Dusuk voltaj sorunu ve trafo kademe ayari

egypt

Üye
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
641
Puanları
6
Yaş
40
merhabalar

fabrikamizdaki sebeke voltaji ana dagitim panosunda 400 volt iler 340 volt arasinda degisiyor.
bazi gunler voltaj normalken bazi gunler dusuyor
asiri dustugunde hassas makinalarim kapaniyor calismiyor yada kesik kesik calisiyor

sorunu sebeke sorumlularina bildirdik ancak 1 yildir saglikli olarak cozemediler.
bana tarafomda kademe ayari yapmami bu sekilde sorunu cozmemi soylediler.
ancak dusuk voltaji yukselttik sorunu hallettik diyelim. gece veya baska bir gun 22000 volt normal degerlerine dondugunde otomatikman benim de isletme gerilimim 400 un uzerine cikacak ve hassas makina bilgisayarlarima zarar verecek diye sicak bakmadim
trafo etiket bilgisi asagida kuruldugundan bu yana kadememiz 3 de 8 yil oldu son 2 yildir bu sorunu yasiyoruz.
neyi yapmam neyi yapmamam daha dogru olur
yardimlar icin tesekkurler.

KlLyzk.jpg
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bence iki çözüm önerisi olabilir,

Geriölim düşümü motorların çalışmasını etkilemiyorsa, makına panolarına, kumanda devrelerini beslemek için 220 volt çıkışlı UPS koymak. Bu UPS (Kesiztisiz Güç Kaynakları) sadece kumanda devresini besliyeceğinden vede gerilim dalgalanı karşılamak amaçlı oldugundan fazla büyük güçde olmasına gerek yok.500/ 800 VA güç yeter diye düşünüyorum.Arzu edersenız veya varsa, merkesi bilgisayarlarınız UPS devreleri yakında oralardanda alabilirsiniz.

İkinci ve pahalı çözüm; Trafonuzu, YÜK ALTINDA KADEME DEĞİŞTİRİCİ si olan trafo ile değiştirmek.Bu trafolar, yük altında otomatık olarak, primer tarafındaki gerilim değişmesinde sekonder gerilimini sabit tutar.Yalnız bu işlem, 5-10 sanıye veya daha fazla zaman alabilir.
Bunun için trafoyu değiştirmeniz gerekir.
 
Son düzenleme:
Zeybek bey cok tesekkurler

1.yol cok mesaggatli cok tatil gerektiren bir islem
2.yol 1 e gore iyi ancak masrafli

mevcut trafoda bir kademe yukseltme yapsam nasil olur acaba ?
 
Birinci, yol o kadar meşakkatli değil, her bır pano içine, UPS koyup, çıkısını kumanda devresıne vereceksın..Panolar yakınsa, mefalere göre müşterek UPS koyabılırsın. Bu tarafda bir tarıf var,
" hem şöför mahalli, hem 25 guruş" diye.
Hem masraf etmıyecekler, hem arızalrı sorunları çözülecek, yok öyle şey. Mesele, önce sızın aklınızın yatması ve yönetimi ikna edebılmek. 6 ay veya yıl iöçindekı arızalar ve masraflarını cıkarıp önlerıne koyun, bırde alacagınız UPs malıyeyini belırtın. Aradakı arıza giderim sürelerinide belirtmeyi unutmayın.
 
Son düzenleme:
zeybek bey
zaman ayirip sorunumla ilgilendiginiz icin oncelikle tesekkur ederim.
ancak soyle bisey var kumanda devrelerini cozsek dahi bazi suruculerim ve reel ac wave surucum voltaj dustugu zaman ariza veriyorlar.
bu suruculerim 10-55kw arasinda motorlari suruyor bu durumda ups bana mantikli gelmiyor.
zira bilgisayarlar calissa bile voltaj dusme aninda sirali bir sistemde bir surucunun ariza vermesi butun sistemi durduracaktir.

onun icin mevcut trafo uzerinde bir kademe arttirsam diye sormak istedim
 
1)Regel trafo ve otomatik sistem kullanılsa dahi tepki süresi ve kademe değişimine kadar olan olur, yani kart arıza verir devreler hasar görür.
2)UPS uygun gibi görünse de fiyatları yüksek bir 100kVA UPS yaklaşık 20.000TL. Ayrıca işletme Bakım masrafları var, akü sorunları, arıza problemleri cabası.

*Benim tavsiyem statik regülatör 100kVA statik regülatör yaklaşık 6000TL. Tabii bunu uygulamak için hassas olan yüklerinizin toplam gücü ve bunları ayrı bir panodan besleyebilme ihtimali (tesisat revizyonu.)

Trafo kademe değişimi tehlikeli bir işlemdir Çünkü O.G. hattınız değişken.
 
Her bir cihaz için ayrı ayrı çözüm bulmak tabi biraz daha ugraştırıcı bir iş. Trafoda bir kademe degistirmek sorununuzun çözümü olmayacaktır. Gün içerisinde çekilen yükün sabit olmaması , iletim hatlarındaki kapasitif etkiden vb. nedenlerden dolayı gerilim yükün düsük oldugu kısımlarda yüksek puantta ise düsük olmaktadır.

Arz kalitesi yönetmeliği +-%10 demektedir. Tabi bu aralık oldukca yüksek oldugundan orta gerilimde daha cok +-5% aralıgında tutulmaya calısılmaktadır. Sabit bir deger elde etmeniz icin yük altında kademe degistiricili trafonuz olması gerek vede bunun yanına AVR dedigimiz otomatik voltaj regulasyonunu düzenleyen cihaz kurmanız gerekmektedir. Gerilim düsümü yada yüksekliğinde cihaz ayarlanan aralıkta otomatik olarak kademe degistirme işlemini yapmaktadır.
Sizin trafonuz 1000KVA olduguna göre bunu yapmanız zor. Bildigim kadarıyla yük altında kademe degistirici 10MVA 'nın üzerindeki tarafodan yapılmaktadır. 1000KVA'lık trafolarda daha cok bosta yük altında kademe degistirme yapmanız gerek bunun icinde trafonuzu servis harici etmeniz gerekir ki bu da zaten istenilmeyen bir durumdur.
 
Sorununuzun çözümü için enerji aldığınız şirketle görüşün bu duruma onların çözüm bulması daha doğru olur neticede elektrik tedarik firması pazarlamacı siz müşterisiniz onların yapması gereken ara şalt merkezi kurmak olacaktır.
saygılarımla
 
Zeybek bey cok tesekkurler

1.yol cok mesaggatli cok tatil gerektiren bir islem
2.yol 1 e gore iyi ancak masrafli

mevcut trafoda bir kademe yukseltme yapsam nasil olur acaba ?

enerji maliyetini çok önemsemiyorsanız büyük güçler için size mekanik ups denilen eski fakat garantili bir sistem öneriyorum.
bizzat çalıştığım fabrikadan sökmüştük. 1974 senesi üretimi sistemi 1997 yılına kadar sorunsuz çalışıtırıp yatırım nedeniyle sökmüştük.
aynı milde motor volant ve alternatör vardı. motor şebekeden besleniyordu. dönen alternatörde regüleli voltajla panoları besliyordu.
volant ise stabiliteyi sağlıyordu.dalgalanma ve anlık kesinti veya voltaj düşümü panolara kesinlikle yansımıyordu.
tek dezavantajı enerji kaybı yaklaşık %30 gibi idi.buda enerji faturanızda %30 artış demek.
hatta şimdiki yeni modellerde aynı mile dizel motorda akuple etmişler enerji kesildiğinde dizel volantı döndürerek kesintisisz enerji sağlıyormuş.garanti sistem istyorsanız tavsiye ederim.
birde sürücülerin giriş çalışma voltajları parametrelerle sınırlandırılmış oluyor.bu parametreleri bir miktar daha aşağıya çekerek sistemi çalışmaya devam ettirebilirsiniz.çünki sürücüler içinde bu voltajları dcye çevirdiklerinde 560 vdc. ye ulaşır. özellikle düşük frekanslarda çalışan sürücülerde bu kadar yüksek dc voltaja ihtiyaç yokki.
Allah kolaylık versin...
 
kesin cozum ya tedasa dilekce yazıp sorunu cozmek yada reguleli trafo almak yada o trafoyu reguleliye cevitmek voltajı otomatik ayarlar
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,895
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst