Dsl portu yüksek voltaj ve modemin yanması

byzoom

Üye
Katılım
3 Eyl 2020
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
35
Merhaba,

Modemim arızalandı ve garanti kapsamında servise gönderdim. Cihaz dsl portundan yüksek voltaj yemiş ve ana kartı yakmış. Bu şekilde rapor tutulup garanti kapsamı dışında bırakılmış.

Bende konuyu türk.net üzerinden türk telekoma ilettim ve modemin kullanıcı sorumluluğun da olduğunu belirterek zararı karşılamayı reddettiler.

Madem modemi yakacak kadar bu hattan yüksek voltaj geliyor ve önlem almıyorlarsa bende aynı şekilde santrala yüksek voltaj gönderirim ve zararı karsilamam. Var mı böyle bir dünya?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhaba,

Modemim arızalandı ve garanti kapsamında servise gönderdim. Cihaz dsl portundan yüksek voltaj yemiş ve ana kartı yakmış. Bu şekilde rapor tutulup garanti kapsamı dışında bırakılmış.

Bende konuyu türk.net üzerinden türk telekoma ilettim ve modemin kullanıcı sorumluluğun da olduğunu belirterek zararı karşılamayı reddettiler.

Madem modemi yakacak kadar bu hattan yüksek voltaj geliyor ve önlem almıyorlarsa bende aynı şekilde santrala yüksek voltaj gönderirim ve zararı karsilamam. Var mı böyle bir dünya?

Cihaz dsl portundan yüksek voltaj yemiş ve ana kartı yakmış. Bu şekilde rapor tutulup garanti kapsamı dışında bırakılmış

Geçmiş olsun .

Garanti kapsamı ? ve sözleşmeler ?

Yazıyorsa ( dsl portundan ) Yinede danışın .
Ve buraya da danuşmanız .

Tüm belgeleri edinmeniz ve izlenecek yol .
https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi

Tüketici hakem heyetine kimler şikayet edilir?
Tüketici Hakem Heyetine kimler başvurabilir?
Şikayetin konusu tüketici işlemini kapsayan ve parasal sınırları ( İl ve İlçe ) dahilinde olan tüm tüketiciler ve şikayet edileni tüketici olan satıcı veya sağlayıcılar.
 
Siz santrala yüksek gerilim gönderseniz pek bir zarar veremeye bilirsiniz . Santrallarda koruyucu sistemler var. Bazen onlar bile yetersiz kalıyor. Santralde koruyucu olduğu gibi abone tarafında da aşırı gerilim koruma düzenekleri, hem internet hattında, hem elektrik,hem uydu,kamera,data vs. Hepsinde olması gerekiyor.
İşin aslı temel topraklama sistemi,topraklayicilar ve potansiyel dengeleme ve aşırı gerilim ileticiler modern dünyada olması gerektiği gibi tesis edilirse bu gibi zararlar minimize ediliyor. Yoksa kısmen yarım yamalak yapılmış sistemler de , yarım yamalak koruma sağlıyor .
Devenin neresi doğru ki ,ülkemizde sizin durumunuzda bir çok kişi oluyor. Bazen garanti kapsamına giriyor. Bazen girmiyor. Bence hukuki mücadele edin. Ama oda bazen olumlu bazen olumsuz olabiliyor.
Bizim memlekette bir tabir vardır."kör tuttuğunu...iyor"diye. Nerede o ,sizin maduriyetinizi raporlandirabilecek bilen bilir kişi?.
 
Son düzenleme:
@tknsyn ne güzelde özetlemişsiniz durumu. Maalesef garanti kapsamından çıkartılmasının sebebi olarak Avrupa Birliği ce standartını gösteriyor modem üreticisi. Haklılar da o yüzden modem üreticisi burada taraf olamıyor maalesef.

Konu sonrası turknet aradığında zaten baştan sağma bir cevapla gecirtirmek istedi. Konuyu anlamadıkları şuradan belli. Arızanın elektriksel olduğunu düşünüyorlar yani şebekeden. Üstelik yüksek akımın dsl portundan geldiğini ve teknik servis raporunda belirtildiğini belirtmeme rağmen. Kesinlikle hukuki mücadele vereceğim. Ayrıca modemim türk Telekom fiber kutusu yanında bulunuyor. Bu nedenle yüksek gerilimi dslden girme konusunda kararlıyım.

Umarım fiber kutusu içerisinde bulunan huwai cihazlarının söylediğiniz gibi bir akım korumaları vardır yanarsa da umarumda değil.

Ancak öncelikle hukukî olarak bir karar çıkartmaya çalışacağım bu konuda.
Dediğiniz gibi kontrol

Fiber
 
Siz tersten yüksek gerilim verip , o tarafa zarar vermeye çalışırken, kablonuzun ek ve irtibat noktalarından hasarlanmasina sebep olabilirsiniz. Kablo zarar görürse üstüne üstlük birde onu tamir ettirmek için deveye hendek atlatmanın gerekebilir. Kaldı ki amacınıza ulaşsaniz bile , Telekom ekibi gelir arızalı ekipmanı elinde varsa değiştirir geçer gider. Fare dağa küsmüş,dağın haberi olmamış olur . Arızalı ekipman ellerinde yoksa sipariş ederler. O sırada bir kısım abone internet siz kalmış kime ne. Yinede siz bilirsiniz. Kolaylıklar diliyorum.
 
Siz tersten yüksek gerilim verip , o tarafa zarar vermeye çalışırken, kablonuzun ek ve irtibat noktalarından hasarlanmasina sebep olabilirsiniz. Kablo zarar görürse üstüne üstlük birde onu tamir ettirmek için deveye hendek atlatmanın gerekebilir. Kaldı ki amacınıza ulaşsaniz bile , Telekom ekibi gelir arızalı ekipmanı elinde varsa değiştirir geçer gider. Fare dağa küsmüş,dağın haberi olmamış olur . Arızalı ekipman ellerinde yoksa sipariş ederler. O sırada bir kısım abone internet siz kalmış kime ne. Yinede siz bilirsiniz. Kolaylıklar diliyorum.
Merhaba, modem tertibatım türk Telekom fiber kutusu yanında. 1mt kablo ya var ya yok. Diğer abonelerin kutuya mesafeleri minimum 300 400 MT. Muhtemelen yüksek akımdan sadece benim etkilenmem mesafeden kaynaklı.
 
İnsanlık sende kalsın. Karşında yapmayı düşündüğün hareketten anlayacak, bir sonuç çıkaracak birileri olsa neyse
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,655
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst