Ericsson md110 pbx - sağladığı kolaylıklar

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,441
Puanları
1
MD 110 SİSTEMİNİN SAĞLADIĞI KULLANIM KOLAYLIKLARI


Modüler yapı: Ericsson MD110 telefon santralleri modüler yapıya sahiptir. Dağınık bina yapılarında, ihtiyacı karşılayacak santralın bir kaç parçadan oluşması hem güvenilirlik açısından hem de kablo tesisatı açısından daha faydalı olmaktadır. İleride oluşabilecek yer değişikliklerinde bu parçaların birleştirilerek tek bir santral olarak kullanılması veya daha da bölünerek küçük santralleri halinde kullanılması gerektiğinde, ilave büyük bir yatırıma gerek olması avantaj sağlamaktadır.

Santralın en önemli birimleri olan işlemci, hafıza ve anahtarlama birimleri de modülerdir. MD110 santralında her LIM'in kendi işlemci kartı, hafıza kartı ve anahtarlama kartı vardır.




Dağınık Yapı: Dağıtılmış işlemci prensibinde her kabine (LIM) dağıtılan işlemci, bellek ve anahtarlama (processor, memory, switching) üniteleri kendi başlarına çalışır niteliktedir. Bu işlemci birimlerinden herhangi birisinin arızalanması durumunda, yalnızca o LIM'deki aboneler etkilenecek, sistemin geriye kalan kısmı normal çalışmasını sürdürecektir. Dağıtılmış işlemcide santralın tamamen susması, enerjinin (aküler dahil) tamamen gitmesi haricinde hiçbir zaman mümkün değildir. Oysa Merkezi işlemcide CPU biriminde oluşacak bir arıza sistemin tamamını etkileyecektir.

Merkezi işlemci prensibinde, yüksek trafik altında, ana işlemciye aşırı yük bindiğinden, işlemcide oluşabilecek bir arızada sistemin tamamen susması ihtimali yüksektir.


Telefon Rehber Özelliği: Dijital telefonlar üzerinden , rehberde arama yapıp , numara tuşlamaksızın arama yapılmasını sağlar.


Müşteri grubu (customer group): Bir PBX' de 250 adet müşteri grubu tanımlanabilir. Bu özellik ayrıca birkaç şirketin aynı santralı her şirket kendi dış hattını kullanabilecek şekilde, kendi operatörüne sahip olabilecek şekilde ortak kullanabilmelerine olanak sağlar. Yani bir santralle birkaç şirket, birbirinden bağımsız şekilde iletişimini sağlayabilir.


Dışarıdan direkt aranabilme (DID): Harici hattan gelen bir aramanın dahili hatta direkt olarak ulaşabilmesi özelliğini destekler.


Doğrudan dahili sistem erişimi (DISA): Dışarıdaki bir kullanıcının harici hattan gelerek sistemdeki dahili abone özelliklerini kullanabilmesi.


Ekonomik harici yön (LCR): Sistemin giden bir çağrı için ekonomik route'u seçmesini sağlar.Örneğin GSM numarasını ucuz yoldan aramak için ayrı bir çıkış kodu gerekmez.


İsim bilgisi: Sistemin numara bilgisi ile birlikte isim bilgisini de göndermesi özelliği


Tekrarlanan sapmalar: Tekrarlanmış sapma arayan kişinin bir şey yapmasına gerek kalmadan daha önceden programlanmış numaralara yönlenebilmesi. BU özellik kişisel numara verilmiş bir abonenin aranması durumunda çağrının 10 değişik pozisyona sıra ile yönlenmesi.


Çağrı sınırlaması: Dahili abonelerin gece ve gündüz için ayrı ayrı 15 kategoriye sokularak belirlenen numaraları çevirmeleri kısıtlanması özelliği.


Kısa kodlu arama : Aboneler ve operatör için kısaltılmış bir numarayı çevirerek çağrı oluşturma olanağı. Kısa kodun tam bir numaraya santral tarafından çevrilmesi. Abonelere ortak kısa kodlar tanımlanabileceği gibi aboneye kişisel kısa kodlar tanımlanabilir.


Hesap kodu: Ücretlendirmede, abone numarası yerine hesap koduna göre ücretlendirilme yapılabilmesi.Dış hatlara çıkışta bu kod kullanılarak yetkisiz çıkışların engellenmesi.


Gezici şifre: Sistemde şifre, bir telefona veya gezici olacak şekilde sisteme tanımlanabilir. Bu şifre ile aboneler kategorilerini yükseltebilirler ve telefonlarını kilitleyebilirler.


Otomatik geri arama (callback): Aranan abone meşgul ise 5 tuşuna basılır.Meşguliyet sonrası abone sistem tarafından otomatik olarak uyarılır, ve geri arama sağlanır.


Otomatik çağrı dağıtımı (ACD): Gelen çağrıların daha önceden programlandığı şekilde ACD grup üyelerine dağıtılması. Örnek olarak çağrı merkezi verilebilir.


Çağrı yönlendirme ve beni takip et: Beni takip et: Kendi telefonunuzdan veya bulunduğunuz yerdeki telefondan uygulanan bir prosedürle çağrının bulunduğunuz yerdeki telefona direkt yönlenmesi.


Dil seçimi: Ekranlı sayısal telefona sahip olan abonelerin ekrandaki metin mesajlarının dilini seçebilme olanağı.


Konferans: 8 adet dahili veya harici numara konferans yapabilir.


Rahatsız edilmeme: Yetki verilen abonenin telefonunu gelen çağrılara kapatabilme özelliği


Sistemi acil konuma alma: Operatör tarafından sistemin acil konumuna alınması. Bu durumda yalnızca yetki verilen aboneler arama yapabilir.


Serbest dolaşım: Abonenin bir prosedür yardımıyla çağrılarını,mesajlarını ve kategorisini başka bir telefona taşıyabilmesi.


Beklemeye alma: Abonenin aktif çağrıyı bekleterek diğer bir hattından yeni arama yapabilmesi.


Entegre sesli yanıt sistemi: Entegre sesli yanıt sistemi, kullanıcılara, telefon hizmetlerine sesli karşılama ile kolay ulaşım sağlar. Ayrıca abonelere, mesaj bekleme servisinin yardımıyla alınan mesajları gösteren bir cevaplama servisi de sunulur. Böylece kullanıcılar mesajları olduğu konusunda bir sinyalle uyarılırlar. Kullanıcılar kendi telefonlarından veya diğer telefonlardan mesajlarını yönetebilir ve kişisel mesajlarını yönetebilirler.


Dahili grup yakalama: Bir grup abonenin ortak bir numara ile aranabilmesi özelliği.


Araya girme: Yetki verilmiş bir abonenin meşgul bir abonenin görüşmesinde araya girebilme özelliği.

Son aranan numaranın tekrar aranması: Son aranan harici numaralar otomatik olarak kaydedilir. Abone aynı numarayı tekrar aramak için ‘***' çevirir.


Mesaj bekliyor ikazı: Abonenin henüz okunmamış mesajının olduğunu konusunda bir sinyal yardımıyla ikaz edilmesi.


Çoklu gösterim (MDN): Bir abone numarasının diğer bir telefondan izlenebilmesi ve tek tuşla arama olanağı.


Cevapsız çağrı görüntüleme: Cevapsız çağrıların kaydedilip aboneye bir sinyalle ikaz edilir.


Kırmızı hat: Abone telefon ahizesini kaldırdığı anda telefonun daha önceden belirlenmiş bir numaraya direkt bağlantı kurmasıdır. Aboneye hem kırmızı hat hem de normal telefon özelliğini bir arada sunar. Abone ahizeyi kaldırdığında yaklaşık 4 saniye içinde normal bir arama yapabilir. Süre sonunda kırmızı hat gibi belirlenmiş bir numaraya direkt bağlantı kurar.


Kişisel numara: Sistem kullanıcılarına gelen çağrılar için farklı olası cevaplama pozisyonları sunar. Çağrı abonenin belirlediği 10 farklı pozisyona sıra ile yönlenir .

Aktif ve bekleyen çağrı arasında gidip-gelebilme: Abone, beklettiği çağrı ve aktif çağrı arasında tek tuşla geçiş imkanına sahiptir.


Transfer: Bir abonenin, başka bir aboneye, PBX operatöründen, dahili hattan , harici hattan gelen bir çağrıyı transfer etme olanağı .

Güç hatasında harici hattın analog aboneye aktarılması: Analog harici hatların güç hatasında veya işlemci arızasında önceden tanımlanmış analog abonelere otomatik bağlantısı. Bu sayede santral devre dışı bile kalsa dış hattın kesilmemesi sağlanır. FTU ünitesi ile sağlanır.


Entegre DECT sistemi : Kablosuz abone MD110'da bir abone tipi olarak tanımlanır. . Kullanıcı kapsama alanı içinde roaming ve handover özelliklerini kullanabilir. Roaming telefonun kapsamı alanı içinde bıraktığı izin takip edilmesi ve herhangi bir bölgeden çağrıların yakalanması ve arama yapılabilmesi demektir. Farklı iki bölgedeki LIM'ler arasında bağlantı kurularak roaming yapılabilir. Roaming ve handover MD110 yazılımında bulunan opsiyonel özelliklerdir ve ekstra sunuculara gerek yoktur.

Digital Enhancement Cordless Telecommunication kablosuz aboneler için geliştirilmiş bir standarttır. Bu standart ayarlı kısım ve taşınabilir kısım arasındaki radyo arabirimini standardize eder.


IP Dahili Abone: IP teknolojisinin temel amacı bir çok şirkette mevcut olan telefon ve data alt yapısını aynı ortamda buluşturmak ve ses abonelerinin data altyapısını kullanarak iletişimi sağlamaktır.

IP network'ü temel olarak TCP/IP protokolü altında çalışan paket iletimi esaslı bir iletişimdir. Bu yüzden ses de paket haline dönüştürülmelidir. Bu kriterler çerçevesinde yeni telefonculuk senaryosu yukarıdaki gibi oluşur. IP abonesi MD110 mimarisi ile tamamıyla entegre edilmiştir. Bu özellik sayesinde IP aboneleri MD110'nun diğer abonelerini arayabilmekte ve aboneler tarafından aranabilmektedir. IP aboneleri santrale ulaşmak için data alt yapısını kullanmaktadır.

MD110, VoIP haberleşme standartlarını desteklemekle birlikte ses ve IP arasında gateway görevi görebilmektedir. IP telefonlar, sayısal telefonlarda kullanılan özellikleri desteklemekle birlikte çok sayıda ekstra özelliğe sahiptir. LAN üzerindeki IP telefon kullanıcılarının kendi aralarında yaptıkları görüşmeler yine LAN üzerinden anahtarlanmakta ve bu sayede MD110 üzerindeki kaynakların etkin bir şekilde kullanılması sağlanmaktadır.


IP Trunk: IP network üzerinden ses trunk'ı sağlayarak diğer MD110'lara veya diğer marka telefon santrallara bağlanmayı sağlar.Kiralık ses devreleri yerine mevcut IP network kullanılarak tasarruf edilmesi en büyük avantajı.


Ücretlendirme: Çağrı bilgileri ister sistem üzerindeki sabit bellekte, istenirse V.24 yada eternet üzerinden harici bir bilgisayarda toplanabilir. Telefon çağrı bilgilerinin toplanması ve kaydedilmesine,çalışanların performansları hakkında gelişmiş bir istatistik oluşturulmasına yarar.Telekom'dan alınan telefon faturasının doğrulanması yapılabilir.Gerçek anlamda görüşmelerin ücretlendirmesi yapılabilir





Alıntıdır: Delta İletişim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,655
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst