Elektrikli Bisiklet Yedek Akü Sistemi

ozgrdmr

Üye
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
31
Selamın Aleyküm

Arkadaşlar Bende elektrikli bisiklet var ben buna ek akü sistemi yapmak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim ana akü bittiğinde tek bir düğme ile ana aküyü devreden çıkartıp yedek aküye geçmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim
 
Merhaba.Bisikletin hub motoru tam olarak kaç amper (Sıfırdan kalkışta,hafif rampa veya düz yoldaki seyir halinde) çekiyorsa bu amperi ortak taşıyan 3 uçlu bir selektör anahtarla (3 uçlu,VEYA mantıklı çalışan) kolay bir geçiş (transfer işlemi) yapılabilir.Takviyesi düşünülen akü ve asıl akünün – kutupları, uygun amperajlı akü kablosuyla öncelikle birbirine paralel bağlanır.Ancak farklı olarak asıl akü ve takviye (ek) akünün + kutup başları selektör anahtarın en başına ve en sonuna (1-3 nolu uçlara lehimle) bağlanır.Orta uç (2) iki akünün ortak bağlandığı – kutup başına akülerin – kutupta paralellendiği konumda tam bağlanmış olur.

Selektör anahtarı 1 konumunda iken asıl akü zayıflayıncaya kadar bisiklet hub motoru tam çalıştırılır.Bu ek akünün devreye girmesi için selektör anahtarı 3 nolu uça doğru elle sürülür.Bu şekilde 1 nolu + uca bağlı akü tam devreden çıkıp,3 nolu + uca bağlı olan bu ek akü tam devreye alınmış olur.Eksi uçların kendi aralarında sürekli (Sabit olarak) bağlı olarak kalması bir sorun teşkil etmez.Ancak başka bir kolaylık için bu akülerin tam deşarjından sonraki şarj işlemlerinde,kutup başlarında sabit (kalıcı olan) bağlantıları değil de,vidalı sıkılıp/açılabilen esnek bağlantı şekillerini,2 akünün + ve – kutup bağlantılarında ayrıca düşünmelisiniz.Kolay gelsin.
 
motor hakkında detaylı bir bilgiye sahip değilim bu bilgileri biliyorum sadece
Motor Gücü 3500 (DC) Motor
Anma Gücü 2500W
Akü 72V/20A X6 adet
Tırmanma Açısı 32 ° Derece
Max. Tork 130N.m - Gürültü 62dB
benim düşündüğüm sistem şöyle ana elektrik kablosunu 2 ye ayırıp 2 aküye birden girmek aralarınada 1 adet on-off tuşu koyarım diye düşünmüştüm ama motorun sistemini hiç inceleme fırsatım olmadı o yüzden yapısını bilmediğim için böyle basit bir sistem düşündüm
 
Tekrar merhaba.Seçici (komütatör) anahtarı tek akü üzerinden vermiştim,ancak seri bağlı 2. bir 6 seri akü üzerinden de ayni uygulama yapılabilir,ama bunu pek tavsiye de etmem size.

1-Kuru (6 adet) akülerin kapasite durumunu (şarj/deşarj verimini,alınan/verilen enerji oranını) ölçüp hiç kontrol ettiniz mi? Aküler oldukça eskiyse ve içlerinden biri bile sulfatlanmışsa seri bağlı olduğundan menzil çok düşebilir,en başta buna dikkat edin.
2-Akülerin çoğu yıpranmışsa ve bisikletteki bu akü depolama yeri,daha yüksek kapasiteli (20 amper-h yerine 30-40 amper-h gibi) aküler için de çok uygunsa,mevcut menzili uzatmak için bu akü kapasitelerini artırma yoluna da gidebilirsiniz.Bu ek akülerin sonradan seçici bir anahtarla devreye girmesinden çok daha iyi olur,kendi kanaatimce.

Akülerinizin mevcut gücü,kapasiteleri tam verimli ve kayıpsız olsaydı,teoride 72*20=1440 w=1.44 kW olacaktı,motor anma gücü 2500 w=2.5 kW değeriyle bu değerin oldukça da üstündedir.Bu durumda 1 saat bile bu bisikleti devamlı kullanma kapasiteniz yoktur gibi de gözüküyor.Şu anda düz yolda bisikletin menzili ortalama kaç saat gidiyor,saate bakıp hiç kayıt ettiniz mi? Hız kontrol ünitesinde istenmeyen bazı ısınma kayıpları veya elektronik eleman arzıları da bu akü kapasitesini (olması gerekenden) daha çabuk bitirebilir,buna da çok dikkat etmeniz gereklidir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
yardımınız için teşekkür ederim motor yeni akülerinde şuanda yıpranma yok tek şarj ile 53km/h ile 65km mesafe kat ediyorum saat olarakta 1 saat 30 dakika civarında amper yükseltmeye gitsem acaba bi zarar verirmiyim bilemiyorum çünkü hiç ölçüm yapmadım bunula ilgili ama yardımlarını deneyeceğim yarın çok teşekkür ederim yardımınız için
 
Merhaba.Bir otomobile 40-60 A-h'lik starter akü yerine 90 A-h'lik starter aküyü takmakla aynidir bu durum,yani bu kapasite artırımınız.Hız kontrol ünitesi kartı aküden sedece kendisi ve hub motor için o an için gerekli olan amperi çekecektir,fazlası bu akülerde hazırda bekleyecektir.Bu konuda bir endişeniz olmasın.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,947
Mesajlar
913,818
Kullanıcılar
449,592
Son üye
E.E.M.

Yeni konular

Geri
Üst