Fan Motorunun Yüksek Amper Çekme Sorunu

Engineergn

Üye
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
31
Merhabalar, makinalarımız için ürettiğimiz salyangoz fanlarla ilgili bir takım problemler yaşamaktayız. Sorunu bir örnek üzerinden kısaca özetlemek istiyorum. 110KW motor kullandığımız bir fanda ilk bir haftalık çalışma süresi içerisinde yüksek amper çekmesi üzerine sıkıntı yaşıyoruz. Kullanılan fana göre daha büyük motor kullanmamız projelerimiz için çok mümkün olmuyor. Fanımız 1 haftalık süre içerisinde iyice ısındıktan amper çekimi daha normal boyutlara gelmeye başlıyor fakat bu ilk süreçte sıkıntılar yaşıyoruz. Motorda ve fanda kullanılan kasnaklarımız 30cm çapında. Eğer fanda kullanılan kasnak çapını 25'e düşürsek daha düşük hızlarda istediğimiz devre ulaşabileceğimiz için amper anlamında rahatlarız diye düşündüm. Fakat fandaki kasnak çapını düşürmemiz motorda amper yükselmesine sebep olur mu. Bunu merak ediyorum. Olursa ise bu durumu başka hangi yollar ile çözebiliriz. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
motorun fazla akım çekmesi fan ile alakalı olabilir. Yani fan biryerlere sürtüyor veya mekaniksel olarak zorlanıyor olabilir ona bir bakın isterseniz. Fanın kasnagını düşürürseniz fan motordan daha hızlı döner buda motora ekstra yük oluşturur fakat motorun kasnağını küçültürseniz o zaman motor yükünü bir miktar azaltmış olursunuz bu durumda da fanın devri düşer ve buda çekilen/basılan hava debisini azaltır. Eger sisteminizde hava debisinin azalmasnda bir problem yoksa bu yolu deneyebilirsiniz.
 
motorun fazla akım çekmesi fan ile alakalı olabilir. Yani fan biryerlere sürtüyor veya mekaniksel olarak zorlanıyor olabilir ona bir bakın isterseniz. Fanın kasnagını düşürürseniz fan motordan daha hızlı döner buda motora ekstra yük oluşturur fakat motorun kasnağını küçültürseniz o zaman motor yükünü bir miktar azaltmış olursunuz bu durumda da fanın devri düşer ve buda çekilen/basılan hava debisini azaltır. Eger sisteminizde hava debisinin azalmasnda bir problem yoksa bu yolu deneyebilirsiniz.
Yorum için teşekkür ederim. Debi azalması problem yarattığı için motor kasnağını ne yazık ki küçültemiyoruz.
 
güzel insan, salyangoz fanda axial impeller kullanılıyor sanırım. ilk seçenek olarak impeller hesaplamalarını çok iyi yapmanız gerekir. ikinci seçenekte rulman yataklarının alışması olayı ve balans ayarı akla geliyor. üçüncüde motor ve yatak arasındaki kayış sisteminde kasma gerginlik. kasnakların bire bir özdeş olması ne kadar doğru? seçenekleri bir değerlendiriniz.
 
güzel insan, salyangoz fanda axial impeller kullanılıyor sanırım. ilk seçenek olarak impeller hesaplamalarını çok iyi yapmanız gerekir. ikinci seçenekte rulman yataklarının alışması olayı ve balans ayarı akla geliyor. üçüncüde motor ve yatak arasındaki kayış sisteminde kasma gerginlik. kasnakların bire bir özdeş olması ne kadar doğru? seçenekleri bir değerlendiriniz.
Merhaba, değerli bilgiler için teşekkür ederim. Kullandığımız fan, geriye dönük kanatlı santrifüj fandır. Üretimin ardından fanların balans cihazı ile balansları alınıyor. Motor ve yatak arasındaki kayışlar için özel bir ayar yapılmıyor sadece gerektiği kadar gergin olması için montaj anında ayarlanıyor. Kasnakların özdeş olması ile ilgili ise; motor tarafını küçültürsek debi sıkıntısı fan tarafını küçültürsek ise amper sıkıntısı yaşıyoruz.
 
Merhaba, değerli bilgiler için teşekkür ederim. Kullandığımız fan, geriye dönük kanatlı santrifüj fandır. Üretimin ardından fanların balans cihazı ile balansları alınıyor. Motor ve yatak arasındaki kayışlar için özel bir ayar yapılmıyor sadece gerektiği kadar gergin olması için montaj anında ayarlanıyor. Kasnakların özdeş olması ile ilgili ise; motor tarafını küçültürsek debi sıkıntısı fan tarafını küçültürsek ise amper sıkıntısı yaşıyoruz.
kasnağın aynı devri verebilmesi için motor kasnağını küçültür, fan kasnağını büyütürsün hesap devir sayısı değişmez (tork sabit kalır ) kasnak kayışları fazla gergin olursa motor da fan da kasar çalışıp zamanla esner motor yorulamadan döner. tüm hesaplamalar tamam mühendislik hata yok diyorsanız (input air, output air, debi filan) kayış gerginliğine dikkat ediniz. önce biraz gevşek olsun bir süre rodaj süresi verin sonra tekrar gerin.
 
Bu aciklamalariniza göre anladığım kadarıyla motor gücünüz fani döndürmek için küçük kaliyor. Motor kasnagini kucultemiyorsunuz. O zaman motoru büyütmeyin gerekiyor. Bu teknik olarak gerekli olan durumdur.

Fan kasnagini küçülürseniz devir artar ve motora binen güçte artmış olacak. Buda dolayisi ile motor faz akimlarini yükseltecek.

Keza tersi motor kasnagini kuculturseniz fan devri dusecek ve debi dusecek. Motor akimlarida azalacak.

Bu arada imalat yaptığınızı anlıyorum. Motor ve fan seçimleri nasıl yapıldı bilmiyoruz. Bu noktada fan çıkışında olcum aldınız mı hiç? Debiniz nedir? Kac m³/h olduğunu olctunuz mu? Fan datasheet i ile motor bilgilerini ekleyebilir misiniz?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,655
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst