elektrik motorlarında dişli ile devir düşürme

ayhann54

Üye
Katılım
21 Mar 2014
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
49
iyi günler bende dişli sistemi ile çalışan motor var şu an dişli sayısını tam hatırlamıyorum ama şöyle örnek vereyim motora baglı dişli 36 diş onun çevirdigi dişli 136 diş büyük dişliyi 137 yaparsak hız artacak dogru peki elektrik sarfiyatı artarmı
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Selamun Aleyküm
Motor dişlisine göre diğer dişliler büyürse, diğer dişlilerin devirleri azalır. Diğer dişlilerin devrini arttırmak için döndürücü motor dişlisini büyütmek gerekir.
Dişlilerin modülleri birbirine uymak zorundadır.
Modül=m=d/N (dönme çapı/düşsayısı)
m=p/pi (adım/pi) formülünde adım=Çevre/diş sayısı=d*pi/N olarak yerine koyulursa üstteki formül bulunur.
Elektrik sarfiyetı için çekilen güç önemlidir. Hız ile sürtünme, mekanik elastik şekil değiştirme-enerji harcanımı vb haller düşünülse de motorun tork-devir vb karakteristikleri ile uygun devir yönünden incelenmesi gerekir.
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
Yük aynı ise devir yükseldiğinde motorun harcayacağı güç te artacaktır. Haliyle sarfiyat ta aynı oranda artacaktır.
 
Teknik olarak aynı iş daha yüksek devirle yapıldığında daha düşük kuvvetle yapılıyor olur ve güç değişmez. Yalnız motorun (tork-devir vb karakteristikleri vb özellikleri ile) verimlilik bölgesinin dışında çalışması, belirli bir gücü üretmek için daha çok güç harcaması ile elektrik sarfiyatını arttırmış olur.
Güç = F * V = T * w (kuvvet*hız, tork*açısalhız) İş = P * t (güç*zaman)
300 devir ile bir iş yapılırken bu devir 3000 devir(rpm) elektrik motorundan 10 oranlı bir şanzumanla da alınabilir, 1400 devir motordan 4,.. oranlı bir şanzumanla da, çıkışta gereken iş için motor güçleri ise aynıdır(bazı ince noktalar ele alınabilir). Araçlar vites değiştirikçe(arttırdıkça) teker hızları(devirleri) artar ama tekerlerdeki tork (aynı zamanda kuvvet) azalmış olur zira sistemin gücü olan motor gücü ise sabittir. Mesela 1. viteste devir az olabilir ama ivmelenme kabiliyeti olarak ele alınabilir olan tekerledeki tork yüksektir ve daha çabuk hızlanabildiği gibi daha yüksek kuvvet hallerinde de devam edebilir. (aracın hızlanabilmesi kendi içinde ince bir mesele olabilir ama hızlanabilme kabiliyeti olan tork açısından ele alındı.)
a = F/m (ivme = kuvvet/kütle)
Başarılar
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst