Fancoil arızası tespit Hk.

OnurTRN

Üye
Katılım
13 Eyl 2017
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
34
Merhaba,

AVM içinde bulunan bir mağazada 4 adet cihaz mevcut. Yaz ayından beri devam eden problemlerle beraber soğutmayı düzgün bir şekilde yapamadık. Mağaza içerisine yönlendirdiğimiz servisler farklı farklı yorumlarda bulundu. Bunlardan bir tanesi cihazların ömrünü tamamladığı ve değişmesi gerektiğini söyledi bir diğeri ise cihaz eklenmesi gerektiğini ifade etti.

Avm projesinde mağaza için bize verilen güç belli 59kW bizimde içerde 64kw lık cihazımız var. Cihaz ekleme yapmayı teklif eden firmaya bunun gereksiz olacağını AVM yönetiminden izin alınmadan böyle bir yükseltmenin verimi düşüreceğini söyledim. Cihazları değiştirmek isteyen firmaya ise problemin ne olduğunu bilmeden değiştirmek istemediğimizi öncelikle cihazların ağır bakıma girmesini istediğimi anlattım.

Bu süreç benden habersiz devam ettiğinde ise sonuç olarak cihazlara hem ağır bakımlarının yapıldığını ve iki tane cihaz daha eklenerek içerideki gücün 84kW ya çıkarıldığını gördüm. Firmanın da savunması mağazaya gelen boru çaplarının bu gücü desteklediği oldu. Desteklediğini bildiğimi ama AVM kalorimetre koyduğundan bunun bir anlamı olamayacağını ifade ettim.

Sonuç olarak iş havada kaldı. Size bundan sonraki süreçte neler yapabilirim ve hangi yolları izleyerek sorunu en düşük maliyetle çözebilirim konusunda danışmak istiyorum.

Benim aklıma ilk gelen giriş ve çıkış borularına 1er adet barometre ve termometre takarak problemin bizim cihazlarımızdan mı yoksa AVM den mi kaynakladığını bulmak. Eğer cihazlardan kaynaklanıyorsa bunun üzerinde işlem yapan firmalara bunun nedeni sormak ve çözüme gitmek. AVM den kaynaklanıyorsa yine yönlendirdiğimiz servislere yapılan onca masraf karşılığında neden bunu bize bildirmediklerini sormak. Ve AVM nin bunu çözmesini sağlamak.

Daha tecrübeli arkadaşlardan yaptığım işlemler hakkında ve devam edilmesi gerekenler hakkında yorumlarını/fikirlerini bekliyorum.

Teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba,

AVM içinde bulunan bir mağazada 4 adet cihaz mevcut. Yaz ayından beri devam eden problemlerle beraber soğutmayı düzgün bir şekilde yapamadık. Mağaza içerisine yönlendirdiğimiz servisler farklı farklı yorumlarda bulundu. Bunlardan bir tanesi cihazların ömrünü tamamladığı ve değişmesi gerektiğini söyledi bir diğeri ise cihaz eklenmesi gerektiğini ifade etti.

Avm projesinde mağaza için bize verilen güç belli 59kW bizimde içerde 64kw lık cihazımız var. Cihaz ekleme yapmayı teklif eden firmaya bunun gereksiz olacağını AVM yönetiminden izin alınmadan böyle bir yükseltmenin verimi düşüreceğini söyledim. Cihazları değiştirmek isteyen firmaya ise problemin ne olduğunu bilmeden değiştirmek istemediğimizi öncelikle cihazların ağır bakıma girmesini istediğimi anlattım.

Bu süreç benden habersiz devam ettiğinde ise sonuç olarak cihazlara hem ağır bakımlarının yapıldığını ve iki tane cihaz daha eklenerek içerideki gücün 84kW ya çıkarıldığını gördüm. Firmanın da savunması mağazaya gelen boru çaplarının bu gücü desteklediği oldu. Desteklediğini bildiğimi ama AVM kalorimetre koyduğundan bunun bir anlamı olamayacağını ifade ettim.

Sonuç olarak iş havada kaldı. Size bundan sonraki süreçte neler yapabilirim ve hangi yolları izleyerek sorunu en düşük maliyetle çözebilirim konusunda danışmak istiyorum.

Benim aklıma ilk gelen giriş ve çıkış borularına 1er adet barometre ve termometre takarak problemin bizim cihazlarımızdan mı yoksa AVM den mi kaynakladığını bulmak. Eğer cihazlardan kaynaklanıyorsa bunun üzerinde işlem yapan firmalara bunun nedeni sormak ve çözüme gitmek. AVM den kaynaklanıyorsa yine yönlendirdiğimiz servislere yapılan onca masraf karşılığında neden bunu bize bildirmediklerini sormak. Ve AVM nin bunu çözmesini sağlamak.

Daha tecrübeli arkadaşlardan yaptığım işlemler hakkında ve devam edilmesi gerekenler hakkında yorumlarını/fikirlerini bekliyorum.

Teşekkürler.
En kısa yöntem Avm den gelen debi ve sıcaklık öğrenmek.Daha sonra Klima ya bakılır. Avm sisteminde mağazanın konumu da önemli. Bunun haricinde pislik tutucular gerçekten temiz mi?
 
Evet komple bakıma alındı hepsi. Sanırım cihazların ömürleri bitti performans olarak iyi değiller. Mağaza içi revizyona gidilecek zaten drenaj hatlarında da problemler yaşanıyordu. Yenileme olarak karar alındı bu konuda.

İlginiz için teşekkürler.
 
kolay gelsın fancoil eger verımlı calısmıyorsa verımlı olarak ısıtma yapmıyor ıse oncelıkle fancoılın motor fanının calısmasına bak su donusu varmı ona bak. ve fancoılın su giriş kısmındakı boruya dokun sıcak mı dıye elını dokundugunda 10 sanıye kadar elını yakmıyor ılık gelıryor ıse bu fancoılın kendısınden degıl merkezı sıstemınden kaynaklanıyor demektır. fancoılın cok basıt bır yapısı var . kısaca anlatmak gerekırse yazın ıcınden soguuk kısında sıcak su gecer fancoılın altındakı motor vasıtası ıle ortama ısı aktarılır. istenılen derecede ısı glmıyorsa bu kesınlıkle fancoılden degıl merkezı sıstemden kaynaklanır. eger alt katınızda bulunan odalarda fancoıl verımlı calısıyorsa ozaman fancoıl kat pompalarında sıkıntı olabılır. gelen fırmalar fancoıllerın degısmesını soyler ama asıl sorun senın merkezı sıstemınden kaynaklanır. bır fancoılın motoru arıza yapmadıgı surece hıccc bırsey sekılde calısmasına etkı etmez. motor bozuldugunda kalkar motoru degıstırdıgınde sorun cozulur. bence gelen fırmalar gereksız bır ıslem yapmıs. kesınlıkle sızın sıkıntınız merkezı sıstemınızden kaynaklanıyor
 
abicim o fankoilleri soktur kompile pislik tutucularina baktir bide fankoilleri kompile parcalattir peteklerine baksinlar petegin kanallari tikali olabilir eyer elektronik valf yani vana varsa onlari deyistirsinler agir bakima soktur servise icini ilaclasinlar istanbulda hastanede calisiyodum benim cok basima geldi klimaci olarak uyariyim istedim cagirdin servise konpile cihazlari indirttir bakit o cihazlari agir bakima soktunmu baya bi sene gider o
 
selamün aleyküm,üntes marka fancoil mevcut binada e2 hatası veriyor ve timer ışığı yanıp sönüyor.kumanda ile timeri iptal ettiğim halde hiç bir şekilde bi değişim yok cihaz devreye de girmiyor yardım rica ederim.teşekkürler şimdiden
 

Forum istatistikleri

Konular
128,130
Mesajlar
915,289
Kullanıcılar
449,847
Son üye
AhmetK06

Yeni konular

Geri
Üst