Fasılalı silecek kolu ve rölesi YARDIM

Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
36
Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım elektrik yada Elektronikçi değilim ama elim yatkın oldukça öğrenmeye yapmaya çalışıyorum.

Yardım almak istediğim konu şu benim aracımda 2001 accent fasılalı silecek bulunmuyor ben kolu değiştirdim fasılalı kol aldım - tetik veriyor kol aldığım role + tetikle çalıştığı için sanırım orjinal rolesini alacağım koldan fasıla için soketimde 2 adet çıkış var alacağım rolede ise 5 pin kalan 3 pinin birisi muhtemelen motora gidecek diğer ikisi + ve - mi olacak ve en önemlisi bu roleye zarar vermeden nasıl bulurum yönlerini sizlerden rica ediyorum lütfen yardımcı olur musunuz?
 
Merhaba, o zaman aramıza hoşgeldiniz öncelikle. Konuyla ilgili resimleri çekerek buradan koyabilirseniz bu konuda tecrübesi olanlar daha çabuk hatırlayıp hemen yardımcı olmaya da çalışacaklardır. Çünkü forumda çözülen problemlerin büyük çoğunluğu (özellikle elektrik bağl., motor bağl., vb.) resimler üzerinden çoğu zaman direk çözülebiliyor. Kolay gelsin.
 
Çok teşekkür ederim yarın ilk işim silecek konun resimlerini çekmek soketine iki adet kablosunu taktım - tetik veriyor şu an fakat röle şu an elimde değil ama resimleri mevcut birazdan yükleyeceğim

Screenshot_20180324-205359.png


Screenshot_20180323-102831.png


Aldığım kol bu şu an eskisinde ki gibi çalışıyor herşey aynı koldan 2 - çıkış var silecek motorunda ki sokette 5 pin var + ve - haricinde tetik için 3 pin kalıyor

Bildiğim kadarıyla fasılalı modellerde şu sikincada silecek suyu sıkma zamanina göre bir kac tur çalışıyor röle de ki ayaklara nasıl bir bağlantı yapmam gerek
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Rolenin bir şeması yokmudur? Çok zor olduğunu düşünmüyorum, +- verdiğinizde pinlerin biri + yı fasılalı olarak veriyordur. Diğer pinlere sıralı olarak + veya - verdiğinizde de muhtemelen fasıla süresini ayarlıyor dur . zarar vermeden test seri lamba devresiyle olabilir
 
Şeması olacağını sanmıyorum servise sordum malesef olmaz tesisat uygun değil dediler aynısını aynalarımı elektrik ayarlı ısıtmalı yaparkende demişlerdi. Gelecek olan röle orjinali ama şeması çıkar mı bilmiyorum bende ki röle de zamanlı fasıla özellikli ama malesef + tetikle çalışıyor

Aslında benim korktuğum röleye mutlaka + bir uç verilmesi gerekiyor değil mi? Ben bu ucu deneyerek taksam zarar verir miyim röleye kolay bulunan bi röle de değil çünkü elimde ki 12v adaptör ile deneme yapsam nasıl olur acaba
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Avometreyle omaj kontrolünden (teyidinden) sonra bu + ucu uygularsanız çok daha doğru olur. Silecek motorunun - ucu şaseden (Gövdeden) çalışma için gerekli olan elektriği alıp anahtar kapalı bile olsa bu - ucun gövdeye bağlı kalması lazımdır. Kontak anahtarı açıldıktan sonra ilk kademede RC zaman gecikmeli röleyle motora seri bağlı olarak bu + uca, sonrasında ise motorun 3 devirli olan stator sarımlarına (ölçümde gnd ve soketteki + uçlar arasındaki ölçümde bu omajı gittikçe düşen uçlara) sırayla bu + ucun, seçilen sıralı kademelerde tatbik edilmesi lazımdır. Mantık olarak çalışmasının böyle olması lazımdır.

Ama mutlaka omaj ölçümlerini - ucu araç metal gövdesindeki siyah prob ucuyla değdirip devresini buradan alarak yaparak, diğer kırmızı uçlu probla bu soketteki her elektrik noktasında bunların, tam çalışma karşılığını bularak iyice emin olunduktan sonra + ucu akü veya adaptörden tatbik edip verebilirsiniz. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.

Bugün size anlatabilmek için tekrar fotoğraf çektim bu resimde kolu kapalı konumun bir kademe altına alıyorum yani zamanlı çalışması gereken yere yani 7 sn bi çalışacak silecek burada herşey normal yalnız akuden direk kablo çektim + uçtan silecek kolu - tetik veriyor çünkü silecek motorumda aynı şekilde - tetikleme ile çalışıyor
IMAG0272.jpg


Diğer resimlerde fasıla halkasini çevirerek çektim kara düzen test olduğu için sadece tek bir konumda F izasinda en üstte ampul yanıyor bi tık aşağıya çevirince sönüyor bu halka da 4 tur var yani birinde yanıyor ampuk sizce diğer konumlarda iletim varda az mı acaba neden tek bir yerde ampul yanıyor
IMAG0271.jpg
IMAG0270.jpg
IMAG0271.jpg
IMAG0270.jpg
IMAG0271.jpg
IMAG0270.jpg
IMAG0268.jpg
IMAG0267.jpg
IMAG0266.jpg


Ve şu anda bu yukarda ki resimler kol kapalı konumda iken halkaninw yani fasilanin hareketlerine bakarak görebilirsiniz

Silecek motoruna giren soketi çekmeyi unutmuşum yarın onuda çekip atacağım 5 pinli bi soket + - haricinde 3 pin var

Şu an sileceğim çalışıyor eskisi gibi yani eski kolumda ki gibi bu kolda fasıla olmayan kol sürekli çalışma hızlı çalışma ve tek dokunuşla ben dokundukça çalışma su atma
IMAG0259.jpg


Avometreyle omaj kontrolünden (teyidinden) sonra bu + ucu uygularsanız çok daha doğru olur. Silecek motorunun - ucu şaseden (Gövdeden) çalışma için gerekli olan elektriği alıp anahtar kapalı bile olsa bu - ucun gövdeye bağlı kalması lazımdır. Kontak anahtarı açıldıktan sonra ilk kademede RC zaman gecikmeli röleyle motora seri bağlı olarak bu + uca, sonrasında ise motorun 3 devirli olan stator sarımlarına (ölçümde GND ve soketteki + uçlar arasındaki ölçümde bu omajı gittikçe düşen uçlara) sırayla bu + ucun, seçilen sıralı kademelerde tatbik edilmesi lazımdır. Mantık olarak çalışmasının böyle olması lazımdır.

Ama mutlaka omaj ölçümlerini - ucu araç metal gövdesindeki siyah prob ucuyla değdirip devresini buradan alarak yaparak, diğer kırmızı uçlu probla bu soketteki her elektrik noktasında bunların, tam çalışma karşılığını bularak iyice emin olunduktan sonra + ucu akü veya adaptörden tatbik edip verebilirsiniz. Kolay gelsin.

Yani şöyle motorumda 5 giriş var yani pin sokette aynı şekilde muhtemelen içinde kendi devresi mevcut bu soketten motoruma çalışması için + - uçlar gidiyor bunu test ettim diğer üç pin içeriden kola komut verdiğim de bir defa çalışmasını istediğimde bir pin - tetik veriyor sürekli normal konumda olduğunda iki pinden sol ve orta pinden - komut geliyor hızlı ve sürekli konuma alınca ise orta ve sağ pinden komut geliyor benim merak ettiğim eksi tetik vererek çalışan röleler mevcut mu elimde olan bişey röleyi bizzat Elo roleden fabrikasindan aldım ama henüz kolu alıp test etmemiştim elonun yetkilisi bana kendi rolelerinin + tetikle çalıştığını eğer motorunuz - tetikle çalışıyorsa işe yaramaz demişti şimdi anlıyorum

Avometreyle omaj kontrolünden (teyidinden) sonra bu + ucu uygularsanız çok daha doğru olur. Silecek motorunun - ucu şaseden (Gövdeden) çalışma için gerekli olan elektriği alıp anahtar kapalı bile olsa bu - ucun gövdeye bağlı kalması lazımdır. Kontak anahtarı açıldıktan sonra ilk kademede RC zaman gecikmeli röleyle motora seri bağlı olarak bu + uca, sonrasında ise motorun 3 devirli olan stator sarımlarına (ölçümde GND ve soketteki + uçlar arasındaki ölçümde bu omajı gittikçe düşen uçlara) sırayla bu + ucun, seçilen sıralı kademelerde tatbik edilmesi lazımdır. Mantık olarak çalışmasının böyle olması lazımdır.

Ama mutlaka omaj ölçümlerini - ucu araç metal gövdesindeki siyah prob ucuyla değdirip devresini buradan alarak yaparak, diğer kırmızı uçlu probla bu soketteki her elektrik noktasında bunların, tam çalışma karşılığını bularak iyice emin olunduktan sonra + ucu akü veya adaptörden tatbik edip verebilirsiniz. Kolay gelsin.


Evet silecek motoru govdeden alıyor kendi + ve - gücünü benim geriye kalan 3 pinden birine - tetik vermem gerekiyor çünkü motor - tetikleme ile çalışıyor yani mazur görün sizler kadar terimleri bilmiyorum merakım var öğrenmeye çalışıyorum ama işte bu kadar oluyor GDN ne oluyor onu bile bilmiyorum benim acilen voltmetre almam gerek dimi bu omaj olcumunu almam için
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
"GND" toprak demektir, İngilizce'de ground'dan geliyor. Bu - tetikleme olayı bana birazcık tuhaf geldi, ben 25 sene broadway'in elektrik sistemiyle bizzat kendim uğraştım, tadilatlar, bazı ekler vb. yaptım , bir ara sis farı röleli olarak ekledim, orijinalinde önde hiç yoktu çünkü. Röleleri + uçtan akünün kontak açıldıktan sonraki aktif olan karbüratör otomatiğinin kablo çıkışı bağlantısı uçlarından + olarak alıp röleyi tetiklemede bu + ucu direk anahtardan geçirip öyle kullanmıştım. Yani araçtaki tüm sistemin, farlar, marş motoru, havalandırma, vb. + tetikle çalışması gerektiğini ben düşünüyorum, - uç akünün eksi ucudur ve akünün eksi olan bu ucu zaten metal (şasi) gövdesine topraklıdır, yani oraya direk bağlıdır. Zaten servis de size + tetikle rölelerinin çalıştığını özellikle belirtmiş, - tetiklemede bir yanlışlınız bulunmasın diyorum kendimce de.

Bu araçta örneğin kontak anahtarını 1 veya 2 kerelik bir konumla çevirdiğinizde aküden gelen tüm + uçlar sigorta kutusundaki sigortalardan seri olarak geçip sizin anahtarla akünün +' sı üzerinden metal (-) gövdesine elektrik göndererek güç harcamasıyla bir kumanda etmenizi bekler pozisyonunda dururlar. Yalnız uzun farlar koluna basılınca her zaman yanması için acil durumlar için veya alarm sistemi gibi 24/24 saat aküden akım çekebilecek bu değişik (istisnai) şekilleriyledir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
"GND" toprak demektir, İngilizce'de ground'dan geliyor. Bu - tetikleme olayı bana birazcık tuhaf geldi, ben 25 sene broadway'in elektrik sistemiyle bizzat kendim uğraştım, tadilatlar, bazı ekler vb. yaptım , bir ara sis farı röleli olarak ekledim, orijinalinde önde hiç yoktu çünkü. Röleleri + uçtan akünün kontak açıldıktan sonraki aktif olan karbüratör otomatiğinin kablo çıkışı bağlantısı uçlarından + olarak alıp röleyi tetiklemede bu + ucu direk anahtardan geçirip öyle kullanmıştım. Yani araçtaki tüm sistemin, farlar, marş motoru, havalandırma, vb. + tetikle çalışması gerektiğini ben düşünüyorum, - uç akünün eksi ucudur ve akünün eksi olan bu ucu zaten metal (şasi) gövdesine topraklıdır, yani oraya direk bağlıdır. Zaten servis de size + tetikle rölelerinin çalıştığını özellikle belirtmiş, - tetiklemede bir yanlışlınız bulunmasın diyorum kendimce de.

Bu araçta örneğin kontak anahtarını 1 veya 2 kerelik bir konumla çevirdiğinizde aküden gelen tüm + uçlar sigorta kutusundaki sigortalardan seri olarak geçip sizin anahtarla akünün +' sı üzerinden metal (-) gövdesine elektrik göndererek güç harcamasıyla bir kumanda etmenizi bekler pozisyonunda dururlar. Yalnız uzun farlar koluna basılınca her zaman yanması için acil durumlar için veya alarm sistemi gibi 24/24 saat aküden akım çekebilecek bu değişik (istisnai) şekilleriyledir. Kolay gelsin.

Çok teşekkür ederim. Evet bana da tuhaf geldi eksi tetik ile çalışması servis elonun yetkilisi kendi rolelerinin (silecek zamanlama) rolesinin + tetik ile çalıştığını ama bazı otomobil firmalarının - tetik ile silecek motorlarina komut verdiğini söylemişti bende yinede alayım dedim zaman ayarlı role almaya gitmiştim aslında far yıkamam için o sistemide kendim yaptım hatta çift role koydum yedek depo ana depoya ben fafar yıkama tuşuna komut verince 1sn yedek depo ise ana depoya 5sn şu veriyor depomda şu çabuk bitmesin diye yapmıştım. Silecek motorunun içinde devre olduğundan bahsetmişti şimdi silecek motorunun soketini test ettim sadece bir pinde + var diğerleri - altta 2 yanyana yukarıda 3 yanyana pin var alttaki iki pin sanırım motoru kontak açıldığında besleyen uçlar üstteki 3 pin akuden + kablo çekerek ampulun 1 ucuna diğer ucuna o 3 pinden birini verince içeriden komut gelince yandı aynı şeyi tersine yaptığımda ampulun bir ucunu saseden diğer ucunu aynı pine verdiğimde yanmıyor yani eksi tetik geldiğine eminim zaten fotolarda yanan ampul akuden + kablo alarak koldan çıkan fasila komutları ile yakabildim ilginç ama bu şekilde çalışıyor burda beni şaşırtan nasıl bir sistem var rolenin içinde ki eksi tetiği veriyor benim bu roleye + vermeden çalıştırmam mümkün olamaz değil mi?

Tam yardım edemem ama silecek ve yıkama kolunun iç yapısı bu tip bir şema,


Zaman ayirmaniz bile çok büyük yardım teşekkür ederim

Fasılalı silecek mucidinin Robert Kearns'ün filmini çok eskiden izlemiştim tekrar izledim Zekâ Pırıltısı (Flash Of Genius) adı sanırım orada da bu sistemi bi sahnede anlatıyor çok güzel de bir filmdir vaktiniz olduğunda izleyebilirsiniz
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,889
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst