Elektrik Süpürgesi Motoru Sökme

Katılım
3 Eki 2013
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
47
Resimlerde gördüğünüz elektrik süpürgesi motorunun elimle tuttuğum parçasını nasıl çıkartabilirim arkadaşlar bi fikriniz varmı? herhangi bir civata vs bulamadım sökmek için.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    83.9 KB · Görüntüleme: 294
  • 2.jpg
    2.jpg
    82.9 KB · Görüntüleme: 291
  • 3.jpg
    3.jpg
    80.4 KB · Görüntüleme: 319
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ilk resimde tepeden bakışta bir somun görünüyor onu söküp çektirmeyle çekersen çıkar gibi görünüyor
 
o somunu sökmüştüm, onunla ilgisi yokmuş.
cevabınız için teşekkürler.
 
o kısımlar içerden kaynak ve perçinlerle tutturulmuştur o yüzden çıkarmak bi hayli zordur,çıkarıncada o kısım pek bi işe yaramaz
 
Bence önce pervaneyi çıkarmalısın, ardından 3. resimde görülen siyah plastik parçanın dört köşesinde (galiba) dört civata var onlarıda söktükten sonra 1. resimdeki somunu söküp rotoru çıkarabilirsiniz gibime geliyor.
 
o ters somundur.somun kıpırdayınca orta noktaya noktayı koy tek çekiç darbesi ile çıkar
 
Resimlerde gördüğünüz elektrik süpürgesi motorunun elimle tuttuğum parçasını nasıl çıkartabilirim arkadaşlar bi fikriniz varmı? herhangi bir civata vs bulamadım sökmek için.

13401
13399
13400


Merhaba.
Sökülecek olan motor, çift hava devreli (Motor sargısındaki soğutma havası ve emme havası,2 ayrı kanaldan verilip,nemli veya içinde su olan hava sargılara hiç ulaşamıyor.) bir üniversal motordur. (Sulu sistemli süpürgelerde ve halı yıkama makinelerinde kullanılır.)Sargıları örten üstten geçmeli,siyah,plastikten yapılma bir kep vardır,önce o dışarıya alınacak.Sonra resimde de görülen motor saç fanı sökülüp,nüve içindeki kanalda yer alan 4 adet saplamalanın başındaki somunların (Somunlar büyük olasılıkla nüve tarafında bulunmamalıdır,,çünkü sulu hava bunlara etki eder düşüncesiyle üst,nüve tarafında,kepin altında olması gerekir,saplamaların diğer uçları da fan tarafında ve bakalit gövdenin içine gömülü olmalıdır,motor silindirlerindeki saplamalar gibi) sökülmesi gerekiyor.Ortadaki dönen rotoru tam çıkarıp dışarı almak için,resimde siyah renkte görülen bakalit fan üst gövdesindeki yarıklara (3 veya 4 adet) 3 veya 4 adet tornavida ucunu ayrı ayrı takarak dışarıya doğru genişletilmeye çalışılmalı,4 tornavidaya da arkasından plastik çekiçle hafifçe vurarak,bu saçdan yapılma fan gövdesi (Muhafazası) çıkarılıp dışarı alınmalıdır.Daha sonra 2 kademeli ve saçtan imal edilmiş,bu saç fanı mile sabitleyen 2 adet somun (Kontra olması gerek) sırasıyla gevşetilip alındığında,rotorun buradaki mil ucu da boşta kalmış olacaktır.Nüveli taraftan da saplamalar (4 adet) bu somunlarından tam olarak da kurtulunca,rotor çekilerek üniversal motorun stator sargılarının içinden dışarı doğru çekilip,üst birleştirme (Motor montaj) gövdesiyle birlikte dışarı alınmış olacaktır.Kolay gelsin.
 
Selamlar
Fotograflara bakinca motora su kacirildigi acik sekilde ortada.
su kacan motorlarda kollektor patlasi gerceklesir.
kollektoru saglammidir ?
saglam degilse bos yere ugrasmayin derim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,578
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst