Elektrikli Bisiklet Yüksek Watt beyin takmak değişim gösterir mi ?

Şu ibareyi gözönüne almamışınız "EN 15194 standartı sebebiyle 25 Km / h hız ile sınırlandırılmıştır." Yani potansiyel var ama biz kısıtladık diyor.

İyide bu standart "Bu sınıftaki (E-bisiklet) araçlar şu hızı (25km/saat) aşamazlar" manasına gelmez mi?

Eğer bir standartı bie kuruluş koyuyorsa model model güç sınıflandırması yapmaz.Hangi üretilen modelin teknik özelliklerini fabrika belirler ama hangi sınıfta ürettilirse o standartları taşımak zorunda kalır.

Yani standartı koyan kuruluş demez ki aslında bu modelin motor gücü buydu ama buna düşürülmüştür diye.Aksine şu sınıftaki araçlar şu şu kurallara uymak zorundadır.Buradan bakınca fabrika teknik olarak gücü düşürmedik demediği sürece üretilen modelin gücü standartlar içindedir.Kimse düşük güç için extradan fazla güç üretecek motora para vermez zira fazla maaliyet demektir bu.

Bence fabrikanın speclerine bakmak lazım güç işleri fazlamı eksik mi diye.Yoksa standartı koyanı ilgilendirmez fazla güç üretebilecek motoru koymanız.
 
Konumuzun standartı belirleyen kuruluşla alakası yok. Elektrikli bisikletiniz var mı bilmiyorum. Elektrikli bisikletlerde genelde çocuk sınırlaması oluyor. 10 km/h saati geçmiyor. Ama beyinin orada bi kabloyu sökünce hız 25e kadar çıkıyor. Bence bu 25 de kıstlayarak yapılmış bi sınır ama nasıl aşılır bilmiyorum. Ayrıca farklı ağırlıklarda farklı motor güçlerindeki bütün elektrikli bisikletler 25 km/h sürati geçemiyor. Geçerse kanunen elektrikli bisiklet sınıfında kabul edilmiyor ve bir takım evraklar (ehliyet ruhsat sigorta gibi) isteniyor.
 
İyide standartı referans veren sizsiniz? Bende diyorum ki standartları belirleyen kuruluşlar ne takacağınıza karışmaz.Ürünün standartlar dahilinde olmasını ister.

İster 500 watt motor koyup bununla 25 km/saat yaparsınız ister 200 watt motor koyup yine 25 km/saat yol yaparsınız.

O yüzden diyorum ki fabrika speclerine bakmak lazım ki teknik detayları öğrenilebilsin. standartlardan öğrenilmez motorun aslında az veya fazla güçle üretildiği.
 
Evet bu konuda hemfikiriz. Üretici birçok modelinde maksimum ve nominal motor güçlerini yazmış, iki modelde sadece nomanial motor gücünü yazmış, bunlardan birisi de bizim vsm modeli. Nominal motor gücü 215 watt.
 
Peki sizin asıl istediğinz ney? Torku mu arttırmak yoksa hızı mı?

Elektronik olarak çok oynama şansınız yok ise Redüktör ile oynamak gerekecektir.Artık Tork yada hız isteğinize göre yeni dişli takımı dizayn edilir.
 
Yapısını incelemedim ama kanunen yükümlülük kabul etmeden yorumum şu olur.

Bu motor sürücüsü hız bilgisini alıp motoru sürerken sınırlıyor ise burada kartın aldığı hız bilgisi ile oynanırsa bu sınır ilede oynanılmış olacak. Durum basittir. Muhtemelen motor devri ile lastik çapı bellidir. Bu bldc motorlarda hall sensör var. Bu hall sensör motor sargısı sürmede kullanılır ayrıca muhtemelen ayrı bir devir bilgisi almıyor ise bu sensörden bilgi alıyor olabilir.

Hız bilgisini başka bir sensörden alıyorsa bunun bilgisi ile oynanmalı.
 
Evet bu konuda hemfikiriz. Üretici birçok modelinde maksimum ve nominal motor güçlerini yazmış, iki modelde sadece nomanial motor gücünü yazmış, bunlardan birisi de bizim vsm modeli. Nominal motor gücü 215 watt.
arkadaşım bak ustam tarif etmiş zaten. varsayalım senin motorun gerçekte 215 değilde 500 wat olsun. fabrika 25 kmye sabitlemek içinde 250 wat için beyin koysun. aracın 25 km hızla gider motorunda 250 wat enerji tüketir. sen çalışan ve kurulu sistemi modifiye ettin. 500 watlık bir beyin taktın. aracının hız ve çekiş kapasitesi arttı ama lastiklerin fren sistemin buna uygun değil, kullanım kılavuzunda yazıyor trafiğe kapalı alan için uygundur diye. olmasın da oldu diyelim, trafige açık alanda bir kaza yaptın, hadi onu da sen yapma, arabanın biri geldi sana çarptı. ölüm ve yaralama da olmasın. maddi hasar oluştu sigorta işin içine girecek. olan sana olacak. olayı daha kötümser düşün, olay mahkemeye gitse sen suçlusun. kurallar ve standartlar kişiye özel değildir. herkes içindir. istiyorsan tak kullan oluşabilecek her türlü maddi ve manevi zararın sorumlusu sen olacaksın. elinde var olanı en uygun, en verimli şekilde kullanmanı dilerim.
 
arkadaşım bak ustam tarif etmiş zaten. varsayalım senin motorun gerçekte 215 değilde 500 wat olsun. fabrika 25 kmye sabitlemek içinde 250 wat için beyin koysun. aracın 25 km hızla gider motorunda 250 wat enerji tüketir. sen çalışan ve kurulu sistemi modifiye ettin. 500 watlık bir beyin taktın. aracının hız ve çekiş kapasitesi arttı ama lastiklerin fren sistemin buna uygun değil, kullanım kılavuzunda yazıyor trafiğe kapalı alan için uygundur diye. olmasın da oldu diyelim, trafige açık alanda bir kaza yaptın, hadi onu da sen yapma, arabanın biri geldi sana çarptı. ölüm ve yaralama da olmasın. maddi hasar oluştu sigorta işin içine girecek. olan sana olacak. olayı daha kötümser düşün, olay mahkemeye gitse sen suçlusun. kurallar ve standartlar kişiye özel değildir. herkes içindir. istiyorsan tak kullan oluşabilecek her türlü maddi ve manevi zararın sorumlusu sen olacaksın. elinde var olanı en uygun, en verimli şekilde kullanmanı dilerim.

Hızı 25i geçince canavar olmuyor hocam sadece taşıtın sınıfı değişiyor, gider ruhsatını alırsın.
 
Hızı 25i geçince canavar olmuyor hocam sadece taşıtın sınıfı değişiyor, gider ruhsatını alırsın.
trafik kanununu kaç kere okudun? öyle bir şey yapamazsın kanunlar izin vermiyor. yani ruhsat filan alamazsın. burası ne avrupa nede amerika burası büyük TÜRKİYE
 
Hocam sen bi tak bakalım neler oluyor. Herkes yaşayıp öğrensin. Sonuçta 3.000 TL'lik bir chaza 2000 TL verdin. 300-350 TL'de beyne ver bakalım. Ne değişecek.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst