ELEKTRİKLİ SCOOTER İNVERTER İLE ÇALIŞTIRılırmı

şi
Videoyu izledim. Videoda scooter çalışmıyor. Boşta döndürülüyor.

Bir ata sözü vardır ne kadar ekmek o kadar köfte.

O motor boşta akım çekmiyor. Hele üzerine 110 kiloluk benim amca oğlu bi binsin bak bakalım kaç amper çekecek. O inverter akü dayanacak mı? Adam birde video çekmiş koymuş. Videoya motorun boşta ve yük altında çektiği akımlarıda yazsaymış keşke veya motoru ayagından indirip üzerine oturup yürütseymiş keşke.

Ama yapmamış.

Neden yapmamış çünkü o motor o şekilde yürümez.

Herşeyi hesaplayıp uygun ekipmanları kullansan o 12 volt akü o motoru kaç dakika yürütecek. ?

12 volt 20 amper akü = 240 watt x 6 akü = 1440 watt güç var o motorun orjinalinde.

Ama sen bu motoru arada inverterle trafo ile vesayire ( bunların hepsi bir verim kaybına neden olacaktır ) 12 volt x 20 amper = 240 watt ile mi çalıştıracaksın.

Evet çalıştırırsın ama ne kadar yol gidersin. bir kaç kilometre sonra yolda kalacaksın.

Ben olmaz diyorum varmı arttıran? Böyle videolara itimat etmeyin yaa...
şimdi iyiden iyiye bir inverter alıp denemeye korktum açıkçası
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
daha basit bir ifade ile şöyle özetleyelim isterseniz. Elektrikli scooter şarj cihazı akülerin tamamını 8 saatte şarj ediyorsa, scooter motoru 1saat 45 dk da tam dolu olan akülerin enerjisini tüketiyorsa, Motoru anlık ve tam yükte randımanlı çalıştırabilmek için en az kaç adet şarj cihazı gerekir. matematiği seven buyursun.

(bu ayardaki scooterların max hızı 50 km/saat, azami menzili 80-100km olduğunu varsayalım, teoride tek şarjla max 2 saat yol alabilir . pratikte hiç durmadan 1,5 saat gidemez. )

aküden direk 72v yerine düşük voltajlı yüksek akımlı bir güç kaynağı , inverter devresi ve şarj cihazı bağlanacak. düşük voltaj daha kalın kablo ihtiyacı doğurur(kayıp ortalama %6). inverter devresi ise motorun çektiği güce göre komponentlerin çalışabilmesi için gücün bir kısmını harcayacak bir kısmını da ısıya dönüştürecektir(en kaliteli inverterde kayıp %3) şarj cihazı da muhtemelen standart bir adaptör gibi davranarak %7 kayıp verecektir.

yalnız konuyu bir solukta baştan sona okuduğumda, kimine göre çok basit bir konu açılmış. soruları yanıtlayan açıklama yapan arkadaşlar, teknik konulara yeni merak saran konuyla ilgili hiçbir eğitim almamış olanların bile anlayacağı şekilde cevaplamışlar.
 
Son düzenleme:
suanda bir batarya nin min 250 basladigini hesap edelim 1500 sadece batarya ve insanlari mecbur birakmalari akulerin icinden biri ariza yapsin gozle gorulur elle tutulyr bir ariza oldugunu aninda hissettirir bunu dunyada yapabilen yok sanirim insaalah bu konu ile ilgili gelismeler olurda bizde bir takim icatlarimizla gurur duyariz
 
daha basit bir ifade ile şöyle özetleyelim isterseniz. Elektrikli scooter şarj cihazı akülerin tamamını 8 saatte şarj ediyorsa, scooter motoru 1saat 45 dk da tam dolu olan akülerin enerjisini tüketiyorsa, Motoru anlık ve tam yükte randımanlı çalıştırabilmek için en az kaç adet şarj cihazı gerekir. matematiği seven buyursun.

(bu ayardaki scooterların max hızı 50 km/saat, azami menzili 80-100km olduğunu varsayalım, teoride tek şarjla max 2 saat yol alabilir . pratikte hiç durmadan 1,5 saat gidemez. )

aküden direk 72v yerine düşük voltajlı yüksek akımlı bir güç kaynağı , inverter devresi ve şarj cihazı bağlanacak. düşük voltaj daha kalın kablo ihtiyacı doğurur(kayıp ortalama %6). inverter devresi ise motorun çektiği güce göre komponentlerin çalışabilmesi için gücün bir kısmını harcayacak bir kısmını da ısıya dönüştürecektir(en kaliteli inverterde kayıp %3) şarj cihazı da muhtemelen standart bir adaptör gibi davranarak %7 kayıp verecektir.

yalnız konuyu bir solukta baştan sona okuduğumda, kimine göre çok basit bir konu açılmış. soruları yanıtlayan açıklama yapan arkadaşlar, teknik konulara yeni merak saran konuyla ilgili hiçbir eğitim almamış olanların bile anlayacağı şekilde cevaplamışlar.

herşey teoride malesef. pratikte deneyen olmamış hiç.

suanda bir batarya nin min 250 basladigini hesap edelim 1500 sadece batarya ve insanlari mecbur birakmalari akulerin icinden biri ariza yapsin gozle gorulur elle tutulyr bir ariza oldugunu aninda hissettirir bunu dunyada yapabilen yok sanirim insaalah bu konu ile ilgili gelismeler olurda bizde bir takim icatlarimizla gurur duyariz
aynen kardeşim. 6adet kü 1800 tl. başka bir yol bulunmuyor. herşey akü üreticilerinin ve satıcılarının lehine!!!!!!!!
 
Peki şu soruyu sor kendine ve araştır.Neden bu adam scooteri 12 volt yerine 72 volt ile çalıştırıyor.
Bir bildiği var çünkü.1000 watt motor(yada kaç wattsa bilmiyorum) 12 voltta kaç amper çeker,
72 voltta kaç amper çeker?O kıytırk şarj cihazı o amperleri veremez.Verdiğini farz etsen bile sen işin içine invertör falan sokuyorsun ki verim öldü bitti.Çevir Allah çevir.
 
Peki şu soruyu sor kendine ve araştır.Neden bu adam scooteri 12 volt yerine 72 volt ile çalıştırıyor.
Bir bildiği var çünkü.1000 watt motor(yada kaç wattsa bilmiyorum) 12 voltta kaç amper çeker,
72 voltta kaç amper çeker?O kıytırk şarj cihazı o amperleri veremez.Verdiğini farz etsen bile sen işin içine invertör falan sokuyorsun ki verim öldü bitti.Çevir Allah çevir.

şarj cihazının üzerinde max 3amper yazıyor buyeterli gelmezmi??
 
adamın biri “kurban” mevzuunu anlatıyormuş: "çocuğu olmayan hazreti Davut, allah'a dua etmiş, 'ya rabbi bana bir kız çocuğu ver, onu sana kurban edeyim' demiş. dua tutmuş, Davut, kızının adını Ayşe koymuş, gel zaman git zaman, çocuğun kurban edileceği zaman gelmiş, hazreti Davut kızı yatırmış, tam boğazını kesip kurban edecekken, Azrail, gökten bir keçiyle çıkagelmiş, 'kızı bırak, al bu keçiyi kurban et' demiş"!
dinleyenlerden biri dayanamamış:
"yahu bunun neresini düzelteyim; hz. Davut değil hz. İbrahim; kız değil erkek; Ayşe değil İsmail; Azrail değil Cebrail; keçi değil, koç"!

Aküler paralel bağlı değil seri bağlı 6*12=72 volt
İnverter 12 Volt illa olacak dersen hr şarj da aküleri söküp paralel bağlayıp şarjdan sonra tekrar seri bağlayıp motoru çalıştırabilirsini Zor iş bence
şarj cihazları Şarj akımı genelde akü kapasitesinin (Ah) 1/10 kadardır ona göre düzenlenir daha hızlı şarj akü ömrünü yer
72 V 20Ah aküyü ağırlıktan kurtulmak için küçültürsen 1 Saat çalışan scooter mesela 15 dakika çalışır
İnvertörler genelde akü şarj için değil aküden istenen AC gerilimi elde etmek için kullanılır illa dersen şarj cihazından 5 kat büyük bir cihaz kullanmış olabilirsin
Kulağı tersten göstermek adına DC motor yandı elimde 2000 W AC motor var olur mu dersen o zaman daha az yük taşımaya razı izen invertör girişi kaç volt ise buraya yukarıdaki hesap (72V*20Ah) çarpımının sonucunu yakalayacak sayıda o kadar akü bağlanarak olur . Şarj cihazı da hediyesi olur
 
Ben örnekleyeyim mesela YUKI motorun aşağıdaki YK31 modeli 2500 watt diyor. :):):):eek::eek:

basit hesapla 72 volt x 3 amper = 216 watt civarı yapar. en az 10 tane kullanılmalı ki 2100 watt yapsın. Oda yetmiyor ama .. eh 3000 watt bi inverter koymak lazım. 3000 watt için nasıl bir akü kullanıcaz en az 2 kamyon aküsü diyelim. Biraz ısınır ama aküyü nere koycaz ? Aküyü neyle şarj edicez?
01-1.png


Adsıwfz.png
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst