Elektrikli Bisiklet Korna Bağlantısı (?)

kaoma

Üye
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
28
Merhabalar elektrikli bisiklete salyangoz(dadat) korna bağladım fakat direk aküden aldım enerjiyi. Kontak kapalıyken bile korna çalınabiliyor fakat bu durum beni artık rahatsız etmeye başladı. Kendi kornasının kontağa bağlı sistemi var fakat 4 akünün voltajı (48v) geldiği için salyangoz kornayı patlatıyor. Nasıl yapacağımı bilemedim saygı değer arkadaşlar bana bunun hakkında bilgi verebilirmisiniz ? nasıl kontağa bağlayabilirim ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
siz tek aküden tel çekin buton koyun araya
 
Merhaba kontaktaki kornaya giden uç artı ucudur , eksi uç ise seri bağlı 4 akünün sonundan yani 48 volt olduğu yerden alınmıştır.Siz korna için gereken bu eksi ucu 1. akünün sonundan alırsanız sorununuz çözüleceğini düşünüyorum.Bunun yanında bir hatırlatma yapmak isterim , kornanın kontağa bağlı olmadan çalışması güvenlik açısından faydalı olabilir.En basitinden şöyle bir senaryo düşünün.Siz bisikletin üzerinde park etmiş halde beklerken , araba veya kamyon gibi bir aracın sizi farketmeden geri geri manevra yaptığını düşünün o anda kornaya basmanız gerekir bu durumda anahtar hiç yoksa veya o an kontak kapalı ise istenmeyen durumlara neden olabilir.Otomobillerde de korna,park lambaları hatta uzun farlar kontaktan bağımsız çalışabilecek şekilde yapılırlar.
 
siz tek aküden tel çekin buton koyun araya

tek aküden kablo çekip kornanın düğmesine bağladım zaten kabloyu :) kontaktan bağımsız..


Merhaba kontaktaki kornaya giden uç artı ucudur , eksi uç ise seri bağlı 4 akünün sonundan yani 48 volt olduğu yerden alınmıştır.Siz korna için gereken bu eksi ucu 1. akünün sonundan alırsanız sorununuz çözüleceğini düşünüyorum.Bunun yanında bir hatırlatma yapmak isterim , kornanın kontağa bağlı olmadan çalışması güvenlik açısından faydalı olabilir.En basitinden şöyle bir senaryo düşünün.Siz bisikletin üzerinde park etmiş halde beklerken , araba veya kamyon gibi bir aracın sizi farketmeden geri geri manevra yaptığını düşünün o anda kornaya basmanız gerekir bu durumda anahtar hiç yoksa veya o an kontak kapalı ise istenmeyen durumlara neden olabilir.Otomobillerde de korna,park lambaları hatta uzun farlar kontaktan bağımsız çalışabilecek şekilde yapılırlar.

Öneriniz için teşekkür ederim, söylediklerinizi biraz daha açabilirmisiniz biraz acemiyimde?
 
Merhaba
tek aküden kablo çekmen o aküyü daha çabuk bozulmasına sebep olacak .
Seri baglantılı akülerden bu şekilde bağlantı almanı tavsiye etmem.
Sen 48vdc den 12vdc düşürücü al.
Bu sayade tüm akülerin aynı zamanda deşarj olcagı için daha sağlıklı.
 
Merhaba
tek aküden kablo çekmen o aküyü daha çabuk bozulmasına sebep olacak .
Seri baglantılı akülerden bu şekilde bağlantı almanı tavsiye etmem.
Sen 48vdc den 12vdc düşürücü al.
Bu sayade tüm akülerin aynı zamanda deşarj olcagı için daha sağlıklı.

Haklısınız bu kornayı taktım takalı şarj çok çabuk bitiyor, 12vdc düşürücü mantıklı uygulayacağım teşekkürler.

BAŞKA ÖNERİSİ OLAN ARKADAŞLAR YORUMLARINI EKSİK ETMESİNLER TEŞEKKÜRLER :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,655
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst