Elektrik süpürgesi motoruna bağlantı nasıl yapılır

bu, motorun yeni veya eski olmasıyla ilgili değil yapısıyla ilgili. burdaki motor universal diye de bilinen fırçalı (kömürlü) bir motor türü. bu motorun çalışması sırasında kömürler sabit, ona temas kollektör dilimleri hareketli olduğu için mutlaka bir ark oluşacaktır. dolayısıyla bir elektriksel gürültü üretecektir. elinizde gerekli ekipman varsa parazitik sinyal şeklindeki bu gürültüyü tespit edebilirsiniz. kondansatör işte bu parazit sinyalini filtre eder.
bir somut örnek vereyim: radyolarda uzun dalga ve orta dalga yayını yapıldığı yıllarda radyo dinlemek bazen eziyet olurdu. yola yakın bir evde oturuyorsanız yoldan geçen arabaların yaydığı paraziti radyoda cazırtı şeklinde dinliyordunuz (egzos gürültüsünü kastetmiyorum). bu eski radyolardan elinizde çalışır durumda olan varsa denemenizi tavsiye ederim.
bu arada sizin tüplü tv'de demek ki iyi bir filtre devresi var. parazit sinyalini o yüzden duymuyorsunuz.
Tüplü, 82 ekran, 17 yıllık ve buna rağmen 16:9
Dahili çift tuner.
Ve şimdi arızalı. Hiç bir tamirci gelip bakmıyor bile. Tarif edince yerinden kalkmaz o şimdi deyip, bir kamyonet tut buraya getir diyor.
Hafta sonu gideceğim bakalım cenazeyi kaldıracak birini bulabilecek miyiz?
 
Sadece Parazitİ önlemek için kapasitoru 6 ve 7 numaralı uçlara paralel bağlıyorum. Devir önemli değil son hızda çalışsın yeterli benim için.
 

Ekli dosyalar

  • 20190528_012802.jpg
    20190528_012802.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 41
Merhaba. Sn. metinvurgun; 6-7'ye kondansatörü paralel olarak bağlar ve süpürgedeki anahtara da seri olarak bu motor+ kutupsuz kondansatör bağlantısını bağlarsanız, kablo sarıcıdan sonra klemensten gelen bağlantıyla olması gereken elektrik bağlantısını tamamlamış olursunuz. Triyaklı devir (hız) kontrol kartını özel olarak ve sadece bu kartı söktüğünüz süpürge gövdesinde, kendi aksesuar bağlantılarıyla kullanıp hız kontrolünü ancak böyle yapabilirsiniz. Çünkü ayni şekilde resimdeki gibi benim de makineden söktüğüm ve sabit devire çevirdiğim hız kontrol kartlı, "min-otomatik-max" hız ayarı olan arçelik süper elektronik 1000 watt 'lık eski bir süpürgede, ayakla basılan min (200 watt) /max (1000 watt) güç ayarlı pedallı anahtarları olan ve makineden gelen vakum hortumunun da karta diğer parçalarıyla birlikte takılı olması, otomatik seçeneğine ayakla bastığınızda otomatik hız kontrolünde bu vakum hortumu bağlantısı mutlaka gerekiyor. Yani yalnız başına bu hız kontrol kartını bağlamanızla zaten hız kontrolünü söktüğünüz diğer süpürge üzerindeki aksesuarları olmadan sağlayamıyorsunuz, o nedenle bunu kullanmamanız çok isabetli olmuş. Bilginiz bulunsun diye bunu belirtmeden de geçmedim. Kolay gelsin.
 
Değerli bildiriminiz için teşekkür ederim çok fazla bilgim yok ama öğrenmeye istekliyim. Yukarıda yazdığınız "" 6-7'ye kondansatörü paralel olarak bağlar ve süpürgedeki anahtara da seri olarak bu motor+ kutupsuz kondansatör bağlantısını bağlarsanız, kablo sarıcıdan sonra klemensten gelen bağlantıyla olması gereken elektrik bağlantısını tamamlamış olursunuz."" Burada 6 ve 7 ye kondasatoru paralel bagladim ancak ikinci yazdığınızi anlayamadım. Mümkünse tekrar anlatabilirmisiniz veya basit bir çizim yapmanız mümkün mü? Teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst