Elektrik Motoru

Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
110
Puanları
1
Yaş
24
Merhaba

Elektrik motoru üzerine çalışan bir arkadaş, usta var mı ? Programlar ve tasarım hakkında sorularım oluyor. Yardım alabileceğim biri var mıdır sorular için ?

Teşekkürler.
 
Merhaba

Elektrik motoru üzerine çalışan bir arkadaş, usta var mı ? Programlar ve tasarım hakkında sorularım oluyor. Yardım alabileceğim biri var mıdır sorular için ?

Teşekkürler.
Sizin sorunuz şuna benziyor:
Doktorların birbirleri ile ileri tedavi tekniklerini tartıştığı bir forumda "Bir yerim ağrıyor, sorsam bilebilir misiniz?" demeye benziyor. Çekinmeyin, sorun.
 
Sizin sorunuz şuna benziyor:
Doktorların birbirleri ile ileri tedavi tekniklerini tartıştığı bir forumda "Bir yerim ağrıyor, sorsam bilebilir misiniz?" demeye benziyor. Çekinmeyin, sorun.
Merhaba

BMW i3 motorun tasarımına baktım. Motor içten rotorlu ve IPM motor türünden. Mıknatısların hemen yanına 3 küçük ve 1 tane büyük hava delikleri açılmış.(Fotoğrafta görüldüğü gibi) Bunun sebebi nedir ?
1666853095715.png

Teşekkürler.
 
Bunun cevabini burda nasil bulacaksin? Ancak yorum yapilabilir.

Hava sirkulasyonu olsun miknatislar/saclar soguyabilsin diye acmis olabilirler.
 
Delik acilan aksam sac vs gibi demir esasli bir malzeme ise amac delik acilan bolgelerdeki akiyi zayiflatmak olabilir tabiki.
 
1. Böyle bir konuya ilgi duduğunuz için tebrikler.
2. Elektrikli araçlarda şu anda tercih edilen Axial Flux motorlar, diğer DC motorlarda Radial Flux kullanılıyor.
3. Farkını görebilmeniz için resimlerini ekliyorum: Radial Flux

Radial-interior-permanent-magnet-synchronous-machine.jpg

Solid simülasyonu:

Radial-flux-permanent-magnet-machine-animation.gif


Axial Flux:

Axial-flux-permanent-magnet-machine.jpg


Solid Simülasyonu:
Axial-flux-permanent-magnet-synchronous-machine-animation.gif


Sizin resim Radial Flux motora benziyor.
Ayrıca Manyetik Akı için (@Bunalmis ustanın da söylediği gibi) manyetik iletkenlik gerekir, boşlukta olmaz.
Yukardaki ilk simülasyonda da göreceğiniz gibi bobin yanında mıknatıslarla bir "çift tahrik" (Double Exitation) yaratılmış, bu tür uygulamalar yeni nesil motorlarda hep var. Mıknatıslar bibirinin yakınından geçerken Tesla seviyesinin nasıl arttığını görebilirsiniz.

Axial Flux:
Axial_Magnax2.png
 
Son düzenleme:
Delik acilan aksam sac vs gibi demir esasli bir malzeme ise amac delik acilan bolgelerdeki akiyi zayiflatmak olabilir tabiki.
Evet , kullanılan malzeme "M19-29 Ga" olan bir ferromanyetik malzemedir. (Bunu bilmiyorum bu malzeme çelik veya saç olmalı). BMW i3 motoru için verilen örnekte, delik mıknatısın etrafına açılarak , manyetik akının yoğunlukla mıknatısın etrafında kalması hedeflenmiş olabilir mi yoksa vuruntu momenti (cogging torque) ile alakası var mıdır ?
1. Böyle bir konuya ilgi duduğunuz için tebrikler.
2. Elektrikli araçlarda şu anda tercih edilen Axial Flux motorlar, diğer DC motorlarda Radial Flux kullanılıyor.
3. Farkını görebilmeniz için resimlerini ekliyorum: Radial Flux

Ekli dosyayı görüntüle 92121
Solid simülasyonu:

Ekli dosyayı görüntüle 92123

Axial Flux:

Ekli dosyayı görüntüle 92122

Solid Simülasyonu:
Ekli dosyayı görüntüle 92124

Sizin resim Radial Flux motora benziyor.
Ayrıca Manyetik Akı için (@Bunalmis ustanın da söylediği gibi) manyetik iletkenlik gerekir, boşlukta olmaz.
Yukardaki ilk simülasyonda da göreceğiniz gibi bobin yanında mıknatıslarla bir "çift tahrik" (Double Exitation) yaratılmış, bu tür uygulamalar yeni nesil motorlarda hep var. Mıknatıslar bibirinin yakınından geçerken Tesla seviyesinin nasıl arttığını görebilirsiniz.

Axial Flux:
Ekli dosyayı görüntüle 92125
Bilgi paylaşımı için teşekkür ederim.Benim için baya değerli bilgiler.
Evet axial flux motoru biliyorum fakat teorisi kısmında zayıfım. Bildiğim kadarıyla ,genel kullanım motor türü radial oluyor. Galiba burada gösterdiğiniz axial motor 2 rotor 1 statorlu, bu motor türünün 2 stator 1 rotorlu yanlış hatırlamıyorsam 1 stator 1 rotorlu tipleride var.

Çift tahrik kısmını biraz anlamadım . Bir kutup için iki mıknatıs kullanıldığı için mi çift tahrikli olarak adlandırdık? Eğer biliyorsanız çift tahrik ne için kullanılır? ( Doğru anladıysam, IPM tipi motorlar için bariyer sayısı da deniliyor.)

Mıknatıslar birbinin yakınından geçerken kısmında radial motor için mi söylediniz axial motor için mi ?
Çünkü radial motorda mıknatısların rotor kısmındaki yerleri sabit.

Teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
127,949
Mesajlar
913,825
Kullanıcılar
449,595
Son üye
Ferden1011

Yeni konular

Geri
Üst