıkış gerilimleri tek bir sargı üzerinden veya ortak sargı kullanımı ile dizayn edilir. Gücü belirlenen güçten daha düşük olacağından maliyeti normal bir trafoya göre daha düşüktür. Avantajı maliyet ve boyutlardır. Dezavantajı ortak bir sargı olmasından bu sargıdan yüksek akım geçmektedir. Bu akımı sınırlamak için akım rölesi konmuş diye düşünüyorum. Başka fikri olan ?
 
Resimde gorulen calismakta olan bir sistemdir ve amaci faz toprak hatalarini yakalayip, faz-toprak hatasi detektorunun (bu bilgiyi iletmek icin NO veya NC bulunduran bir termik manyetik şalterdir) acmasi ile PLC ye haber vermektir.

Ototrafonun ise primer tarafı topraklanmış sekonder ise boşta bırakılmıştır (kullanılmamaktadır). Senin de belirttigin gibi TMŞ nin ayar sahasi kucuk yani ani bir yuksek akım geçmesi durumunda TMS yi yakmamak için ototarfoyu sadece akımın ani degişimini sınırlandıran bir bobin olarak kullanmış olabilir. (mi ?)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,175
Mesajlar
915,639
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst