Elektrikli araç ve kaçak akım rölesi sorunu

C tipi siğorta takılması biraz bana sağlıksız geldi .
Benim görüşüm B tipi siğorta takılması daha iyi olur .

Ürünün kılavuzunda parafudr ve faz koruma vs gibi ürünlerin konusu açar tavsiye niteliğinde bilği verirdim .
Sayaç panosu öncesi ve sonrası hakkında da bilği verirdim .

Birde şu durumda var , ne kadar az bilği o kadar istekler az o kadar çok ürün satış .

Kolay Geldin . Sağlıcakla .
 
KAR 25A olanı 1 seneye yakın hiç atma yapmadığı halde

Bu 25A 30mA kakr nereden çıktı hiç söylemediniz
Nereye bağlı ve tüm fotoğraflarını paylaşmanız.
16A sigortayı açınca mı 40mA kakr hemen mi atıyor ?
Yoksa 16A sigortayı açınca araç şarj bir müddet şarj devreye girince mi 40mA kakr arıyor.
25A 30mA kakr sadece bu hattımı bağlı .
Bu hat üzerinde başka cihaz ürünlerde varmi?

Bu konunun en başında ve sonrasında söyledim aslında. Aynı marka ve tipte ama monofaze ve 25A eski evimdeki KAR (şu an sisteme bağlı değil, bu niye 25A olanda atmıyor da 40A'da atıyor sorusuna örnek içindi sadece). Orada 1 seneye yakın hiçbir atma derdi olmadan kullandım. Bu yeni ev, yeni tesisatta (tesisat fotoları ısı pompası konusunda paylaşmıştım) 40A trifaze KAR var.

16A sigortayı açınca atmıyor hocam, aslında bunları yukarda yazdım. 16A Sigorta wallbox'un hemen bağlantısında sadece onu açıp kapatmak için ekledim. Onu açınca cihaz hazır konuma geliyor. Aracı şarja taktıktan hemen kısa bir süre sonra 40A KAR atıyor.

Yani bir müddet sayılmaz, zaten hemen şarjı almaya başlıyor. Sigortalar hep açık konumda sigortayı şarjda aç kapa yapmıyorum. İşlem bitince bekleme konumunda kapatıyorum sadece.

Bu hat üzerinde sadece bahçe aydınlatması var.

Herkese cevaplar için teşekkür ediyorum. Büyük kısmını anlayabildiğimi söyleyemem ama AC tipin dertleri bunlar diye algılıyorum ve kullanabildiğim ölçüde kullanacağım, ilerleyen zamanda kullanılmaz hale gelirse ya da biraz daha yatırım için şartlar oluşursa daha düzgün bir sistem kurmaya çalışacağım. Isı pompası konusunda da bundan bahsetmiştim yani örneğin B tipi için o zaman sistem ayarlansa 15-20 bin (işçilik hariç) çalışma garantisi olmayacaktı, deneme şansımız da olmadığı için garanti sistemden gitmemiz gerekti. Şu an yeni ev için yeterince masraf ettik, en azından bir süre böyle çalışmasını umuyorum. Tekrar teşekkürler, iyi forumlar herkese...
 
Bu konunun en başında ve sonrasında söyledim aslında. Aynı marka ve tipte ama monofaze ve 25A eski evimdeki KAR (şu an sisteme bağlı değil, bu niye 25A olanda atmıyor da 40A'da atıyor sorusuna örnek içindi sadece). Orada 1 seneye yakın hiçbir atma derdi olmadan kullandım. Bu yeni ev, yeni tesisatta (tesisat fotoları ısı pompası konusunda paylaşmıştım) 40A trifaze KAR var.

16A sigortayı açınca atmıyor hocam, aslında bunları yukarda yazdım. 16A Sigorta wallbox'un hemen bağlantısında sadece onu açıp kapatmak için ekledim. Onu açınca cihaz hazır konuma geliyor. Aracı şarja taktıktan hemen kısa bir süre sonra 40A KAR atıyor.

Yani bir müddet sayılmaz, zaten hemen şarjı almaya başlıyor. Sigortalar hep açık konumda sigortayı şarjda aç kapa yapmıyorum. İşlem bitince bekleme konumunda kapatıyorum sadece.

Bu hat üzerinde sadece bahçe aydınlatması var.

Herkese cevaplar için teşekkür ediyorum. Büyük kısmını anlayabildiğimi söyleyemem ama AC tipin dertleri bunlar diye algılıyorum ve kullanabildiğim ölçüde kullanacağım, ilerleyen zamanda kullanılmaz hale gelirse ya da biraz daha yatırım için şartlar oluşursa daha düzgün bir sistem kurmaya çalışacağım. Isı pompası konusunda da bundan bahsetmiştim yani örneğin B tipi için o zaman sistem ayarlansa 15-20 bin (işçilik hariç) çalışma garantisi olmayacaktı, deneme şansımız da olmadığı için garanti sistemden gitmemiz gerekti. Şu an yeni ev için yeterince masraf ettik, en azından bir süre böyle çalışmasını umuyorum. Tekrar teşekkürler, iyi forumlar herkese...
Zayıf ihtimal olarak kaçak akım rölesi RCBO olabilir . Bir foto atın . Yorum yapalım .
 
Zayıf ihtimal olarak kaçak akım rölesi RCBO olabilir . Bir foto atın . Yorum yapalım .

AC tipi 40A 30m Kakr . ( Normal )
Fotosu

WhatsApp Image 2024-10-06 at 16.20.23 (1).jpeg


WhatsApp Image 2024-10-06 at 14.28.32 (2).jpeg


Bu konunun en başında ve sonrasında söyledim aslında. Aynı marka ve tipte ama monofaze ve 25A eski evimdeki KAR (şu an sisteme bağlı değil, bu niye 25A olanda atmıyor da 40A'da atıyor sorusuna örnek içindi sadece). Orada 1 seneye yakın hiçbir atma derdi olmadan kullandım. Bu yeni ev, yeni tesisatta (tesisat fotoları ısı pompası konusunda paylaşmıştım) 40A trifaze KAR var.

16A sigortayı açınca atmıyor hocam, aslında bunları yukarda yazdım. 16A Sigorta wallbox'un hemen bağlantısında sadece onu açıp kapatmak için ekledim. Onu açınca cihaz hazır konuma geliyor. Aracı şarja taktıktan hemen kısa bir süre sonra 40A KAR atıyor.

Yani bir müddet sayılmaz, zaten hemen şarjı almaya başlıyor. Sigortalar hep açık konumda sigortayı şarjda aç kapa yapmıyorum. İşlem bitince bekleme konumunda kapatıyorum sadece.

Bu hat üzerinde sadece bahçe aydınlatması var.

Herkese cevaplar için teşekkür ediyorum. Büyük kısmını anlayabildiğimi söyleyemem ama AC tipin dertleri bunlar diye algılıyorum ve kullanabildiğim ölçüde kullanacağım, ilerleyen zamanda kullanılmaz hale gelirse ya da biraz daha yatırım için şartlar oluşursa daha düzgün bir sistem kurmaya çalışacağım. Isı pompası konusunda da bundan bahsetmiştim yani örneğin B tipi için o zaman sistem ayarlansa 15-20 bin (işçilik hariç) çalışma garantisi olmayacaktı, deneme şansımız da olmadığı için garanti sistemden gitmemiz gerekti. Şu an yeni ev için yeterince masraf ettik, en azından bir süre böyle çalışmasını umuyorum. Tekrar teşekkürler, iyi forumlar herkese...

Bu hat üzerinde sadece bahçe aydınlatması var.
Vermiş olduğunuz görselde ( fotolar ) aracınıza bağlı olduğu ve bahçe aydınlatma siğortası .
Siğorta kutusu foto üzerinde gösterip işaretlermisiniz ?
16A dediğiniz siğorta kutusundaki siğorta olmalı ayrına araç şarj için siğorta yok tahminim .
 
Siğorta kutusu foto üzerinde gösterip işaretlermisiniz ?

sigorta2.jpg

araç şarj için siğorta yok tahminim .

Wallbox bir Elektrik panosu içinde ayrıca aynı bir 16A özellikle sigortaya bağlı. Onu kendim bağladım. Yukardaki görselde işaretlediğim Sigorta bahçe aydınlatmasıyla birlikte garaj kapısına motor takılması için ayrılmış bir elektrik hattına bağlı. Tüm bunları aslında daha önce söylemiştim.

Sigortalar ya da tesisat (ya da benim aşırı amatör şekilde bağladığım wallbox kurulumu) ile ilgili olsa hiç şarj edemezdim. 11 saat şarj oldu, sadece başlangıçta attı, tekrar atma yapmadı.
 
Ekli dosyayı görüntüle 111763

Wallbox bir Elektrik panosu içinde ayrıca aynı bir 16A özellikle sigortaya bağlı. Onu kendim bağladım. Yukardaki görselde işaretlediğim Sigorta bahçe aydınlatmasıyla birlikte garaj kapısına motor takılması için ayrılmış bir elektrik hattına bağlı. Tüm bunları aslında daha önce söylemiştim.

Sigortalar ya da tesisat (ya da benim aşırı amatör şekilde bağladığım wallbox kurulumu) ile ilgili olsa hiç şarj edemezdim. 11 saat şarj oldu, sadece başlangıçta attı, tekrar atma yapmadı.

Bu araç şarjı eden siğorta sağdan üçünden biri ? dedim . ( Yazım tutmadı .)
Bu siğortalarda 2 linye var linyelerden biri sadece araç şarj ettiğin yere bağlı diğer linye bahçe aydınlatması olarak düşünmüştüm .

Diğer bir siğortada imiş . ( tek linye )

Wallbox'u kendim bağladım. Sanırım 2.5mm olan standart bir kablo garaj kapısının motoru için çekilmiş bir hatta boşta duruyordu. Bu kablonun ucuna sadece 16A (güncel elektrik akımında 15 küsür şeklinde çekiyor) elektrik çeken ve bir saatte 3,24 kw civarı yükleme yapacak şeklinde ayarlanmış olarak kullanıyorum.

Tavsiyem en kısa süre içinde kurallara uyğun ayrı hat yapmanız .

Bu kullandiğiniz araç şarj 2.5mm2 hat için kablo dikkatli kullanmanız .
Araç şarj ( 3.24 Kw ) bu hesaplama demek ise ?
Voltaj düştüğünde 3.24 Kw ( 3240 watt ) / 210V = 16.2A eder . ( Sınırlarda)
Zaten siğorta ve kablo verileri tam değildir .
Wallbox bir elektrik panosu içinde ayrıca aynı bir 16A özellikle sigortaya bağlı. Onu kendim bağladım.

Nötr kesmeli B tipi 16A kullansaydınız daha iyi olurdu .

Kolay Gelsin Sağlıcakla ....
 
Bugün ikinci denemeyi yapabildim. Şalterlerin tümü kapalı ya da açık olması fark etmiyor. Araba şarja başladığı an kaçak akım atıyor. Tekrar kaldırıp aynı işlemleri tekrar yapınca atmıyor.

Evet KAR sorunlu ve en baştan keşke değiştirseydik. Sadece bu olayın neden olduğunu anlamaya çalışıyorum. Yani neden ilk sefer atıyor, ikinci sefer kesintisiz çalışıyor?

Bir tahminim var. Pillerin bağlantısı ilk taktığımda sağlanıyor. İkinci seferde muhtemelen hala pillerin bağlantısı takılı olduğundan atmıyor olabilir. Yani aracın normal işleyişinde araç bir süre sonra pillerin aracın içindeki bağlantısı kesiliyor. Normal parkta 5-10 dakika sonra gibi...

Yani piller bağlanınca bu KAR tarafından dengesizlik kabul ediliyor olabilir. KAR tamamen bozuk olsa hiç çalışmazdı. Tabii eski KAR 25A olan böyle bir sorun çıkartmamıştı.

Son bir test arabayı hemen park ettikten sonra pillerin bağlantısı kesilmeden yapacağım. Bu şekilde atmadan çalışırsa muhtemelen dediğim gibi oluyordur.

Evet KAR değişmeli, sadece benzer bir durumla karşılaşan olursa diye yaptığım denemeleri buraya not ediyorum.
 
Bugün ikinci denemeyi yapabildim. Şalterlerin tümü kapalı ya da açık olması fark etmiyor. Araba şarja başladığı an kaçak akım atıyor. Tekrar kaldırıp aynı işlemleri tekrar yapınca atmıyor.

Evet KAR sorunlu ve en baştan keşke değiştirseydik. Sadece bu olayın neden olduğunu anlamaya çalışıyorum. Yani neden ilk sefer atıyor, ikinci sefer kesintisiz çalışıyor?

Bir tahminim var. Pillerin bağlantısı ilk taktığımda sağlanıyor. İkinci seferde muhtemelen hala pillerin bağlantısı takılı olduğundan atmıyor olabilir. Yani aracın normal işleyişinde araç bir süre sonra pillerin aracın içindeki bağlantısı kesiliyor. Normal parkta 5-10 dakika sonra gibi...

Yani piller bağlanınca bu KAR tarafından dengesizlik kabul ediliyor olabilir. KAR tamamen bozuk olsa hiç çalışmazdı. Tabii eski KAR 25A olan böyle bir sorun çıkartmamıştı.

Son bir test arabayı hemen park ettikten sonra pillerin bağlantısı kesilmeden yapacağım. Bu şekilde atmadan çalışırsa muhtemelen dediğim gibi oluyordur.

Evet KAR değişmeli, sadece benzer bir durumla karşılaşan olursa diye yaptığım denemeleri buraya not ediyorum.

Değişim yolu gözüküyor .
 
Son düzenleme:
Şarj cihazı kaç amper/kw? Ev için 40A/60A önerilir. Topraklama düzgün ve sağlam mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,029
Mesajlar
932,314
Kullanıcılar
452,989
Son üye
fevzi sapan

Yeni konular

Geri
Üst