Elektrikli araba için motor gücü hesabı

ar-kur-tek hocam teori ve pratik ayrı şeylerdir. yaptığım denemede,elektrikli bisiklet ile % 15 eğimli bir inişte motor devri kadar giderken,(yani 60km) elektriğini kestiğimde km teli koptu.(çok şanslıydım bana bir şey olmadı)
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
izmirli kardeşim, unuttuğun bir şey var, içten yanmalı motor verimi %30 civarıdır. 2,5 kw elektrikli motorla 60 km hıza çıkabilirsin, devir ve motorun amperi önemli, çünkü batarya grubu işi öldürüyor.ve araç ağırlığı üni.lerin yaptığı gibi bir prototip oluşturursan olu gibime geliyor...
hocam şöyle bir şey.
Dediğim gibi yazının başında belirttim yani.
Verilen bilgiye göre araç dizayn ettim :)
Bu hesap sadece bir fikir vermek maksadıyla yapıldı.
Yani kaç kw gerekli diye soruldu.
Basit bir yoldan gerekli kw hesabı yapıp anlaşılacak şekilde dile getirdim.
Zaten kimse bu hesabı dikkate almaz yani :)
Kimsede bu hesabı oturup bu şekilde yapmızdı benim tahminim :)
 
izmirlim kardeş, ben kafadan olmaz yapamazsın diyeceğim. bu arkadaş 1001 tane neden sorusu soracak. 2 tane 2,5 kw hub motor olması 5kw güç üretmiyor, önce bunu bilmesi lazım. 2,5 kw hub motor ile bir zamanlar hesabını yapmıştım yaklaşık 7-8 belki de 9 hp güce ulaşır. benim 800 cc maruti bile 50-60 hp güçte. hele hele profesyonel bir yardım olmadan. elimde 2 tane motor var 250 kg araba yapacağım 60 km hıza çıkacak, yani benim yarım aklım bile basmıyor.
 
ar-kur-tek hocam teori ve pratik ayrı şeylerdir. yaptığım denemede,elektrikli bisiklet ile % 15 eğimli bir inişte motor devri kadar giderken,(yani 60km) elektriğini kestiğimde km teli koptu.(çok şanslıydım bana bir şey olmadı)

Sayın @paskomya

Teorik ve pratiğin ayrı şeyler olduğuna katılmamak elde değil.

Lakin soruyu soran arkadaş 250 Kg bir kütleyi 60-70 km hıza çıkarmaktan bahsediyor ve buna istinaden soru soruyor.Hal bu iken şimdi ben kalkıp devir ve hız hesabını versem ve bu arkadaş bunu uygulasa sonucunda neler olabileceğine dair bir fikri olduğunu zan etmiyorum.

Yukarıdada yazdım.250 kg bir kütleyi çok kısa mesafede durdurmak için bayağı bir mühendislik hesabı gerekir ve bu işin şakası olmaz.Biz kapalı araçlar içinde seyahat ettiğimiz için genel itibarı ile 60-70 km nin ne anlama geldiğini pek idrak edemiyoruz ve bize basit hızlar geliyor.

Tekrar yazatım bu hızlar öldürücüdür.Hem araç içindeki şahıslar hemde yaya veya karşıdaki araçtakiler için.Kaldı ki hızlanma ve ivme hesabı yapmayı bilemeyen biri araç için güvenli fren mesafesi hesaplayın ona göre donanım aküple etsin araca.

Arkadaş iyi niyetle bir şey sormuş ama bu soruya cevap vermenin nelere yol açacağını hesap etmeden cevap veriyoruz. Böyle bir araç benim sizin sevdiklerinizin v.s hayatına mal olabilir.bu %1 ihtimal bile olsa birinin hayatı için yüksek risktir.

Arkadaşa tekrar tavsiyem isterlerini makul ölçülere çekmesi ve o makul ölçülerdeki aracı nasıl durduracağını da hesap etmesidir.
 
izmirlim kardeş, ben kafadan olmaz yapamazsın diyeceğim. bu arkadaş 1001 tane neden sorusu soracak. 2 tane 2,5 kw hub motor olması 5kw güç üretmiyor, önce bunu bilmesi lazım. 2,5 kw hub motor ile bir zamanlar hesabını yapmıştım yaklaşık 7-8 belki de 9 hp güce ulaşır. benim 800 cc maruti bile 50-60 hp güçte. hele hele profesyonel bir yardım olmadan. elimde 2 tane motor var 250 kg araba yapacağım 60 km hıza çıkacak, yani benim yarım aklım bile basmıyor.
Hocam ben bu gençliğe güveniyorum aslına bakarsanız.
Kafaya koydular mı yaparlar.
Tabi nasıl olur bilemem ama mutlaka kafalarında bir proje vardır.
Denemelerinde fayda var diyorum.
Sonuç ne olursa olsun mutlaka deneyip tecrübe etmeleri taraftarıyım.
Sonuç başarısız olsa bile mutlaka deneyip kendilerini geliştirmeleri gerekiyor.
Bu arada bu arkadaşın bu aracı yapıp ta sokaklarda bu arabayı süreceğini hiç sanmıyorum.
Öyle bir ülkede yaşamıyoruz :)
 
Hocam ben bu gençliğe güveniyorum aslına bakarsanız.
Kafaya koydular mı yaparlar.
Tabi nasıl olur bilemem ama mutlaka kafalarında bir proje vardır.
Denemelerinde fayda var diyorum.
Sonuç ne olursa olsun mutlaka deneyip tecrübe etmeleri taraftarıyım.
Sonuç başarısız olsa bile mutlaka deneyip kendilerini geliştirmeleri gerekiyor.
Bu arada bu arkadaşın bu aracı yapıp ta sokaklarda bu arabayı süreceğini hiç sanmıyorum.
Öyle bir ülkede yaşamıyoruz :)
yapılamaz diye bir şey yok genç arkadaş daha 22 yaşında, ben emeekli olurken bu işi (elektrikli araba-araç) çok araştırdım, bir o kadar da fizibilite raporu hazırladım. hepsini geçtim para-pul emek, yaptım dedim ama trafik kanunu bana öyle bir engel koydu ki altından kalkamadım. hani merak eden olursa belki ankaralılar bilir toruk motoru bir araştırsınlar. adamlar hala trafik tescil belgesini alamıyor. bu TÜRKİYE'de olmaz bu fil uçmaz, daha fazla konuşmak istemiyorum. ne demek istediğimi anlayan anladı zaten.
 
Öncelikle herkese yorumları için teşekkür ediyorum. Araç TUBİTAK'ın bir yarışması için yapılacak ve pistte FIA onaylı ekipmanlarla kullanılacak. Öyle kafama göre bir şeyler yapıp sokağa adam öldürmeye çıkmak gibi bir planım yok. Bu ülke ne çektiyse bir şeylere engel olanlardan çektiğini düşünüyorum. Yarışmaya katılan araçların bir çoğu 2-5 Kw aralığında motor kullanıyor zaten ancak ben bunun hesabını görmek istiyorum sadece. Tekrar yorumlarınız için teşekkür ederim.
 
Öncelikle herkese yorumları için teşekkür ediyorum. Araç TUBİTAK'ın bir yarışması için yapılacak ve pistte FIA onaylı ekipmanlarla kullanılacak. Öyle kafama göre bir şeyler yapıp sokağa adam öldürmeye çıkmak gibi bir planım yok. Bu ülke ne çektiyse bir şeylere engel olanlardan çektiğini düşünüyorum. Yarışmaya katılan araçların bir çoğu 2-5 Kw aralığında motor kullanıyor zaten ancak ben bunun hesabını görmek istiyorum sadece. Tekrar yorumlarınız için teşekkür ederim.

Forum üyeleri çizdiğiniz çerçeve içinde yardımcı olmaya çalışıyor. Sizi tanımıyor ve proje detaylarını bilmiyorlar. Bu kadar kısıtlı bilgiyle de temkinli cevaplar verilmesi gayet normal. Kısacası kimsenin sizin projenize engel olduğu falan yok.
 
Öncelikle herkese yorumları için teşekkür ediyorum. Araç TUBİTAK'ın bir yarışması için yapılacak ve pistte FIA onaylı ekipmanlarla kullanılacak. Öyle kafama göre bir şeyler yapıp sokağa adam öldürmeye çıkmak gibi bir planım yok. Bu ülke ne çektiyse bir şeylere engel olanlardan çektiğini düşünüyorum. Yarışmaya katılan araçların bir çoğu 2-5 Kw aralığında motor kullanıyor zaten ancak ben bunun hesabını görmek istiyorum sadece. Tekrar yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bak şimdi sana bir hesap yaptım. toros araç üzerinden. bu hesap yanlış bir hesap değil.
Hocamız ne dedi içten yanmalı bir araç yüzde 30 verimlidir dedi.
Ben size 8 kw lık motor dedim.
peki 8 kw nın yüzde otuzu ne yapar. 2.40 kw yapar.
yani yaptığım hesap yanlış bir hesap değil.
Mantıklı çerçevesinde eğer elektrik motorlu bir araç ile yaptığım hesaplamayı yaparsan aynı sonucu elde edersin.
 
Öncelikle herkese yorumları için teşekkür ediyorum. Araç TUBİTAK'ın bir yarışması için yapılacak ve pistte FIA onaylı ekipmanlarla kullanılacak. Öyle kafama göre bir şeyler yapıp sokağa adam öldürmeye çıkmak gibi bir planım yok. Bu ülke ne çektiyse bir şeylere engel olanlardan çektiğini düşünüyorum. Yarışmaya katılan araçların bir çoğu 2-5 Kw aralığında motor kullanıyor zaten ancak ben bunun hesabını görmek istiyorum sadece. Tekrar yorumlarınız için teşekkür ederim.
bak genç arkadaşım, yapmak istediğin şeyi taktir ediyorum. ama iletişimin, soru sorma şeklin çok kötü.
1- sanki devlet sırrı koruyorsun
2- bizler iyi veya kötü bilirkişiyiz.(kimimiz alaylı, kimimiz okullu)
3- yapmak istediğin projeyi açıkça söylemiyorsun, ucu açık soruları burada kimse yanıtlayamaz.
4-seni standart bir okur yazar kabul ediyorum ki(üni öğrencisisin) üzerindeki motor etiketi,bilgiyi, fotograflarını paylaşmanı beklerdim.
5-bizim gibi araştıran ve meraklı bilenler en azından görsellerden giderek ve-veya etiket değerlerinden sana istediğin yada istemediğin bilgileri verebiliriz.
aslında bu ve benzeri konular forumumuzda defalarca paylaşıldı, kimine umut olduk kimine köstek. hiç bir şey yardımsız olmuyor. ama ne kadar çok kaliteli soru, o kadar kaliteli yanıt.
motordan başlamak iyidir, motor aracın kalbidir, ama beyin olmadan hiç bir işe yaramaz. hele hele o üni deki egosu tavan yapmış prof gibi hocalara yaptığın şeyi yada şeyleri beğendirmek deveye hendek atlatmaktır. bir heykeli bir kişi yapabilirsin (ağırdır bir iki kişiden yardım alırsın) bir mimar tek başına bir proje çizebilir( çizimleri aydıngere aktarmak ekler filan yardımcısı vardır)
bir otomobil için neler gerekli?
1- görsel tasarım(estetik ve aerodinamik için)
2- şase ve kaparto (mekanik tasarım)
3- motor ( güç, tork, hızlanma-yavaşlama ekonomik ve uyumlu olması)
4-sponsor desteği(en zor olan kısım burası)
5- iyi bir tasarım mühendisi yöneticisi
yukarıya baktığımda bu iş bir kişi ile olmuyormuş( daha hukuki sorunlara gelmedik) yani kişi sayısını açtığımda kalifiye en az 10 kişi lazım ve sen burada neredesin? bak güzel insan sana köstek değil destek olmak isterim-isteriz. buradaki bilgiyi sakın yabana atma. lütfen sorunu bir daha görselleri ve projenle birlikte baştan sor(bildiklerini ve bilmediklerini de paylaş) bizler de sana yardımcı olalım elimizden geldiğince...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,154
Mesajlar
915,498
Kullanıcılar
449,897
Son üye
alcaponee

Yeni konular

Geri
Üst