Efsane akü şarj cihazı

kaç akü patlattığını öğrenirsin gerekli bilgileri verebilir.
illa o aküyü patlatıcan?
 
kaç akü patlattığını öğrenirsin gerekli bilgileri verebilir.
illa o aküyü patlatıcan?
Hangi akü? Bende akü hiç olmadı. Akü var vs. yazmadım. Sadece elektroliz ve kimya bilgimiz ile Fikir yürütüyoruz. Sizin kurşun erir yada akü patlar yorumunuza sadece sessiz gülümsedim. Belki de akücü sünüz ki gümletmişsiniz.
Not:
Akücüysen bas gaza
Değilsen böyle sarılırsın saza
 
salla salla akü şarj olurken gaz çıkar o nedenle havalandırma delikleri var yüksek voltaj daha çok gaz demek...
 
salla salla akü şarj olurken gaz çıkar o nedenle havalandırma delikleri var yüksek voltaj daha çok gaz demek...
Acaba?
Bence gaz, (ElektroKimya bilgisi) elekronların yoğunluğundan, yani yüksek akımdan olur. Akım limitleyici her halükârda aşırı reaksiyonu korur. 1amper şarj ile gaz çıkışını açıklayan olursa sevinirim.

Ayrıca, 30 Volt, sadece şarjın sonlarındaki direncin rahat aşılmasını sağlar.
Ortaya teori sürdüm. Arkadaşlar şarjın 3 aşamalı olması konusunda ikna ettiler.
Onlara teşekkür ederim.
 
Bazı arkadaşlar yüksek voltaj verilmesi olayını YÜKSEK GÜÇ VERİLMESİ olarak anlıyorlar sanırım :D
P=UXI Güç formülüdür.
Geçen akım sabit ise ortalama ne kadar güç harcanması gerektiğini hesaplayabiliriz.
tek bilmemiz gereken şey ise akünün şarj esnasındaki iç direncidir.
Peki akülerin şarj sürecindeki iç direncini ölçebilecek ya da hesaplayabilecekmiyiz?
Tam boş bir akünün iç direnci ila tam dolu bir akünün iç direnci elbette ki farklı olduğu gibi, şarj sürecinde bu iç direnç daima değişim göstermektedir.
Bu değişim bizlere o aküye uygulanacak gerilimin de değişmesi gerekeceğini ifade eder.
İyi de gardaş, şarjın her anında ikide bir voltajı mı artırıp azaltacağız ? :D
Akımı sabit tutarsak, akü direnci doğrutusunda akü üzerindeki gerilim de değişeceğinden dolayı en ideal teknik sabit akım kaynağıdır.
Bir firma bunu açıkça belirtmiştir.
SARJ.png

Hücre başı 2.6V veya daha fazla ne demektir.
2.6X6=15.6V
Yani aküye uygulanacak minumum gerilim 15.6V olmalıdır.
Bu gerilimin kontrollü olması gertiği de açıkça belirtilmiştir.
IU (Akım kontrol) vasıtasıyla.
KAYNAK:
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir
 
Sağol hocam. Bu açıklamanızın üstüne bir de video ekleyelim ki, vesvese ve şehir efsaneleri kafalardan silinsin.
Bu videoda Ali usta işi çözmüş. Verdiği bilgileri değerlendirin derim. Ama yaptığını denemeyin.
Bu başlığı açan arkadaşımızın çözümü fena değil.
Başarı ve huzur ile.

.
.

BU DA AYRI BİR VİDEO
.
.

 
Lamba ile akü şarj olayının açıklaması basittir.
Örneğin 220W lamba kullanmaktayız.
220V eff gerilim altında bu lambadan 1A akım geçmektedir. Şarj edilen akünün nominal şarj değerinden yüksek değilse (Ki görülüyor) 1A sabit akım ile şarj ediliyor demektir.
Yani oradaki lamba aslında bir LAMBA olmayıp seri güvenlik direncidir :D
Üstelik bu direnç üzerinden geçen akıma göre değişim göstermektedir. Yani ısındıkça direnç değeri artmaktadır. Yani PTC
 
Yıllar önce duymuştum 220volt ile akü şarjını ve geçenlerde youtube de rastladım. Amcamız, gayet net ve açık bir şekilde anlatarak çekmiş videoyu.

Şebekeden 220voltu doğrultup bir lambayı da seri bağlıyor ve akü şarj ediyordu.(Lamba modeli gücü aklımda değil)
Evet, seri diyot ve lamba. Bu kadar.
Lambaların ntc özelliğinin bir faydası vardır belki ama.
220volt bu. Cesaret ister.
brezilyalının videosundan bahsediyosun o adam o bozuk aküyü deney olarak kullanmış orda
senden şunu istiyorum kullandığın veya yeni aldığın bi akünün üstünde 220 ampulle bide 30v 1 amperle şarj işlemini yap o zaman seninle aynı fikirde olacağız
saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,174
Kullanıcılar
449,824
Son üye
Lecterer

Yeni konular

Geri
Üst