Elektrik Üretebileceğim DC Motor Arıyorum

DC motor da devire bağlı olarak gerilim yükseleeğinden tavsiye etmem. Ama deney yapacaksan olur. Diğer arkadaşların dediği gibi 12V yada 24V araç alternatörü sizi dahada rahatlatır. DC gerilimi sabit alırsınız. 1500d/d den sonra tam güç çalışmaya başlarlar ki bu işime gelmez diyorsunuz, o zaman redüktör yada kayış kasnak sistemi ile devri artırın, türbin gücünü biraz artırabilirseniz daha iyi olur.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
merhaba,
Öncelikle en ucuz olarak istediğiniz motor için araba alternatorunu ( şarj dinamosunu) kullanabilirsiniz. Çünkü bunun içinde 13,8 volt şarj elektroniği de takılı olması halinde direkt olarak aküye verebilirsiniz. Devir sorununu ise siz yükseltici redüktör ile çözeceksiniz. İstediğiniz 3 000. Watt güç için 12 v dc / 220 volt ac inverter ile alacaksınız ama akü grubunun çok yüksek akım kapasiteli olması gerekir. 3 000 / 12 *1,1 = 275 Amper alacağınıza göre ve kaliteli akü kullandığınızda % 50 yüklenebilirlik kullanmak en optimum çözüm olduğundan dolayı yaklaşık olarak 500 Ah akü grubu kullanmanız gerekecektir. Rüzgar gülü ile de bunu 15 saat şarj edip 1 saat kullanabilirsiniz bu şartlarda. Ama motoru 3 000 watt seçerseniz o zaman 1,2 saat şarj ile 1 saat kullanabilirsiniz. Tabii ki rüzgar yeterli miktar motoru döndürmelidir. Size kamyon alternatoru ve 24 volt konverter öneririm. Bu halde giriş gücü akım olarak yarıya iner. 250 Ah iki adet aküyü seri bağlayıp kullanırsınız.
 
Sayın askahraman !
Rüzgar türbininde kullanmak için kamyon dinamosu önermişsiniz. Araç dinamolarının rotorları elektromanyetik yani bobinli rotor olduğu için rotor bobinine dışardan enerji vermeden isterseniz dakikada 10 000 (on bin) tur döndürün gene de elektrik üretmez. İlk önce aküden aldığı elektriği rotoruna vererek rotorda manyetizma yaratır. Motordan aldığı döngü ile dönmeye başladıktan sonra elektrik üretmeye başlar. Elektrik üretmeye başladıktan sonra kendi ürettiği elektrikten rotora verir. Motor devri arttıkça üretilen voltajda artacağı için konjektör yardımı ile rotora giden voltajı kısarak manyetik gücü azaltır ve dinamo çıkışı hep aynı voltajda kalır.

Çok defa yazdım, tekrar yazmakta fayda görüyorum. Bu tip küçük türbinlerde kullanılan alternatörler sabit mıknatıslı alternatörlerdir. Rotora yapıştırılmış çok sayıda neodyum mıknatıs bulunur. Bu çok sayıdan kastım, alternatörün oyuk sayısı ve kutup sayısına göre değişir. 36 oyuklu, 12 kutuplu bir alternatör için 12 adet mıknatıs kullanılır. Şayet stator kalınlığı çok ise ölçüsüne göre 2 veya daha fazla sıralı olabilir.

Ayrıca bir başka konu da şu ;
Arkadaşımız 3000 W. alternatör kullanmayı düşünüyor. 12 v.luk alternatörden 3000 w. almak mümkün değil. Bu 250 a. demektir ki hiçbir alternatör bu gücü akımı veremez. 3000 w.lık alternatörler 72 v. ila 96 v. olarak tasarlanır.

12 v.da en fazla 500 w. gücündeki alternatör kullanabilir. 1000 w. alternatörler 24 v. olur.
 
merhaba,
mixer motoru AC ile de çalışır DC ile de. Çünkü fırçalı ve seri motordur.
 
Sayın Şef im, Alternatör konusunda akü olmadan elektrik üretmeyeceği konusunda haklısınız ve zaten ben direkt aküyü şarj edeceksin sonra aküden kullanacaksın dedimdi. Bu tüm alternatörler için aynıdır. Yani konjonktor olarak da bilinen voltaj regülatörü yardımı ile aküden uyartım alan ve dönmekte olan alternatör ki içinde AC olmasına rağmen iç çakma diyotlar yardımı ile DC olarak çıkış verir ve eğer kamyon için dizayn edilmiş ise sabit max 27,6 volt DC normal araba aküleri için max 13,8 VDC olarak şarj akımı verir. Arkadaşa benim önerim alternatörü direkt kullanma değil aküyü şarj etmesi ve dolan akü ile max 1 saatlık bir süre ile ki akü 250 Ah olmak koşulu ile çift yani 24 VDC akü ile bu süreyi kullanabilir. Direkt olarak motoru kullanmak isterse ki yine akü grubu ile takviye etmek zorunda olarak isrediği güçte alternatör bulabilirse o zaman takviye ile veya dediğiniz gibi yüksek gerilimli akü grubu ile kombine aynı gerilimde alternatör ile işini görebilir. Bu da ancak teoride olup pratik olarak motor olmadığı için işe yaramaz.
 
bütün ev aletleri ac dir bence.ben otomasyonla uğraşıyorum yani mesleğim bu.bu motordan banada lazm ama hala araştırma içindeyim.12 v sabit alabilmen için senin motorun 13-15v arası üretmesi gerekiyor ki motor ile akü arasına koyacağın konjektör 12 v a sabitlesin yani hızlı dönerse de 12 v yavaş dönerse de 12 v alacaksın.tabi yavaş dönerken minimum 12 v üretmesi gerekiyor.benim aklıma arabadaki silecek motoru geldi yinede bakcm.12 v verdiğimizde kaç devir dönerse biz de 12 v alabilmemiz için motoru o devirde döndürmeliyiz ama burda wat çok önemli .yüke bindiğinde zorlanacaktır
 
Rahmetli babacığım ne yaptı etti bir bisiklet alıverdi ama dinamosu yoktu.
Yıllar sonra en kıralından aldım.
Ama o zaman bisikletim yoktu.
Sadece içimde dert kalmasın diye...

Step motorlar özel yapıları gereği bir hayli pahalı motorlardır.
İçlerinde mıknatıs olduğu için başka şeyede ihtiyaç duymazlar.
Gözle zor görülecek kadar yavaş çevirsenizde pulsini verir.
Hatta bu özelliğinden dolayı uygun yerlerde encoder olarak kullanılabilirler.
İşte onlardan bulabilirseniz işiniz görülür , fotokopi hurdalarından ucuz çıkmalar olabilir , illa derseniz yenileri her yerde satılır oldu.
Çıkışınada uygun bir şeyler yaptınızmı iş tamamdır.
 
otomobillerin şarj dinomalarından araştır uygun olanı al ve projeni göre kullan
 

Forum istatistikleri

Konular
128,169
Mesajlar
915,617
Kullanıcılar
449,932
Son üye
yyasar

Yeni konular

Geri
Üst