Elektirikli Bisiklete Şarj dinamosu takarak şarj edebilirmiyiz?

Katılım
13 Tem 2014
Mesajlar
1
Puanları
1
İyi günler benim bir sorum olacaktı benim 1500 watt gücünde elektirikli bisikletim var.Elektirikli bisikltimde şarj sorunu çekiyorum sürekli şarja takmam gerekiyor.Acaba ön veya arka tekere bi şarj dinamosu takarak 60 volt enerji üretebilirmiyim? Yada 60 voltluk enerjiyi başka hangi yolla üretebilirim?
 
O şarj dinamosunu çevirmek için zaten enerji harcayacaksınız hatta geri kazandığınızdan daha fazlasını harcayacaksınız. malesef siz bu konuyu unutun.

şöyle sorayım neden şarj sorunu çekiyorsunuz ?

1- aküleriniz zayıf olduğu için.
2- gün içinde fazlasıyla kullandığınız için.

eğer durum bunlardan biri ise

1- akünüzü değiştirmeniz gerekiyor.
2- bisikletiniz sizin amacınıza uygun değil. Daha büyük bir araç yada yakıt tipini değiştirmeniz gerekiyor. Fazla kilometre yapıyorsunuz.
 
O şarj dinamosunu çevirmek için zaten enerji harcayacaksınız hatta geri kazandığınızdan daha fazlasını harcayacaksınız. malesef siz bu konuyu unutun.

şöyle sorayım neden şarj sorunu çekiyorsunuz ?

1- aküleriniz zayıf olduğu için.
2- gün içinde fazlasıyla kullandığınız için.

eğer durum bunlardan biri ise

1- akünüzü değiştirmeniz gerekiyor.
2- bisikletiniz sizin amacınıza uygun değil. Daha büyük bir araç yada yakıt tipini değiştirmeniz gerekiyor. Fazla kilometre yapıyorsunuz.

Voltaj konusunda bir bilgiye sahip değilim. Fakat TEORİK olarak tekerlerden mil gücü elde edebilirse olabilir.
 
Voltaj konusunda bir bilgiye sahip değilim. Fakat TEORİK olarak tekerlerden mil gücü elde edebilirse olabilir.

Tekerlekten her şekilde bir mil bağlantısı yapılıp döngü alınabilir. Bu hareket enerjisi bir aktarma ile dinamoya iletilebilir. Bu dinamodan istediğimiz voltajı elde edebiliriz. Ancak bu hareket enerjisini aktarırken yaşadığımız sürtünme ve ısı olarak açığa çıkan enerjiler nedeniyle siz tekerleği döndürmek için atıyorum 3 kw enerji harcadığınızda elde edeceğiniz enerji atık enerji + elektrik enerjisi toplamıdır.

Hiçbir zaman harcadığınız enerjiye eşit enerji üretemezsiniz. %100 verimle üretemezsiniz. Mutlaka kaybınız olacaktır.
 
Tekerlekten her şekilde bir mil bağlantısı yapılıp döngü alınabilir. Bu hareket enerjisi bir aktarma ile dinamoya iletilebilir. Bu dinamodan istediğimiz voltajı elde edebiliriz. Ancak bu hareket enerjisini aktarırken yaşadığımız sürtünme ve ısı olarak açığa çıkan enerjiler nedeniyle siz tekerleği döndürmek için atıyorum 3 kw enerji harcadığınızda elde edeceğiniz enerji atık enerji + elektrik enerjisi toplamıdır.

Hiçbir zaman harcadığınız enerjiye eşit enerji üretemezsiniz. %100 verimle üretemezsiniz. Mutlaka kaybınız olacaktır.

Tabiki kayıplar olacaktır. Teorik olarak benim bahsettiğim.
 
Yokus asagi sallanip, geriye elinle cikarirsan bisekleti dedigin olabilir.)
 
Elektrikli araçlarda, yavaşlama veya durma ihtiyacı olduğunda; frene basılınca elektrik üreten ve bu elektriği üretirken gereken hareket enerjisini aracın momentumundan sağladığı için frenleme etkiside yapan sistemler kullanılmakta.

Belki bu tür bir sistem tasarlana bilir.

Ancak frenleme dişinda normal durumlarda sn serkan_48 bahsettiği gibi faydasından çok zararı olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,151
Mesajlar
915,483
Kullanıcılar
449,894
Son üye
Mehmet Denizz

Yeni konular

Geri
Üst