Doğan Şarj Sorunu

Selamlar arkadaşlar bir zamanlar bende oto elektriğiyle uğraşmıştım yazdığınız problem şarj dinamo üzerindeki aküyü şarj eden diyotlardan olsa dinamo şarjı hiç yapmaz veya az yapar o'da aküyü bitirir.Şarj gösterge lambasının bir ucuna kontaktan +12V gelir diğer ucundan dinamoya,aynı uç dinamodanda 12v regüle konjektörünün +giriş(15) nolu ucuna gelir ve Konj.çıkış ucundan(67) dinamo uyartımına gider bu durumda motor çalışırken lambanın yanması için kontaktan gelen +12V gelmez ama dinamodan lambanın öbür ucuna gelen +12V kontağa bağlı başka devre üzerinden şase(-) alarak lambayı yakar. yani bu durumda kontak anahtarının şarj lambasına gelen ucu arızalı olabilir

arkadaşım şarz dinamosu konjektör sigorta tablosu arası bağlantıları şema olarak paylaşabilirmisin acaba
 
Broadway aracımda 6-7 ay öncesi ayni arıza başgösterdi.Alternatör mengeneye bağlanıp söküldü.Diyotların komple hepsi,konjenktör bozuk,kömür ve rulmanlar sağlam çıktı.Oysa ilk önce kömürlerden şüphelenmiştim.Onarım maliyeti ve yenisinin fiyatı karşılaştırıldı ve yenisini almak,ustalarca da,bence de daha uygun görüldüğünden sıfırı alınıp takıldı.

3 fazlı alternatörlerde(Otomobil,kamyon,otobüs,iş makinesi,vb.) benim gördüğüm ve ansiklopedilerden baktığım üzere de diyot tablasında gömülü olarak 6 diyot bulunur.Zaten hangi güç elektroniği notuna baksanız(3 fazlı tam dalga doğrutmalı 6 tristörlü doğrultucular)veya klasik elektronik kitaplarının tümünde de, yine 3 fazlı akımı 6 adet diyotla tam dalga doğrultma işleminin yapıldığı diyotları,doğru akıma doğrultmada, 6 diyotlu olarak sisteme bağlanmış,(3 uç artıdan bağlı,3 uç eksiden bağlı olup,bu her iki 3 ucun boşta kalan,+ ve - uçları birleştirilerek oluşan orta kısımdaki düğüm bağlantısından,bu uçların her birisine,3 fazın birer bağlantısı verilerek bu şekilde en uçtaki + ve - uçlardan doğru akım alınarak oluşturulmuş olan bir redresör(Doğrultucu grubu) çizimini rahatlıkla görebilirsiniz.

Sonuç olarak;arıza %99 olasılıkla diyotların tümünde veya bir kısmındadır,bir miktar kaçak akım bile bulunsa,bence rölantide de şarj lambasının sönük olması gerekirdi.Ama şarj lamba bağlantısının mükemmel olduğunu,bağlantı temassızlığı bulunmadığını varsayarak bunu belirtiyorum.
 
Son düzenleme:
arkadaslar aracım dogan slx aracımı calışdırırken gıjj diye bı ses gelıyo neden acaba
 
herkese merhabalar
Broadway aracımda 6-7 ay öncesi ayni arıza başgösterdi.Alternatör mengeneye bağlanıp söküldü.Diyotların komple hepsi,konjenktör bozuk,kömür ve rulmanlar sağlam çıktı.Oysa ilk önce kömürlerden şüphelenmiştim.Onarım maliyeti ve yenisinin fiyatı karşılaştırıldı ve yenisini almak,ustalarca da,bence de daha uygun görüldüğünden sıfırı alınıp takıldı.

3 fazlı alternatörlerde(Otomobil,kamyon,otobüs,iş makinesi,vb.) benim gördüğüm ve ansiklopedilerden baktığım üzere de diyot tablasında gömülü olarak 6 diyot bulunur.Zaten hangi güç elektroniği notuna baksanız(3 fazlı tam dalga doğrutmalı 6 tristörlü doğrultucular)veya klasik elektronik kitaplarının tümünde de, yine 3 fazlı akımı 6 adet diyotla tam dalga doğrultma işleminin yapıldığı diyotları,doğru akıma doğrultmada, 6 diyotlu olarak sisteme bağlanmış,(3 uç artıdan bağlı,3 uç eksiden bağlı olup,bu her iki 3 ucun boşta kalan,+ ve - uçları birleştirilerek oluşan orta kısımdaki düğüm bağlantısından,bu uçların her birisine,3 fazın birer bağlantısı verilerek bu şekilde en uçtaki + ve - uçlardan doğru akım alınarak oluşturulmuş olan bir redresör(Doğrultucu grubu) çizimini rahatlıkla görebilirsiniz.

Sonuç olarak;arıza %99 olasılıkla diyotların tümünde veya bir kısmındadır,bir miktar kaçak akım bile bulunsa,bence rölantide de şarj lambasının sönük olması gerekirdi.Ama şarj lamba bağlantısının mükemmel olduğunu,bağlantı temassızlığı bulunmadığını varsayarak bunu belirtiyorum.
merhaba
dediğiniz gibi 3 fazlı statör bende daha önce aracımın şarj dinamosunu sökmüştüm valeo
bu şarj dinamosundan AC 12v almam mümkün müdür acaba alına biliryorsa hangi uçlardan alabilirim
teşekkürler
 
Elektrik vermeden alamazsın! İçinde mıknatıs yok verdiğimiz 12vdc ile içindeki rotora mıknatıslık kazandırıp bobinlerden 14vac elde ediyoruz. Resim olsa daha kolay anlatım olur üreticiye göre farklı uç bağlantılarına sahip alternatörler var!
 
Elektrik vermeden alamazsın! İçinde mıknatıs yok verdiğimiz 12vdc ile içindeki rotora mıknatıslık kazandırıp bobinlerden 14vac elde ediyoruz. Resim olsa daha kolay anlatım olur üreticiye göre farklı uç bağlantılarına sahip alternatörler var!
şöyle anlatayım
orjinali bozmayacağım araç üstünde kulanacağım
yıldız noktasını buldum diyelim r s t uçlarından herhangi birinden faz alsam ac 12 volt olurmu
ac 12 v ise r fazından 30 amper çeksem acaba sıkıntı olur mu ...
 
12v aldın diyelim yılıdz noktası içinde açıp uç bağlamalısın bir de 30A alamazsın şarz akımı verir doğrudan akü gücü değil! 60 ise 6A 90 ise 9A ;).
 
12v aldın diyelim yılıdz noktası içinde açıp uç bağlamalısın bir de 30A alamazsın şarz akımı verir doğrudan akü gücü değil! 60 ise 6A 90 ise 9A ;).
uç alacagm zaten yıldız noktasından
anlamadığım şarj dinamoları alternatör gibi gücü 90 A anlık 30 A alamıyoz mu şarj redresörü gibi mi çalışıyor
manyetik alan oluşturmak için verilen 5 v yükseltip alamaz mıyız
ilgilendiğin için teşekkürler ,
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,597
Son üye
CTure

Yeni konular

Geri
Üst