dinamik frenleme

Katılım
6 May 2010
Mesajlar
201
Puanları
1
Yaş
40
dinamik frenleme tam olarak nedir illaki sürücü ile mi yapılır basit bi kontaktörle çalışan bir asenkron motora stop sinyalinden sonra dc gerilm uygulanırmı sargıya nasıl uygulanır kaç volt olmalıdır sürücülerdeki dinamik firenleme dirençle frenleme ile aynı sınıfa mı girer eğer girmezse hangi işlerde dinamik hangi işlerde direnç kullanılır hangisi etkilidir bi sürücüde hem dinamik hem direnç kullanılırmı bunların cevebını yazabilirseniz sevinirim saygılar...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Herhangi bir asenkron motor sargılarına Dc gerilim uygulayarak dinamik firenleme yapabilirsiniz.Uygulamada 24v kullanılır.Sebebi bulanabilirliğinin fazla olması.Aslında her güce göre gerilim değişir.Ayrıca motorun aspratör gibi durduktan sonra çok fazla boşta döndüğü veya kırıcı-konveyör gibi yük yüzünden hızlı durma eğilimli olmasına göre de değişiklik arzeder.
Gerilimi 2faza (+) 1faz(-) şeklinde yapabirsiniz.

Daha önce -Şu an adını bilemeyeceğim-bir akadaşımız örnek bir hesap yüklemişti .aynısını veriyorum:

If:1/1,73
Rf:motorun bir fazının omik direnci
Rt:Motorun toplam omik direnci(Rf*3)
Uda:sargılara uygulanacak gerilim
Ida:Motor sargılarından geçecek akım
Pda:Dc güç kaynağı için güç

Motor yıldız ise:Uda=Ida*Rt veya Uda=Ida*1,5*Rf
motor üçgen bağlı ise:Uda=2*Ida*Rf/2 veya Uda=Ida*Rf
Pda=uda*Ida veya Pda=Uda*2*Ida(üçgen)

Örnek :3kw 11,2A 3,3Ohm üçgen bağlı
If=1/1,73 11,2/1,73=6,47A
Uda=Ida*Rf Uda=6,47*3,3=21,35V
Pda=Vda*2*Ida Pda=21,35*2*6,47=276,69W
 
dinamik frenleme motor sargılarına dc voltaj vererek motorun firenlenmesidir.motor nominal akımını geçmemek kaydıyla dc voltaj uygulanablir.sürücülerdeki frenle aynıdır.ama sürücülerde direnç kullanılır.asenkron motorlar enrjisi kesildiğine kendi dönme ataletiyle biraz daha dönerler bu esnada generatör gibi sistemi tersten beslerler firenleme direnci bu enerjiyi ısıya dönüştürür ve sürücüyü korumuş olur.kontaktörlü sistemde ise direnç kullanılmaz.
 
dinamik frenleme motor sargılarına dc voltaj vererek motorun firenlenmesidir.motor nominal akımını geçmemek kaydıyla dc voltaj uygulanablir.sürücülerdeki frenle aynıdır.ama sürücülerde direnç kullanılır.asenkron motorlar enrjisi kesildiğine kendi dönme ataletiyle biraz daha dönerler bu esnada generatör gibi sistemi tersten beslerler firenleme direnci bu enerjiyi ısıya dönüştürür ve sürücüyü korumuş olur.kontaktörlü sistemde ise direnç kullanılmaz.

bu durumda kontaktörlü sistemde dinamik frenleme voltaj ile sürücülü sistemde dinamik frenleme direnç ile yapılır demek doğrumudur...
 
DC Gerilim Uygulamak Yerine Ters Faz Verin Daha Mantıklıdır. Motor Yıldız Sargısına Ayrıca Bi Kontaktör Üzerinden Ters Faz Gönderin Bir Kaç Saniyeliğine.
 
DC Gerilim Uygulamak Yerine Ters Faz Verin Daha Mantıklıdır. Motor Yıldız Sargısına Ayrıca Bi Kontaktör Üzerinden Ters Faz Gönderin Bir Kaç Saniyeliğine.

sağlıklı olurmu kullananlar varmı birde sürücüler drençle motordaki enerjiyi söndürüyorya heralde dinamik frenlemede olduğu gibi sargılara da voltaj göndermiyordur değilmi yani hem voltajı söndürüp hem voltaj göndermemesi lazımdır heralde özellikle bunu merak ediyorum
 
soruyu iyice netleştiriyorum sürücüler dinamik frenlemeyi drençle yaparken sargılara dc voltajda gönderirmi ve dirençsiz direkt dc voltajla frenleme yapan sürücüler varmı biri olursa biri olmazmı
 
KÜÇÜK yüklü motolarda sürücüler dirençsiz dc voltajla frenleme yaparlar. dc enjektion veya bu isime benzer bir paremetre ile dc voltaj yüzdesi ve zamanı ayarlanır.
Ters fazla frenlemenin mantılı olduğuna ben katılmıyorum zira motordaki yükün durumuna göre motorun durma süresi değişir ve ters fazın zamanı sabit olduğu için motor ters yöne döne bilir ve şebekeden çekeceği demeraj akımı da cabası......
 
KÜÇÜK yüklü motolarda sürücüler dirençsiz dc voltajla frenleme yaparlar. dc enjektion veya bu isime benzer bir paremetre ile dc voltaj yüzdesi ve zamanı ayarlanır.
Ters fazla frenlemenin mantılı olduğuna ben katılmıyorum zira motordaki yükün durumuna göre motorun durma süresi değişir ve ters fazın zamanı sabit olduğu için motor ters yöne döne bilir ve şebekeden çekeceği demeraj akımı da cabası......

yani dirençle yapılıyorsa voltajla yapılamaz voltajla yapılıyosa dirençle yapılamaz diyebilirmiyiz tüm öğrenmek istediğim bu.....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,921
Son üye
TursuBidonu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst