Enerji nakil hattına spacer takma.

İki adet paralel plaka kapasitörün seri bağlandığını düşünelim. Bir tarafta ilk kapasitörün giriş terminaline gerilim verildiğini düşünelim, son kapasitörün de çıkış terminalinin topraklandığını düşünelim. Sonuç olarak bir voltmetre elimize alıp bu iki kapasitörün birbirlerine bağlandığı orta noktasının toprağa göre gerilimini ölçtüğümüzde bir gerilim değeri okuyacağız.

Burada da gerilim altında olan plaka canlı hat, ara plaka helikopter, topraklı plaka da toprağın kendisi gibi olmuş oluyor. Siz helikopter ile canlı hatta yaklaştıkça arada akım olmasa bile elektrik alanlar aracılığı ile üzerinizdeki gerilim seviyesi artarak hattın gerilim seviyesine yaklaşıyor. Fakat hatta çok yaklaştığınızda elbet bir noktada kırılma olacağı için bir ark oluşacaktır. Fakat halihazırda hat ile helikopter arasında büyük gerilim farkları olmadığından bu arkta akacak akımın gücü düşük olacak, helikoptere veya insana zarar vermeyecektir. Fakat yine de hassas parçalara veya insan bedeninde yanıklara sebep olacağından kontrollü ark oluşturmak daha doğrudur.

Tabii burada hatta akan akımın AC akım olduğunu ve hat üstündeki gerilim ile helikopter arasında kapasitif etkiden dolayı az da olsa bir faz kayması olacağını düşünüp, sürekli olarak aynı gerilimde kalmak adına bir iletken ile temas sağlamak daha güvenilir olacaktır ki videoda öyle yapılmış.

Bu anlattıklarım ayrılma anı için de geçerli olacağından ayrılırken de aynı sistem kullanılmış.
Ayrıntılı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Doyurucu bir bilgi oldu benim için.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sn. fatih5596.154-380 kv luk örme direklerin
yerde örülüp,montaj yerine helikopterle götü-
rülüp orada helikopterli montaj videoları gö-
rüyoruz .Bizde de böyle uygulama yapılıyor-
mu ?

Merhabalar,

TEİAŞ hatlarında Türkiye'de genelde ayak-gövde-konsol olarak 3 ayrı parça olacak şekilde montaj yapılıyor. Ayaklar direk yerinde, geri kalan parçalar ise hazır örülmüş şekilde geliyor. Genellikle vinç yardımıyla gövde ve konsol montajı yapılıyor. Helikopter kullanımı nadir olsa da gerçekleşmekte. Örneğin M3 tarzı direklerin üst gövdesi bu şekilde montaj ediliyor. Fakat direğin bir bütün olarak montaj edilmesine rastlamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,967
Mesajlar
913,969
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst