Desülfatör devresi ısınma sorunu

Bu türden devreler kuru tip akülerde çok etkili olmuyor maalesef. Sulu ve jel akülerde daha etkili. Benim tecrübem bu şekilde.

Bildiğim kadarıyla bu tip desulfator devreleri için akünün belirli bir gerilim üzerinde olması lazim.

Ayrıca desulfator ile şarj aletini aynı zamanda kullanmanızı önermem. Nedeni bu devrenin uyguladığı anlık gerilim 50 volt gibi gorunuyor ilgili sitede. Bu aşırı gerilim saej devresini arizalandirabilir.

Kolay gelsin.
Haklısınız 64v larda görünüyordu.
Devrenizi incelemedim ancak iki tür desülfatör mevcut. Birisi aküyü hem şarj yapıyor hem de sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Diğerinide akünün kutup başlarına bağlıyorsunuz devrenin herhangi bir beslemesi olmuyor, devre aküyü deşarj ederken sülfatlaşmayı çözmeye çalışıyor. Sizin devreniz ikincisi ise o yüzden akünün şarj edilmesi önerilmiş olabilir.
Benim hazırladığım, sizin ikinci olarak belirttiğiniz beslemesi olmayan model oluyor. Şu bobin sorununu çözeyim akabinde belli bir gerilime kadar bu devreyi uygulayıp sonrasında, şarj ve tekrar bu devre şeklinde bir döngü ile deneyeceğim. Eğer bu şekilde bir uygulamada sonuç alamazsam şarj cihazına ters gerilime karşı bir filtre yaparak uygulamaya devam etmem gerekecek.
 
Merhaba arkadaşlar,
Elimdeki aküleri değerlendirme adına webte araştırırken bulduğum linkteki desülfatör devresini malzemeleri tedarik edip uygulamaya döktüm. Her şey devreyi paylaşan arkadaşın tarifindeki gibi yolunda gidiyor fakat devre daha 1dk demeden üzerindeki 2 adet bobin ateş gibi kalıyor. Makul düzeyde ısınma olabileceği belirtilmiş lakin benimki makul düzeyin dışında kalıyor. Bobinler konusuna hakim olmadığım ve elimde ölçüm yapabileceğim yeterli ekipman olmadığı için çözüm üretemedim. Devreyi birde siz inceleyip tecrübeleriniz ile önerilerinizi paylaşıp yardımcı olabilir misiniz?
Ekli dosyayı görüntüle 85611Ekli dosyayı görüntüle 85612Ekli dosyayı görüntüle 85613Ekli dosyayı görüntüle 85615
Isınma sorunu bobinlerden kaynaklanmakta. Ben de aynı şekilde hazır bobinlerden kullanmıştım. Aşırı ısınma sorunu vardı. PSU içerisinden çıkan sarı nüvelere sararak hazırladığım bobinleri kullanarak sorunumu çözdüm. Bobinleri 0.8'lik bobin telinden sardım. Denemedim ama eski anakartların VRM kısımlarında olan yeşil nüveler de işe yarayabilir diye düşünüyorum. Saygılar.
220uh'lik bobin için PSU'dan çıkan sarı toroide 1 tur dolduracak şekilde ilk kat sarımı yaptıktan sonra üstüne 2 -3 tur daha birbirine bitişik şekilde sarınca yaklaşık 220 uH oluyor. 1mH olanda kaç spir sardım hatırlamıyorum şu anda.
 
Isınma sorunu bobinlerden kaynaklanmakta. Ben de aynı şekilde hazır bobinlerden kullanmıştım. Aşırı ısınma sorunu vardı. PSU içerisinden çıkan sarı nüvelere sararak hazırladığım bobinleri kullanarak sorunumu çözdüm. Bobinleri 0.8'lik bobin telinden sardım. Denemedim ama eski anakartların VRM kısımlarında olan yeşil nüveler de işe yarayabilir diye düşünüyorum. Saygılar.
220uh'lik bobin için PSU'dan çıkan sarı toroide 1 tur dolduracak şekilde ilk kat sarımı yaptıktan sonra üstüne 2 -3 tur daha birbirine bitişik şekilde sarınca yaklaşık 220 uH oluyor. 1mH olanda kaç spir sardım hatırlamıyorum şu anda.
İlginiz için teşekkür ederim. Bobinlerden büyük olanı yüksek amperle değiştirdikten sonra ısınma sorunu çözüldü lakin elimdeki aracımın aküsünde yaptığım denemelerde araya rahatsızlık sorunlarım girdi yaklaşık 2 hafta doğru düzgün ilgilenemedim sadece ara ara devreyi söküp şarja bağlayıp sonra şarjı söküp devreyi bağladım çıkış değerlerini ölçüp o şekilde kendi haline bıraktım. Geçen gün baktığımda devreye eklenen osilatör çıkışlarında voltaj göremedim. Ayak üstü görsel incelediğimde irfz44 mosfetin renk değiştirdiğini farkettim sanırım o cavlamış. Aküyü kontrol ettiğimde ise devre sanırım işini yapıyor gibi fakat benim aküde hücre sorunu var, voltaj 10 voltlarda geziyor. 12v üzerine şarjdayken çıkıp, geriye adım adım tekrar 10v seviyelerine düşüp gidiyor. Devrenin iş yaptığını nerden anladın derseniz, akü sıvısını kontrol ettiğimde plakalardaki sülfatlaşmayı parçalamış olsa gerekki aküyü biraz hareket ettirince, plakalardan ayrılıp dibine çöken tortular suyunu bulanıklaştırıyor hemen. Müsait bir zamanda mosfet değiştirip soğutucu ilavesi yaparak devreyi birde sağlam ama amper kapasitesi düşmüş bir diğer akümde deneyeceğim bakalım onda nasıl sonuç alacağım. Onunda son durumu hakkında bilgi paylaşırım.
 
İlginiz için teşekkür ederim. Bobinlerden büyük olanı yüksek amperle değiştirdikten sonra ısınma sorunu çözüldü lakin elimdeki aracımın aküsünde yaptığım denemelerde araya rahatsızlık sorunlarım girdi yaklaşık 2 hafta doğru düzgün ilgilenemedim sadece ara ara devreyi söküp şarja bağlayıp sonra şarjı söküp devreyi bağladım çıkış değerlerini ölçüp o şekilde kendi haline bıraktım. Geçen gün baktığımda devreye eklenen osilatör çıkışlarında voltaj göremedim. Ayak üstü görsel incelediğimde irfz44 mosfetin renk değiştirdiğini farkettim sanırım o cavlamış. Aküyü kontrol ettiğimde ise devre sanırım işini yapıyor gibi fakat benim aküde hücre sorunu var, voltaj 10 voltlarda geziyor. 12v üzerine şarjdayken çıkıp, geriye adım adım tekrar 10v seviyelerine düşüp gidiyor. Devrenin iş yaptığını nerden anladın derseniz, akü sıvısını kontrol ettiğimde plakalardaki sülfatlaşmayı parçalamış olsa gerekki aküyü biraz hareket ettirince, plakalardan ayrılıp dibine çöken tortular suyunu bulanıklaştırıyor hemen. Müsait bir zamanda mosfet değiştirip soğutucu ilavesi yaparak devreyi birde sağlam ama amper kapasitesi düşmüş bir diğer akümde deneyeceğim bakalım onda nasıl sonuç alacağım. Onunda son durumu hakkında bilgi paylaşırım.
Mosfetin gate ucuna uygulanan voltaj yetersiz ise mosfet tam doyuma ulaşamayacağı için iç direnci artar, bu nedenle ısınır. IRF44 tam doyumdayken DS direnci 0,028 ohm civarındadır. Datasheete göre irfz44'ün tam doyuma ulaşması için Gate source arasının 10V olması gerekmektedir. Mosfetin gate bacağına uygulanan voltajı artırın, ısınma sorunu ortadan kalkacaktır. Artıramıyorsanız daha düşük GS voltajına sahip bir mosfet kullanın.
https://www.vishay.com/docs/91291/91291.pdf
 
Mosfetin gate ucuna uygulanan voltaj yetersiz ise mosfet tam doyuma ulaşamayacağı için iç direnci artar, bu nedenle ısınır. IRF44 tam doyumdayken DS direnci 0,028 ohm civarındadır. Datasheete göre irfz44'ün tam doyuma ulaşması için Gate source arasının 10V olması gerekmektedir. Mosfetin gate bacağına uygulanan voltajı artırın, ısınma sorunu ortadan kalkacaktır. Artıramıyorsanız daha düşük GS voltajına sahip bir mosfet kullanın.
https://www.vishay.com/docs/91291/91291.pdf
Henüz devreyi masaya yatırma fırsatım olmadı ama cevabınız, soruna neyin sebep olduğunu bulmama yetti, teşekkür ederim. Devre üstüne düşen görevini sorunsuz yapıyor aslında, mosfette yeterli ve normal kullanımda arızalanmaması gerekliydi fakat bağlamış olduğum akünün bir hücresinde sorun olmasından kaynaklı olarak, şarj sonrası voltaj hızlı düşüş yaptığı için devreye 10v altı voltaj vermeye başlayıp mosfeti kızartmış olmalı. Böylelikle bu devreyi kullanacak arkadaşların, ya akü voltajını takip etmesi yada devre üzerinde ufak eklentiler ile akü geriliminin 11v altına inmesi durumunda enerjiyi kesmesini sağlamaları gerektiğini tecrübe etmiş olduk.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst