Dişliler mile ve yatağa nasıl sabitlenir.Help me guys!

Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
34
arkadaşlar dişli çarkların mil deliklerinde çentik yok,dişlinin ortasından geçecek milini vida ile sıkıştırma mantıgı var muhtemelende aşırı bir kuvvet ile kayacak milden dişli.bu dişlileri en sağlam nasıl ve hangi ürünlerle bağlarım mile ve milide nasıl bir yatağa bağlarım yataktanda ileri geri kaymamalı ürün isimlerini veya link verirseniz.bir diğer sorun tek milde 2 dişlide olunca dişlinin yine ileri geri kaymaması için nasıl bir yol izlerim dişlilerin mil çapı 8mm. please help me!


H22cbffe80e854be8b9de238579bc54bfN.jpg
 
Son düzenleme:
burası Türkiye, ben ingilizce bilmiyorum,
usta değiştirdim başlığı :)
Mil deliklerindeki çentik kama koymak için, koyulmadığında malzemenin kamayla mil olan bağlantısının dayanamacağı hesaplandığı için olabilir.
Vidaları sabitlemeyi (özel yapıstırıcılar kullanabilirsiniz locktite gibi)ya da arttırmayı düşünebilirsiniz.
Ürün linkte inceleyin,kolay gelsin
https://www.henkel-adhesives.com/tr/tr/urunler/endustriyel-yapistiricilar/vida-sabitleyiciler.html
teşekkür ederim ama bu çözüm bu dişli yapısı için uygun değil çünkü hem mil hemde dişli iç çapı kusursuz bir daire yüzeye sahip eninde sonunda burkulma hareketiyle kayacaktır yapıştırıcıdanda kurtulacaktır.
 
Son düzenleme:
vidalı olan yerde civatalar başsız ve alyandır, gergi noktasını hesapla vidanın olduğu yere delik aç , o zaman vida sıkma görevinden çok kama görevi yapacaktır.
 
usta değiştirdim başlığı kusra bakma

teşekkür ederim ama bu çözüm bu dişli yapısı için uygun değil çünkü hem mil hemde dişli iç çapı kusursuz bir daire yüzeye sahip eninde sonunda burkulma hareketiyle kayacaktır yapıştırıcıdanda kurtulacaktır.
Mile, civataya uygun yuva açın oynaması zorlaşır,sabitlemek size kalsın(yapışan cıvata ısıyla sökülüyor yapıştırının markasına göre değişir)Kolay gelsin.
Benim tamiriyle ara sıra uğraşmak zorunda kaldığım Cam sistemlerde x,y hareket veren servoların dişlileri , resimlerdeki gibi dişliler var ,hafif en ufak darbede dağılır çoğunlukla kamasız bağlantı ,sanırım zorlama durumunda kırılması parçalanması istenmiyor civata bağlantılı.
 
vidalı olan yerde civatalar başsız ve alyandır, gergi noktasını hesapla vidanın olduğu yere delik aç , o zaman vida sıkma görevinden çok kama görevi yapacaktır.
usta vidaya delik açacak imkanım yok bir yerde yaptırırım fakat bu iş için hazır satılan bir ürün yokmudur?birde hadi deliği açtım aynı mile 2. bir kasnak daha takıcam orayada bir delik açtım diyelim yataklar için ne yapıcam mil yataklardan ileri geri kayacak?
Mile, civataya uygun yuva açın oynaması zorlaşır,sabitlemek size kalsın(yapışan cıvata ısıyla sökülüyor yapıştırının markasına göre değişir)Kolay gelsin.
Benim tamiriyle ara sıra uğraşmak zorunda kaldığım Cam sistemlerde x,y hareket veren servoların dişlileri , resimlerdeki gibi dişliler var ,hafif en ufak darbede dağılır çoğunlukla kamasız bağlantı ,sanırım zorlama durumunda kırılması parçalanması istenmiyor civata bağlantılı.
evet hocam.
 
Öncelikle nedir bu İngilizce kelimeleri araya sıkıştırma merakı onu anlamadım? Şahsen antipatik buluyor ve altına yorum yapmak pek içimden gelmiyor doğrusu...Neyse...

Sorunuzun cevabına gelince mesele şekildeki GT2 kasnakları ise bunun en pratik yolu kasnaklar mil monte iken iki setskuru sökün ve ince bir kalem veya çizecekle deliklerin mil üzerine geldikleri noktaları işaretleyin. Daha sonra Kasnakları sökün ve mil üzerinde işaretli noktalara k matkap ucu ile 1-2 mm derinliğinde oyuk açın sonra kasnağı takıp setsuskurları sıkın.

Uygulama başka bir kasnak ve mil sisteminde ise bunun en sağlam yolu kama kanalı açmaktan geçer.Mili delip perno pim geçirmek bir çözüm olsa da bu tür bir bağlantının boşluk yapma ihtimali yüksektir.
 
Öncelikle nedir bu İngilizce kelimeleri araya sıkıştırma merakı onu anlamadım? Şahsen antipatik buluyor ve altına yorum yapmak pek içimden gelmiyor doğrusu...Neyse...

Sorunuzun cevabına gelince mesele şekildeki GT2 kasnakları ise bunun en pratik yolu kasnaklar mil monte iken iki setskuru sökün ve ince bir kalem veya çizecekle deliklerin mil üzerine geldikleri noktaları işaretleyin. Daha sonra Kasnakları sökün ve mil üzerinde işaretli noktalara k matkap ucu ile 1-2 mm derinliğinde oyuk açın sonra kasnağı takıp setsuskurları sıkın.

Uygulama başka bir kasnak ve mil sisteminde ise bunun en sağlam yolu kama kanalı açmaktan geçer.Mili delip perno pim geçirmek bir çözüm olsa da bu tür bir bağlantının boşluk yapma ihtimali yüksektir.
teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst