Elektirik motorları birleştirilerek daha güçlü bir motor yapılabilir mi

Helppls365

Üye
Katılım
19 Ara 2021
Mesajlar
48
Puanları
1
Yaş
22
bildiğim kadarı ile ortalama bir akü motoru 12v 17000 rpm gücünde genel olarak hddlerdeki motor ise 7200 rpm yaklaşık 20 kadar hddyi bir araya getirsek yanlış bilmiyor isem 2 tekerde motor var yani bir tekere 72.000 rpm düşüyor buda üç katı

akülü arabanın taşıma kapasitesi 50 kg desek orjinalinde hızı 7 km ye kadar çıkabildiğini varsaysak 21 km hıza ulaşabilirmiyiz
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Motorların o rpm değerleri yüksüz durumdayken ki değerleri.
Ayrıca hız rpm değeriyle ilgili değil Watt, Tork, HP vs. vs.
Elektrik motorları hakkında daha fazla araştırma yapmanızı tavsiye ederim.


Örnek:
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/tork-beygirgücü-devir-ve-hızlanma-Üzerine-temel-bilgiler.84160/
keşke soruma cevap verseydiniz fakat yanıtınız için teşekkürler fakat tork gücü şaftla alakali değil mi ben direk motoru tekerlere bağlayacağımı düşünmüştüm ayrıca akülü arabalardaki motorlar 12 volt 15 amper buda 180 watta eş değer geliyor hddlerdeki motor 12 volt 2 amper 24 watta eşit fakat ben 20 kadar hdd kullanacağımı düşündüğüm için 480 watt omuş oluyor bütçemi arttırıp 40 kadar hdd ile denesem yaklaşık 2.5 kat daha güçlüye denk geliyor gene aynı şekilde 180 watt motor kullannan bir akülü araba 7 km hız ile gidebiliyorsa 2.5 katı gücündeki 17.5 km hıza ulaşabilir mi
 
hayır teoride kağıt üzerinde matematiksel olarak evet, ama pratikte yani uygulamada hayır
 
Devir sayilari ayni olan motorlarin millerini birbirine kuple ettigin zaman guc dolayisi ile tork artar.
 
Son düzenleme:
Soruda bir kavram kargaşası var. Rpm hız değeridir ve motorları bir araya getirerek daha hızlı bir motor, bir dişli dönüşümü olmadan yapılamaz.
Güç konusına gelirsek: aynı değerlere sahip motorların bir dişli kutusu vasıtasıyla birleştirilerek tek şafta çıkış verdiği sistemler biliyorum, ama bu daha güçlü bir motor için değil bir motor arıza yaptığında tüm sistem etkilenmesin, yarım hız olsa da çalışabilsin diye yapılır. Yani teoride motor birleştirilerek güç kazanılır ama pratikte hiç etkili bir çözüm değildir.
 
keşke soruma cevap verseydiniz fakat yanıtınız için teşekkürler fakat tork gücü şaftla alakali değil mi ben direk motoru tekerlere bağlayacağımı düşünmüştüm ayrıca akülü arabalardaki motorlar 12 volt 15 amper buda 180 watta eş değer geliyor hddlerdeki motor 12 volt 2 amper 24 watta eşit fakat ben 20 kadar hdd kullanacağımı düşündüğüm için 480 watt omuş oluyor bütçemi arttırıp 40 kadar hdd ile denesem yaklaşık 2.5 kat daha güçlüye denk geliyor gene aynı şekilde 180 watt motor kullannan bir akülü araba 7 km hız ile gidebiliyorsa 2.5 katı gücündeki 17.5 km hıza ulaşabilir mi

Sorunuza cevap verdim zaten. Siz düz mantıkla düşünüyorsunuz ancak pratikte işler böyle değil. Bağlantısını verdiğim konuya göz atmış olsaydınız ne demek istediğimi anlardınız bence.

Her motorun kullanım amacına göre bir tasarımı olur. Bir motorun çok hızlı dönmesi onun kuvvetli olduğu anlamına gelmez. Tork en basit ifadeyle burada motor milinin dönmesi için uygulanan kuvvettir.

Örneğin birebir aynı boyutlarda iki motor düşünün bir motor 20.000 Rpm hıza ulaşabilir ve 2Nm tork üretiyor diyelim. Diğeride 500 Rpm hıza ulaşabilir ancak 40Nm tork üretiyor dersek, burada 500Rpm hızında olan motor yeterli kuvveti miline uygulayacak ve hareket meydana getirecek.

Uzun lafın kısası sizin bahsettiğini motorlar bu iş için uygun değil. Değil 10 tanesi belki 50 tanesinin kuvvetini bir mile aktarsanız dahi haket bile edemeye bilir, kaldıki daha yüksek hızlara ulaşsın.
 
Soruda bir kavram kargaşası var. Rpm hız değeridir ve motorları bir araya getirerek daha hızlı bir motor, bir dişli dönüşümü olmadan yapılamaz.
Güç konusına gelirsek: aynı değerlere sahip motorların bir dişli kutusu vasıtasıyla birleştirilerek tek şafta çıkış verdiği sistemler biliyorum, ama bu daha güçlü bir motor için değil bir motor arıza yaptığında tüm sistem etkilenmesin, yarım hız olsa da çalışabilsin diye yapılır. Yani teoride motor birleştirilerek güç kazanılır ama pratikte hiç etkili bir çözüm değildir.
Şimdi rpm dakika başı tur sayısı değil mi birde amacım verimli bir yöntem elde etmek değil benim tek bir motora 200 tl verecek param yok onun yerine 5 tlden alacağım hddler ile gidebilecek bir sistem yapmak birde şimdi benim bu kadar çok küçük bir gücü olsada birleştirerek ortalama bir motor gücünde kullanmam imkansız mı
Sorunuza cevap verdim zaten. Siz düz mantıkla düşünüyorsunuz ancak pratikte işler böyle değil. Bağlantısını verdiğim konuya göz atmış olsaydınız ne demek istediğimi anlardınız bence.

Her motorun kullanım amacına göre bir tasarımı olur. Bir motorun çok hızlı dönmesi onun kuvvetli olduğu anlamına gelmez. Tork en basit ifadeyle burada motor milinin dönmesi için uygulanan kuvvettir.

Örneğin birebir aynı boyutlarda iki motor düşünün bir motor 20.000 Rpm hıza ulaşabilir ve 2Nm tork üretiyor diyelim. Diğeride 500 Rpm hıza ulaşabilir ancak 40Nm tork üretiyor dersek, burada 500Rpm hızında olan motor yeterli kuvveti miline uygulayacak ve hareket meydana getirecek.

Uzun lafın kısası sizin bahsettiğini motorlar bu iş için uygun değil. Değil 10 tanesi belki 50 tanesinin kuvvetini bir mile aktarsanız dahi haket bile edemeye bilir, kaldıki daha yüksek hızlara ulaşsın.
Aslında konuyu inceledim benzerini başka bir forumdada okudum ayrıca şimdi tork motorun şafta uzaklığının kuvvet ile çarpımı değil mi ben ise sizin dediğinize göre küçüklerde güçlü bir motor yapmak istiyorum başta dediğim rpm üzerinden değil watt bakımından daha güçlü oluyor toplamda fakat hâlâ imkansız durumda mı oluyor
hayır teoride kağıt üzerinde matematiksel olarak evet, ama pratikte yani uygulamada hayır
Ustam peki nedendir banada bilgi olsun bari arkadaşlar anlatmaya çalışıyorlar ama benim kıt kafaya girmiyor
 
Ustam peki nedendir banada bilgi olsun bari arkadaşlar anlatmaya çalışıyorlar ama benim kıt kafaya girmiyor
merak etme ben senden daha kalın kafalıyım, beygir gücü ve tork hesabını öğren. neden mi? benim çocukluğumda her şeye böyle kolay erişemiyorduk, oyuncaklarımızı bile kendimiz yapardık. o zamanki en büyük eğlencemiz teneke kayık (gemi) yapıp diz boyu denizde yüzdürmekti. hani şu 1,5 - 3 voltta çalışan oyuncak motoru getirtmiştim izmir'den ve pervanesi de vardı. sarı pervanesini takar pil ile çalıştırırdım (mini fan) çocuk aklı işte denizin içinde de çalıştığını farkettim. pervane öyle güzel dönüyordu ki denizde yaptığım teneke kayığa takınca sürat botu gibi gidecek zannettim. sonuç hüsran. çünkü kayığa monte ettiğim motor ve pervane nerdeyse dönmüyordu. araştırdım sordum tamirci ustalardan öğrendim ve pervaneyi bayağı bir küçülttüm. sonunda benimle yürüme hızında kendi kendine giden (yönlendirme bende bu arada) bir kayığım olmuştu. şimdi benim hatalarım ne? tork hesabını bilmiyorum, beygir gücü hesabını bilmiyorum, suyun direncini bilmiyorum. (motoru suyun içinde çalıştırmak hata onu geçtim) örnek o motor 10 watt diyelim. ben hesap kitap tork filan bilmiş olsam. bana en az o motor gibi 6-7 motor lazım değil mi? veya 80-90 watt bir motor. yani motor boştayken 7000 kusur veya 10.000- 15.000 devirde dönmesi çok şey ifade etmiyor, yükteyken aynı verimi verebilecek mi? (kesinlikle hayır) bu küçük örnek kafanda soru işaretleri oluştursun. ha bu arada bir ara elektrikli araba yapayım dedim, her şeyi çözdüm ama trafik kanununu geçemedim. bana sadece L7 hakkı tanıyor tabii o da üretici şirket olursam
 
merak etme ben senden daha kalın kafalıyım, beygir gücü ve tork hesabını öğren. neden mi? benim çocukluğumda her şeye böyle kolay erişemiyorduk, oyuncaklarımızı bile kendimiz yapardık. o zamanki en büyük eğlencemiz teneke kayık (gemi) yapıp diz boyu denizde yüzdürmekti. hani şu 1,5 - 3 voltta çalışan oyuncak motoru getirtmiştim izmir'den ve pervanesi de vardı. sarı pervanesini takar pil ile çalıştırırdım (mini fan) çocuk aklı işte denizin içinde de çalıştığını farkettim. pervane öyle güzel dönüyordu ki denizde yaptığım teneke kayığa takınca sürat botu gibi gidecek zannettim. sonuç hüsran. çünkü kayığa monte ettiğim motor ve pervane nerdeyse dönmüyordu. araştırdım sordum tamirci ustalardan öğrendim ve pervaneyi bayağı bir küçülttüm. sonunda benimle yürüme hızında kendi kendine giden (yönlendirme bende bu arada) bir kayığım olmuştu. şimdi benim hatalarım ne? tork hesabını bilmiyorum, beygir gücü hesabını bilmiyorum, suyun direncini bilmiyorum. (motoru suyun içinde çalıştırmak hata onu geçtim) örnek o motor 10 watt diyelim. ben hesap kitap tork filan bilmiş olsam. bana en az o motor gibi 6-7 motor lazım değil mi? veya 80-90 watt bir motor. yani motor boştayken 7000 kusur veya 10.000- 15.000 devirde dönmesi çok şey ifade etmiyor, yükteyken aynı verimi verebilecek mi? (kesinlikle hayır) bu küçük örnek kafanda soru işaretleri oluştursun. ha bu arada bir ara elektrikli araba yapayım dedim, her şeyi çözdüm ama trafik kanununu geçemedim. bana sadece L7 hakkı tanıyor tabii o da üretici şirket olursam
Anladım ustam teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,917
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst