Elektrikli süpürge motorundan yapılan kompresörün emiş basma hattı sorunu

Öğretmen27

Profesyonel Üye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
3,691
Puanları
956
Yaş
40
Ustalarım hayırlı akşamlar. Öncelikle tutmuş olduğunuz oruçları, kılmış olduğunuz teravih namazlarınızı ve yapmış olduğunuz tüm ibadetleri Yüce Rabbimin kabül buyurmasını niyaz ederim.

Ustalarım elimde bir elektrikli süpürge motoru vardı. Bunu kompresör yapayım dedim. Medefelerden kara prizması şeklinde bir kutu yaptım motoru içine yerleştirdim. Motorun pervaneli kısmını emiş diğer kısmını basma hattı olarak düşündüm. Yanlış olursa tekrar ters çeviririm dedim. Emiş kısmını punclarla 5-6 delik açtım. Üfleme kısmına da 1’lik boru çapında delik açtım. Fakat baktım ki emiş kısmı basma, basma kısmı emiş olmuş. Sonra motoru kutunun içinde ters çevirdim emiş hattı olarak düşündüğüm yere 5-6 delik açtım basma hattını 1’lik boru çapında delik açtım. Baktım ki yine emiş hattı olarak hesapladığım yer basma hattı, basma hattı olarak düşündüğüm yer emiş hattı oldu. Sonra şu sonuca vardım. Bu kapalı kutu içerisinde havanın kaçabileceği yer nerede büyük ve genişse orası basma hattı, diğeri ise emiş hattı oluyor. Vardığım sonuç doğru mu ustalarım? Yapmış olduğum yanlışlık nerede?
 
abi o motorlar vakum yani alçak basınç tekniine göre çalışır. kompresörler ise yüksek basınç tekniği ile çalışır. biri emer biri basar. çalıştırsan da çok bir verimli çalışmaz.
süpürgeye baktığında motor iki taraftan izolelidir.
sen motoru iki tarafı da bölecek şekilde izole ettin mi? etmedi isen hava kutunun içinde sirkülasyon yapacaktır. kapamalısın.
 
Düşündüğün gibi olmuyor, bir yeri gözden kaçırıyorsundur Doğan Hocam. Devir yönünü değiştirmek için fiziksel bir kaç bağlantı yapman gerek matkap gibi *forumda konusu vardı*, dönüş yönü sabit olur ve zaten pervane kanatçıkları da en verimli çalışacak şekilde bir tarafa eğri üretilir (düz kanatçık değil) *bir tane dağıtmıştın*. Emiş ağzının çevresine conta koymuş muydun? Süpürgenin kendi yapısındaki motor odacığının taklidini yapmalısın.
 
Emiş hattı neresi? Pervane nin olduğu kısım mi? Bir de motorun kendi contasivardı ayrıca motorun tabanı emiş hattı kutunun tabanina iyice sabitlendi
 
Emiş=vakum evet pervanenin göründüğü kısım, ne diyeyim resim ekle :)
 
Resim ekleme şansım şu anda yok. Emiş hattı kutunun içinde çevresi tamamiyle izole mi edilmeli?
 
Evet uygun resim arıyorum.
 
eskiden yuvarlak simtel elektrik süpürgesi vardı hortum alt kısıma takılınca emiş yapardı ,
üst kısıma takıncada hortumdan üfleme yapardı. boya yapmada ve ilaçlama işlerinde kulanılırdı. ama randımanlı olmuyor özelikle hortum kaba ve sert olduğundan.
hurdacılarda bulabilirsn.
 
Hocam motorun emiş ve basma hatları içerde kutunuzda bypass ediyor düşüncesindeyim. bu nedenle emiş ve basma hatlarını iyi izole ederseniz kullanabilirsiniz ancak hava kompresörü gibi hava basamazsınız. Bu tüp kompresörler pozitif sıkıştırmalı kompresör değildir. santrifüj oldukları için basma basınçları ( head pressure ) düşüktür. Ancak hava üfleme olarak kullanabilirsiniz.

Aşagıdaki resimde soldaki merkezdeki delik emiş hattı yan yüzeydeki paralel eğimli delikler ise basma hattı diye biliyorum. Mdf kutunuzda bu iki delik arasında hava geçirmez bir bölme olmalıdır. Yoksa emiş havası ile basma havası baypas edip boşa çalışacak istediğiniz verimi alamayacaksınız.

836099157_789.jpg
 
Serkan ustam sen olayı farklı paçadan yakaladın. Söylediklerin Bülent abiyle çakıştı. Ben yanlış anladıysam Bülent abiden özür dilerim. Olayları kafamda netleştireyim bakalım. Resimler aşağıda. Söylediklerinize göre yaptıklarım yanlış. Yorumlarınızı bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMAG0069.jpg
    IMAG0069.jpg
    2.5 MB · Görüntüleme: 55
  • IMAG0070.jpg
    IMAG0070.jpg
    2.8 MB · Görüntüleme: 44
  • IMAG0071.jpg
    IMAG0071.jpg
    1.9 MB · Görüntüleme: 55
  • IMAG0072.jpg
    IMAG0072.jpg
    2.2 MB · Görüntüleme: 55

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,314
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst