Elektrikli araçlarda kullanılacak akümilatörler hakkında

Katılım
15 Ocak 2011
Mesajlar
5
Puanları
1
bu konu da bilgisi olan abilerimden faydalanmak istiyorum
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Yeni nesil elektrikli araçlarda acaba ne tip motor kullanılıyor arkadaşlar? Benimde böyle bir sorum var ikisini birden cevaplarsanız iyi olur tekrar konu açmayayım dedim :)
 
tesla motor dahil bir çoğunun tercihi 3 fazlı alternatif akım motorudur.boyut olarak ufak hafif ama verimi yüksektir.
 
Li-lion batarya kullanılıyor fakat bu bildiğimiz cep telefonu veya laptop bataryalarıyla aynı yapıda değiller çünkü bataryadan çekilen enerjinin rejimi çok değişken ve ani peek'ler ve ani düşüşler ( sürüş çevriminden kaynaklanıyor) oluyor. elektrikli araba teknolojisinin en zorlayıcı etkeni bataryadır. dünyanın en büyük rezervi şili de bundan sonra afganistan geliyor yanlış hatırlamıyorsam. konuyla alakasız dı ama amerika şili gibi ülkelere de demokrasi getirebilir yakın zamanlarda
 
alternatif akım motoru derken asenkron motordan mı bahsediyorsunuz? tesla motorları 2 faz diye biliyorum DC batarya gerilimini faza mı çeviriyorlar
 
Bu konuya topluca çok uzağız galiba. Benimde merakım şu; ortalama bir elektrikli arabada akü kapasitesi kaç kWh? Bu arabalar normal arabalar gibi 70-80 kWlık birer motora sahiplerse, tam güçte birkaç saat çalışabiliyorsa, muazzam bi kapasite gerekmiyor mu?
 
reno fluence i piyasaya sürüyor ama bataryasını size vermiyor yani siz arabayı satın aldığınzda bu tip arabaların kalbi sayılan batarya ya sahip olamıyorsunuz. Arabanın bataryası bittikçe dolum istasyonlarından yenisi ile değiştireceksiniz tabiki belli bir ücret karşılığında yani öyle arabamı kullandım ben aksam evde takayım prize şarj olsun arabam diyemeyeceksinz.Reno da her dolumdan sadece elektrik sarfiyatı kadar ücret değil ekstra ücret alacak. Tabiki benzin kadar pahalı olmayacak ama olması gerektiği gibi çok çok ta ucuz olmayacak.


ortalama binek arabalar 20-30kW arası bir güce sahip tesla gibi sprotif arabalarda bu rakam 70-85kW arası değişiyor. ELektrikli otobüslerde ise 100-125kW arası değişiyor. Tabiki bu rakamlar değişkendir.Yalnızca ortalama değerleri söylüyorum.
 
Benim bildiğim ise aylık batarya kiralama ücreti vereceksin bu 70tl diye telaffuz ediliyordu. Böylelikle evinde sarj edebileceksin yoldaykende dolum istasyonlarında değiştirip hemen yeni bataryayı takabileceksin elektrik ücretini vereceksin sadece bunun için. Yani aylık batarya kiralama parası+ elektirik ücreti. ben böyle duymuştum
 
bu konu da bilgisi olan abilerimden faydalanmak istiyorum
yüksek kapasiteli ve hafif piller kullanılıyor. piller ni-mh metal hidrit seri-paralel gruplanarak paketleniliyor.
oldukça pahalı amerikan sitelerinde "ev conversion kit" başlığı altında aratırsan satılıyor fakat çok pahalı.
bildiğimiz kuru aküler ise ağır ve kapasiteleri düşük.
üzgünüm seni biraz hayal kırıklığına uğrattım.zannederimki seninde yapmayı düşündüğün şey "ev car"

ben bursa oto show 2011 e katıldığımda ne renault nede fiat o övündükleri elektrikli otolarını fuara alt yapıları olmadığı mazeretine sığınarak getirememişlerdi.zannederim altında başka şeyler dönüyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,134
Mesajlar
915,319
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst