Elektrikli rejeneratif fren

Katılım
25 Ara 2009
Mesajlar
294
Puanları
1
Yaş
33
Elektrikli rejeneratif fren nedir nerelerde kullanılır.Diskli fren biliyorum ama özelliklerden biraz bahsedebilirmiyiz :)
 
şöyle düşünün elektrikli araçlarda (araba ,bisiklet vs.) siz fren yaptınız zaman aracın hareket sistemi(lastikler,fren diskleri)burada boş bir hareket enerjisi oluşur, işte burdaki boş enerjiyi hareket sistemine yerleştireceğiniz bir dinamo frene bastınız zaman devreye girer ve bu boşa çıkan hareket enerjini akülere şarj eder siz frenden ayağınız çektiniz zaman devreden çıkar buna elektrikli rejeneratif fren denir

elektrikli hızlı trenlerde bu sistem vardır.

kabaca bu şekilde anlatabilirim
 
Selamun aleyküm
İsminde geri dönüşümle alakalı anlamlar var. Frenleme için daha önceden hirolik akülmülatöre enerji depolayarak yavaşlayıp durma ve sonradan kalkış anında bu depo enerjiyi kullanma mantıkları görünüyordu. Sizin sistemiizde de yavaşlamak için elektrik üretilmiş ve üretilen elektrik sonradan kullanılmış oluyor.
Rejeneratif fren sistemleri ve elektrikli bisikletler » E-bisiklet Dünyası
Hayırlı günler
 
Bu fren sisteminin artısı nedir peki
 
Son düzenleme:
55 yazıyor isminizde köklü kültürümüze selam olsun.

İsminde geri dönüşüm anlamı olduğunu ifade etmiştim. Durmak için hızınızı azaltırken bunu depoluyorsunuz ve kullanabiliyorsunuz. Yokuş aşşağı ve yukarı olan yerlerde yokuş aşşağı elektrik üreterek frenleyip yokuş yukarı da bu elektriği kullandığınızı düşünün. Elektrik üretirken jeneratör üretilen enerji ile alakalı bariz bir direnç oluşturur. Bahsettiğim linklerde yaygınlaşma durumundan bahsediliyordu.
 
Onu anladımda hızlı tren de bunu düşünüyorum cevap bulamıyorum.Üretmesine ne gerek war tren için söylüyorum.Gereksizlik oluyor-.
 
tren gibi büyük bir aletin yavaşlaması ve durması esnasında ürettiği büyük bir enerji var. Elektrikli bir tren yavaşlarken depoladığı enerjiyi ister kalkarken ister seyir halindeyken kullanıp tasarruf edebilir. Mazotlu vb ise yine kalkışlarda vb. kullanarak yakıt sarfiyatını azaltır.
 
Merhaba,

Elektrikli trenler frenleme esnasında rejeneratif elektrik üretirler.Hızlanma anında ise üretmezler.Örneklemek gerekirse tranway,metro vb. araçlar frenleme esnasında katener veya 3. ray sistemine enerji basarlar.Röle üzerinden ( 750 VDC ile çalışan )bu frenleme esnasında bu değer ortalama 920-930 V civarına çıkmaktadır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst