Tekrar merhaba.Seçici (komütatör) anahtarı tek akü üzerinden vermiştim,ancak seri bağlı 2. bir 6 seri akü üzerinden de ayni uygulama yapılabilir,ama bunu pek tavsiye de etmem size.
1-Kuru (6 adet) akülerin kapasite durumunu (şarj/deşarj verimini,alınan/verilen enerji oranını) ölçüp hiç kontrol ettiniz mi? Aküler oldukça eskiyse ve içlerinden biri bile sulfatlanmışsa seri bağlı olduğundan menzil çok düşebilir,en başta buna dikkat edin.
2-Akülerin çoğu yıpranmışsa ve bisikletteki bu akü depolama yeri,daha yüksek kapasiteli (20 amper-h yerine 30-40 amper-h gibi) aküler için de çok uygunsa,mevcut menzili uzatmak için bu akü kapasitelerini artırma yoluna da gidebilirsiniz.Bu ek akülerin sonradan seçici bir anahtarla devreye girmesinden çok daha iyi olur,kendi kanaatimce.
Akülerinizin mevcut gücü,kapasiteleri tam verimli ve kayıpsız olsaydı,teoride 72*20=1440 w=1.44 kW olacaktı,motor anma gücü 2500 w=2.5 kW değeriyle bu değerin oldukça da üstündedir.Bu durumda 1 saat bile bu bisikleti devamlı kullanma kapasiteniz yoktur gibi de gözüküyor.Şu anda düz yolda bisikletin menzili ortalama kaç saat gidiyor,saate bakıp hiç kayıt ettiniz mi? Hız kontrol ünitesinde istenmeyen bazı ısınma kayıpları veya elektronik eleman arzıları da bu akü kapasitesini (olması gerekenden) daha çabuk bitirebilir,buna da çok dikkat etmeniz gereklidir.Kolay gelsin.