Elektrikli araba için motor sayısı ve motor gücü nasıl hesaplanır!11!?

Katılım
8 Kas 2013
Mesajlar
6
Puanları
1
Arkadaşlar herkese merhaba.Elektrikli araba projesi yapıyoruz ve motor seçimindeyiz.Dc fırçasız hub motor kullanmayı düşünüyoruz.Fakat tek motor mu yoksa iki tane motor mu kullanacağımıza karar veremedik.araba sürücüsüyle beraber yaklaşık 300-350kg olacak.araba 4 tekerlekli.kaç kw'lık motor gerektiğini nasıl hesaplayacağız.bir de kaç tane motor kullanacağımıza da karar veremedik.mesela 3kw'lık tek motor mu kullanalım yoksa 1,5kw'lık iki motor mu kullanalım? Bu konularda yeniyim.Yardımcı olabilir misiniz?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
merhaba yapacağınız arabadan beklentinize göre bu durum değişir genel olarak tek motorun kontrolü çift motora göre çok daha basittir eğer normal bir araç yapmak istiyorsanız 3kw bile çok düşük kalır bu durum sizin motorunuzun torku yapmak istediğiniz hız ve şanzıman sisteminiz ile birebir alakalıdır. Basit bir örnek vermek gerekirse herkesin bildiği minnacık araç fiat bist te bile 20kw motor var :)
 
peki biz bu aracın 60km/h hızın altına inmemesini istiyoruz yani en azından ortalama hızı 60 olacak.bunun için kaç kw'lık elektrik motoru gerekir tahminen.arabanın sürücüyle beraber ağırlığı 300-350 kg olacak
 
mckayrak çok teşekkür ederim.gönderdiğin pdf çok yararlı :) başka önerebileceğiniz birşey yok mu arkadaşlar?
 
Selamun Aleyküm
Benzer projeleri örnek almak çözüm olabilir ama acizane iletelim;
Basit bir tarz olarak hareket namına en yüksek gücün gerektiği; beklenilen en yüksek ivmelenme için gereken kuvvet, sürtünme vb diğer kayıp kuvvetler ile toplanılarak itme için gereken kuvvete ulaşılır. İvmelenme kakteristiğinden de anlaşılabilir zaman ile ulaşılan hızın kuvvet ile çarpılması ile gereken güç, kuvvetin motor sistematiğinde analizi ile motor torku (şanzuman vb ara eleman da düşünülerek) vb bilgiler hesaplanabilir.
Normal araçlarda çekişin olduğu tekerlerde dönme anında tekerlerin farklı hızlarda dönme ihtiyacını karşılayan difransiyel elemanına ihtiyaç duyar mısın bilmiyoruz ama MİNYATÜR DİFERANSİYEL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 152105341 tipi küçültülmüş elemanlar iş görebildiği gibi gereğinde uygun bir difransiyel yapmak da zor bir iş değil. Fikir vermesi açısından basit bir şanzuman, İLERİ GERİ BOŞ VİTESLİ VE DİFERANSİYEL ÖZELLİKLİ MİNİ MURAVEY - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 152922857
Elektrik motorunun tork vb bilgileri incelenmesi ile, şanzuman, kayışlı varyatör(scooter ve ufak motosikletlerde otomatik tabir edilen parça) vb ekipman ile kombine edilmesi gereği düşünülür.
Herkesin kendine göre tarzı ve seçtiği bir gidiş yolu olur. Detaylı bilgiler ile izleyenlerin katılması daha kolay olur,
Başarılar dileriz.
 
teşekkür ederim cncarastırma yorumunuz için.diferansiyel kullanmayı istiyoruz çünkü arabanın ortalama hızının 60km/h olmasını istiyoruz.bu hızda virajlarda dışa doğru ya da içe doğru kaymalar olacaktır illaki.300kglık bir araçta 60km/h hıza kaç kw'lık elektrik motoruyla ulaşabilirim? bunun hakkında tahmininiz var mı acaba? bir de iki motorun kontrolünün tek motora göre daha zor olacağını söylemiş izci61 yukarıdaki yorumunda.bu zorluklar ne gibi zorluklar acaba?
 
Rica ederiz.
Teknik yönden güç hesabı bahsettiğimiz gibi toplam kuvvet ve hız ile yapılır. Hız verilmiş iken, maksimum ivme, hava direnci, sürtünme kuvvetleri vb aşılması gerekenler incelenmelidir.
İstenilen hıza ulaşılması beklenen minimum zaman o hıza ait maksimum ivmeyi verir.
ivme= a = V/t (0 dan V ye çıkılıyor, normalde (delta)V: hız farkı yazılır)
Bu ivme için gereken kuvvet ; F = m*a (Kütle(kg)*ivme(m/saniyekare)) -- m/saniyekare=N/kg
Fdrag hava direnci(türbülans vb hava hareketleri yönünden minimum kayıplı tasarım düşünülmelidir.), sürtünme kuvvetleri vb kuvvetler ile kaba hesap ile tahminde bulunulabilir.
Güç = Kuvvet * Hız (N*m/saniye)=Watt Enerjitik yönden;
Güç = İş/Zaman, İş = Kuvvetl*Yol, Zaman=Hız/İvme, Yol=1/2*ivme*(zamanınkaresi) (kimi formül ivmelenme için)
İvmelenme gereksinimini tek başına motordan ziyade, otomobil vb vesaitteki şanzuman ve ya scooter vb otomaik varyatör ile karşılanması ivmelenmenin güç gereksinimini arttırma oranı yönünden incelenebilir.
Sonuç bazı bilgilere ulaşılması için yapılmış projeler,elektrikli araçlar(elektrikli-yakıtlı motorsikletler de model olabilir) , go-kart ve ya hali hazırdaki otomobillerin incelenmesi ile ulaşılabilir. Boyut vb yönden (kaba bilgi için akışkanlar mekaniği boyut analizine girmeden) kıyaslamalar yapılabilir. Tecrübeli zaatlar elektrikli sistemler vb yönden tecrübelerini paylaşabilir.
Çift motorun birbirine uygun hareketi sorun olarak mevzu olmuş olabilir. Ayrı iki tekerde ise dönme anındaki ve normal gidişteki uygun hareket sağlanmalıdır.
İş bir şekilde çözülse de buradan sonuçların ve gidiş yolunun paylaşılması web ortamında bilgi oluşturma yönünden faydalı olur.
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
merhaba osman benim tahminime göre 8-10 kw bir motor işini görür çift motor meselesine gelince maket araba denemem olmuştu arka tekerlere ayrı ayrı iki motor bağladım ve bunları pic ıle sürdüm ikisini de aynı frekansta sürmeme rağmen hassas olarak aynı devri yakalayamadım ayrıca iki motor kullanma sebebim ise aracın ön tekerlekleri hareket ettirmeden aracı sağa sola döndürmekti neyse iki motorun kontrolü o yüzden zor olur diye yazdım
 
teşekkür ederim izci61 fikrin için.bu konuyu gören başka arkadaşlar da fikirlerini belirtirse sadece benim için değil bu gibi projelerle uğraşan herkes için yararlı olacağını düşünüyorum :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,240
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst