elektrik motoru dönüş yönü değiştirme

Sayın hocam öncelikle iyi Bayram'lar diliyorum.
Bende size iyi bayramlar diliyorum.

A daki yeşil kablo ile F deki kırmızı kabloyu yer değiştirmiştim
bu işlemi yapmanız, kondansatörü ana sargıya seri bağlamanız anlamına geliyor. Bu ise, yardımcı sargıdan aşırı akım geçmesi ve motorun yeteri derecede döndürme momenti oluşturamaması ile sonuçlanacak ve haliyle dumanlar tütecektir.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sayın hocam selam.
Dediğinizi yaptım turuncu renkteki kabloyu B den çıkarıp Fdeki kırmızı renkli kablo ile yer değiştirdim.
Sonuç: motor Bu duruma normal tepki verdi.
tıpkı sağa dönüş hızında ve fan da normal üfürümünde soğutmasını gerçekleştiriyor. Sanırım bu sefer oldu. Valla süpersiniz? Allah razı olsun sizden. Vakit ayırıp yardımcı oldunuz.
Yalnız zahmet olmazsa bir iki sorum daha olacak.
Bu durumda,
1- benim bu motorun ölçmeden (ölçüm cihazım yok çünkü ) yardımcı sargı ve ana sargı kablolarının yaptığım çizime göre hangi renkteki kablolar olduğunu bilebilir miyiz.?
2- Böyle bir motoru artık bu durumda bir düğme (anahtar) yardımı ile hem sağa ve hem de sola döndürmek mümkün müdür acaba. Durdur sağa dönüş - durdur sola dönüş şeklinde.
3- aşağıda motorun resmini verdim. Resimde de görüldüğü üzere Bu motora iki kablo girişi var. İki girişte de faz - nötr - topraklama kabloları mevcut . İki fişi de pirize takınca motor aynı yönde dönüş yapıyor. Acaba neden iki kablo girişi yapmış olabilirler.? Ben biri fazlalık diye ucunu elektrik bandı ile sardım.

image.jpeg


image.jpeg
Ayrıca benim çizimde A B C D E F diye verdiğim bağlantı klemensinin alt kısmında 32 ve 50 değerli rakamların bir özelliği var mıdır ? A " noktasının altında 32, C " noktasının alt kısmında 50 rakamları var. Resmini verdim.
 
Son düzenleme:
Sanırım bu sefer oldu. Valla süpersiniz? Allah razı olsun sizden. Vakit ayırıp yardımcı oldunuz.

Rica ederim. Güle güle kullanın.

1- benim bu motorun ölçmeden (ölçüm cihazım yok çünkü ) yardımcı sargı ve ana sargı kablolarının yaptığım çizime göre hangi renkteki kablolar olduğunu bilebilir miyiz.?
Kırmızı-Turuncu kablo uçları ....Yardımcı sargının ucu
Yeşil-Siyah kablo uçları............Ana Sargı ucu

A B C D E F diye verdiğim bağlantı klemensinin alt kısmında 32 ve 50 değerli rakamların bir özelliği var mıdır ?
50x32 klemensin boyutu(5 cm'ye 3,2 cm ölçülerinde)

Bu motora iki kablo girişi var. İki girişte de faz - nötr - topraklama kabloları mevcut . İki fişi de pirize takınca motor aynı yönde dönüş yapıyor. Acaba neden iki kablo girişi yapmış olabilirler.? Ben biri fazlalık diye ucunu elektrik bandı ile sardım.
Tahminim bu motorun yanında 2.bir motora(yada cihaza) enerji almak için o kablo kullanılmış. Dolayısıyla fazlalık. Söküp atsan olur birini.

2- Böyle bir motoru artık bu durumda bir düğme (anahtar) yardımı ile hem sağa ve hem de sola döndürmek mümkün müdür acaba. Durdur sağa dönüş - durdur sola dönüş şeklinde.

Yardımcı olmuşken tam olsun. Bağlantı şekli renklere göre aşağıdaki gibi.

sağ-sol 1 faz.jpg
 
Sorularıma üşenmeden cevap vererek aydınlatan arkadaşlara , bu ortamı oluşturan sayın kontrol kalemi sitesi yetkililerine Çok teşekkür ederim. Daha önce de bu siteden bilgilenerek klimamın arızasını gidermiştim.
Allah razı olsun hepinizden.
Elektrisyenlik kardeşim Verdiğin bilgiler çok işime yaradı. Tekrardan Mutlu huzurlu Bayram'lar diliyorum. Allah'a emanet olun.
 
Son düzenleme:
Forumdan yararlanarak uçları değiştirdim. Geri (sola)dönüş başladı fakat normal (sağa) dönüşünden biraz yavaştı ayrıca motorun arkasındaki fan soğutmayı tam olarak yapamıyordu.
Bir dakika sonra içeriden dumanlar çıkmaya başladı.mecburen Fişi çektim. Tekrar eski bağlantıyı (sağa dönüş) yaptım.

Sorun şu; ters dönüş gerçekleşti fakat bu sefer de motor normalden daha yavaş devir yapıyor ve fan kanatları ters dönüş olduğu için olsa gerek soğutma yapmadığından motor aşırı ısınıp içeriden duman çıkarıyor.

Ne düşünüyorsunuz?
Sanjinan disler helis distir
Ters geliyor pervanenin kanar yonlwride tertstir

Sent from my GT-I9300 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,229
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst