Dizel aracımda kızdırma bujisi sorunu

Araçlardaki sensörler çalışma şekilleri bakımından 4-5 çeşittir. Kimi anahtar gibi aç kapa çalışır, kimi dijital sinyal üretir (0-1 veya var yok ) kimi analog sinyal...

Dolayısı ile 5v ölçmeniz sistemin sağlam olduğunu göstermez.Hatta bazı sensörler normalde 5v verirken çalışırken 0 volt verir.

Netice itibarı ile sensörü taktığınızda sistem sapıtıyorsa ya sensör ya kablaj bozuk.ECU'da bir anormallik olması zor. Yazılım hatası hepten zor.
sanırım anolog sensör... en alt yazdığınız paragrafa katılıyorum... yakıt ısı sensörü ect su sıcaklığı out air temp yada ıat sensörününden gelen verileri birleştirip komplemi yorumluyor yoksa sadece yakıt ısı sensörü verisine göre mi bujilere akım yolluyor onu merak ediyorum.. mesala ect yi söktüm -40 yazdı ama açmadı ısıtmalar
Pompa da veya enjektörde sorunda olabilir. Kompresörede baktırın. Emcüklemeyi iyi yapmıyor olabilir. Pompa basmıyor olabilir. Enjektör işiyor olabilir. Mazot filtresi tıkalı olabilir.. 1.9 cango kullanmanın avantajları :)
bu arıza cıktıktan sonra enjler komple revize oldu başka sebepten... filtreler değişti.. aracın kompresörüne bakıldı.. değer normal.. yakıt basıncı normal..

ısıtmalar aktif edersem tek marşta çalışıyor
 
bakın benim araç 1.3 doblo 2009 1 haftada çekiş düştü rampalarda eğer 4 kişiysek el freniyle kalkış yapıyorum oda zar zor yani, baya masraf ettik, turbo Bakım+katalizör temizlik+manifolt değişim+akışmetre... egr kaldı sadece, çok az duman atıyor yüklenince,
en ilk başta yapmam gerekeni en sona bırakmışım, fıatın kendi servisine gitmedik öpülmekten korkumuza ama daha pahalıya patladı hala sorun devam ediyor,
şimdi gidecem fıatın servisine, arıza teşhis için,
diğer beyincilerin elinde üniversal tarayıcı yazılım ve port var, kendi servisinde orjinal yazılımını atılacak gerekirse, soft tunning yüklü şu an,

dün biriyle tanıştım ford focus için çok gezmiş arıza kodu vermeyen araç fordun kendi servisinde 6 tane hata kodu çıkmış
ben obd2 alıp taktım ilk taktığımda birkaç tane arıza kodu vardı benim akılsızlığım yüzünden sildim kodları nasılsa yeniden verir diye doğru dürüst okumadan sildim,
hatırladığım kadarıyla p010 gibi bir hata vardı oda egsantrik kam,
ne hikmetse 2 haftadır bakıyorum yeni hata kodu vermiyor ama egr tanımlanmadı diyor,
bakıcaz artık fiat ne diyecek,
bir ata sözü derki korkulu rüya görmektense uyanık yatmak evladır

aracın kendi servisinde bilgisayara bağlat 200 -300 mü alıyo ne alıyosa artık nokta atışı yaparlar bence
 
bakın benim araç 1.3 doblo 2009 1 haftada çekiş düştü rampalarda eğer 4 kişiysek el freniyle kalkış yapıyorum oda zar zor yani, baya masraf ettik, turbo bakım+katalizör temizlik+manifolt değişim+akışmetre... egr kaldı sadece, çok az duman atıyor yüklenince,
en ilk başta yapmam gerekeni en sona bırakmışım, fıatın kendi servisine gitmedik öpülmekten korkumuza ama daha pahalıya patladı hala sorun devam ediyor,
şimdi gidecem fıatın servisine, arıza teşhis için,
diğer beyincilerin elinde üniversal tarayıcı yazılım ve port var, kendi servisinde orjinal yazılımını atılacak gerekirse, soft tunning yüklü şu an,

dün biriyle tanıştım ford focus için çok gezmiş arıza kodu vermeyen araç fordun kendi servisinde 6 tane hata kodu çıkmış
ben obd2 alıp taktım ilk taktığımda birkaç tane arıza kodu vardı benim akılsızlığım yüzünden sildim kodları nasılsa yeniden verir diye doğru dürüst okumadan sildim,
hatırladığım kadarıyla p010 gibi bir hata vardı oda egsantrik kam,
ne hikmetse 2 haftadır bakıyorum yeni hata kodu vermiyor ama egr tanımlanmadı diyor,
bakıcaz artık fiat ne diyecek,
bir ata sözü derki korkulu rüya görmektense uyanık yatmak evladır

aracın kendi servisinde bilgisayara bağlat 200 -300 mü alıyo ne alıyosa artık nokta atışı yaparlar bence
Ustam bildiğim kadarıyla serviste onarım yapmıyorlar. Pompa bozuksa yeni pompa, Beyin bozuksa yeni beyin takıyorlar. Yoksa Kimse linkteki gibi sanayinin ayısına hasret değil.

 
Son düzenleme:
Ustam bildiğim kadarıyla serviste onarım yapmıyorlar. Pompa bozuksa yeni pompa, Beyin bozuksa yeni beyin takıyorlar. Yoksa Kimse linkteki gibi sanayinin ayısına hasret değil.

onarımı olan parça var olmayan parça var, onlardan onarım istenmez zaten, nokta atışı tespit yaptıracan geçecen bi kenara, amaç arızayı buldurtmak
 
yakıt ısı sensörü ect su sıcaklığı out air temp yada ıat sensörününden gelen verileri birleştirip komplemi yorumluyor yoksa sadece yakıt ısı sensörü verisine göre mi bujilere akım yolluyor onu merak ediyorum..
Sensör analog ise yakıt sıcaklığına göre ECU'ya voltaj gönderiyordur. Atıyorum yakıt sıcaklığı 3 derece iken 1.5 volt 10 derece ilen 3 volt 15 derece iken 5 volt gibi...

ECU bu değere göre kızdırma bujilerini hem çalıştırır hem de açık kalma (ısıtma) sürelerini ayarlar bildiğim kadarı ile.

Problemde burada zaten.ECU'ya standart dışı (0-5 volt) voltaj geliyor ve UCU ne yapacağını bilmiyor gibi gözüküyor. O yüzden harici bir kablo çekin ve deneyin.

Birde dip not ekleyeyim o sensörün sağlam olduğundan ve düzgün monte edildiğinden %100 emin olun.Ender olmakla beraber paketinden çıkmış ürün bile arızalı olabiliyor.Tüketicide ürünü sağlam zan edip arızayı başka yerde arıyor.
 
bakın benim araç 1.3 doblo 2009 1 haftada çekiş düştü rampalarda eğer 4 kişiysek el freniyle kalkış yapıyorum oda zar zor yani, baya masraf ettik, turbo bakım+katalizör temizlik+manifolt değişim+akışmetre... egr kaldı sadece, çok az duman atıyor yüklenince,
en ilk başta yapmam gerekeni en sona bırakmışım, fıatın kendi servisine gitmedik öpülmekten korkumuza ama daha pahalıya patladı hala sorun devam ediyor,
şimdi gidecem fıatın servisine, arıza teşhis için,
diğer beyincilerin elinde üniversal tarayıcı yazılım ve port var, kendi servisinde orjinal yazılımını atılacak gerekirse, soft tunning yüklü şu an,

dün biriyle tanıştım ford focus için çok gezmiş arıza kodu vermeyen araç fordun kendi servisinde 6 tane hata kodu çıkmış
ben obd2 alıp taktım ilk taktığımda birkaç tane arıza kodu vardı benim akılsızlığım yüzünden sildim kodları nasılsa yeniden verir diye doğru dürüst okumadan sildim,
hatırladığım kadarıyla p010 gibi bir hata vardı oda egsantrik kam,
ne hikmetse 2 haftadır bakıyorum yeni hata kodu vermiyor ama egr tanımlanmadı diyor,
bakıcaz artık fiat ne diyecek,
bir ata sözü derki korkulu rüya görmektense uyanık yatmak evladır

aracın kendi servisinde bilgisayara bağlat 200 -300 mü alıyo ne alıyosa artık nokta atışı yaparlar bence
pro cihazla bakıldı ama serviste degıldı ordada baktıracagım teşhis isteyeceğim..
Sensör analog ise yakıt sıcaklığına göre ECU'ya voltaj gönderiyordur. Atıyorum yakıt sıcaklığı 3 derece iken 1.5 volt 10 derece ilen 3 volt 15 derece iken 5 volt gibi...

ECU bu değere göre kızdırma bujilerini hem çalıştırır hem de açık kalma (ısıtma) sürelerini ayarlar bildiğim kadarı ile.

Problemde burada zaten.ECU'ya standart dışı (0-5 volt) voltaj geliyor ve UCU ne yapacağını bilmiyor gibi gözüküyor. O yüzden harici bir kablo çekin ve deneyin.

Birde dip not ekleyeyim o sensörün sağlam olduğundan ve düzgün monte edildiğinden %100 emin olun.Ender olmakla beraber paketinden çıkmış ürün bile arızalı olabiliyor.Tüketicide ürünü sağlam zan edip arızayı başka yerde arıyor.
eski sensörü dışarda deneyeceğim .. kablosunada bakacağım
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,849
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst