Denizde tekne keyfi

paskomya

Profesyonel Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
8,256
Puanları
2,556
Yaş
60
Konum
bodrum
dedim ya arkadaşlar, bana bir miras kaldı. akşamdan sabaha evde içmektense deniz üstü harika olur dedim. şimdi gelelim kuru fasulyenin faydalarına. yaklaşık 4,5 metre 4,40 olabilir bir tekne planlıyorum. buraya kadar her şey güzel. amma velakin tahrik kısmı yani motor itici güç için dc775 ile beslenen su jeti olarak düşündüm. tekne boyutunu düşündüğümde bunun en az 6 adet olmasına karar verdim. itki gücünün hesabını ben bilmiyorum yapamam. 775 36 volt dayanır ama ben 18 voltu geçmek istemiyorum. nasıl bir sürücü kullanlanmalıyım? 6 mı 8 mi bana uyar? 2 nin katları olarak aktive etmek istiyorum. hani start 2 motor şalteri kaldır 4 motor, şalteri kaldır. 6 motor ve şalteri kaldır 8 motor gibi yardımlarınız fikirlerini benim için çok önemli. akü veya 18650 pil gurubu filan her türlü eleştri fikir mantık kavramaşı hepsini kabul ediyorum. sonuçta ben bunu bir şekilde yapacağım.
 
dedim ya arkadaşlar, bana bir miras kaldı. akşamdan sabaha evde içmektense deniz üstü harika olur dedim. şimdi gelelim kuru fasulyenin faydalarına. yaklaşık 4,5 metre 4,40 olabilir bir tekne planlıyorum. buraya kadar her şey güzel. amma velakin tahrik kısmı yani motor itici güç için dc775 ile beslenen su jeti olarak düşündüm. tekne boyutunu düşündüğümde bunun en az 6 adet olmasına karar verdim. itki gücünün hesabını ben bilmiyorum yapamam. 775 36 volt dayanır ama ben 18 voltu geçmek istemiyorum. nasıl bir sürücü kullanlanmalıyım? 6 mı 8 mi bana uyar? 2 nin katları olarak aktive etmek istiyorum. hani start 2 motor şalteri kaldır 4 motor, şalteri kaldır. 6 motor ve şalteri kaldır 8 motor gibi yardımlarınız fikirlerini benim için çok önemli. akü veya 18650 pil gurubu filan her türlü eleştri fikir mantık kavramaşı hepsini kabul ediyorum. sonuçta ben bunu bir şekilde yapacağım.
Moral bozmak gibi olmasın, tekne keyfi iyidir de pek zahmetli ve masraflı uğraştır. Bir limana kaydetmek gerek, ilgili belgelerin çıkartılması vs. 10 hp üzeri motor varsa amatör kaptan belgesi ister ki sınavlıdır. Denize indirmek/çıkartmak için römork ister, araba ister. Deniz havası her birşeyi kolayca paslandirir. Tekne malzeme fiyatları çok pahalıdır. Her yıl bakımı, onarımı, zehirli boyası derken canından bezdirir insani...
Bu yüzden meşhur bir deyim vardır; "En iyi tekne arkadaşının teknesidir." diye... 🙂
 
bak şimdi @Erhan_TR arkadaşım, TR kanunlarını çok iyi biliyorum. bir zamanlar 4 tekerlekli ve elektrikli araç yapmaya kalktım kanunlar beni L7 ye mahkum etti, kendi aracımı elektrikliye çevireyim dedim; hani o çok uluslu şirketler öyle bir kanun çıkartmışlar ki anahtar vuramıyorsun. oysa avrupada -amerikada kanunlar o kadar esnek ki kafayı yersin. gelelim deniz meselesine. şimdi ben salak mıyım 10 hp motor takayım. amatör kaptan almak çocuk oyuncağı. zaten söyledim stcv yüzünden denizcilikten vaz geçtim diye. şimdi kanuni olarak uskur yok ve içten yanmalı değil her biri 100 watt olsa bile su jeti 8 tane taksam bile 1 HP etmiyor. çift cidar olmasa da olur, çünkü amatör yapım 4,40 cm yaparsam her türlü vergiden muaf boyasının canı cehenneme şimdi bu beyinli uygulamalı tekneyi ben yaparsam benden ne vergi alabilir nede beni kategorize edebilir. hatta bilgilendirmezsem haberi bile olmaz. kanun kanundur ona uymamak bizim elimizdedir. hele ki kucağa oturmuş bir kanunlar zincirindeysen delmek içim her şeyi yaparsın.
su jetinin tahrik gücünü hesaplıyacak mühendisleri daha yok, nasıl kullanıldığını bilen liman başkanlığında yetkin kişi yok. artı benim yapacağım tekne-kayık-sandal onların litaretöründe yok. merak ediyorum ben amatör tekne olarak onlara başvurursam ne yazacaklar?
 
bak şimdi @Erhan_TR arkadaşım, TR kanunlarını çok iyi biliyorum. bir zamanlar 4 tekerlekli ve elektrikli araç yapmaya kalktım kanunlar beni L7 ye mahkum etti, kendi aracımı elektrikliye çevireyim dedim; hani o çok uluslu şirketler öyle bir kanun çıkartmışlar ki anahtar vuramıyorsun. oysa avrupada -amerikada kanunlar o kadar esnek ki kafayı yersin. gelelim deniz meselesine. şimdi ben salak mıyım 10 hp motor takayım. amatör kaptan almak çocuk oyuncağı. zaten söyledim stcv yüzünden denizcilikten vaz geçtim diye. şimdi kanuni olarak uskur yok ve içten yanmalı değil her biri 100 watt olsa bile su jeti 8 tane taksam bile 1 HP etmiyor. çift cidar olmasa da olur, çünkü amatör yapım 4,40 cm yaparsam her türlü vergiden muaf boyasının canı cehenneme şimdi bu beyinli uygulamalı tekneyi ben yaparsam benden ne vergi alabilir nede beni kategorize edebilir. hatta bilgilendirmezsem haberi bile olmaz. kanun kanundur ona uymamak bizim elimizdedir. hele ki kucağa oturmuş bir kanunlar zincirindeysen delmek içim her şeyi yaparsın.
su jetinin tahrik gücünü hesaplıyacak mühendisleri daha yok, nasıl kullanıldığını bilen liman başkanlığında yetkin kişi yok. artı benim yapacağım tekne-kayık-sandal onların litaretöründe yok. merak ediyorum ben amatör tekne olarak onlara başvurursam ne yazacaklar?
Ben de merak ediyorum.. 😀
 
Üstadım,

Bu boyuttaki bir tekne için bu boyuttaki hele hele fırçalı motorları hiçmi hiç tavsiye etmem.

Farklı alternatifleri düşünmek lazım. Hobi olarak yapılanları bir incelemek lazım.
 
değerli arkadaşım @serkan_48 nasıl bir motor tavsiye edersin? her türlü öneriye açığım. bu konularda fransızım. içten yanmalı veya dıştan takma kullanmak istemiyorum. su jeti konusunda ısrarcıyım. tavsiye edebileceğin motor ve sürücüye hayır demem.
 

Bu arkadaşın farklı montaj şekilleri uyguladığı başka videoları da var. Bakarsınız.

775 motor 150W civarında. 6 tane kullansanız 1,5HP bile yapmıyor.
Deneysel olarak 775 motor kullanılabilir ama denizde, helede akıntı, rüzgar gibi olumsuzlukların olduğu bir ortamda riskli olur diye düşünüyorum.

Model teknede 775 motorla su jeti çalıştırıyorum. Hızla işim olmadığı için pervane devrini de kayış kasnakla 1/3 azalttım. 12V da tam gazda 12-13A akım çekiyor. Teknenin boyu 90cm, eni 25 cm, ağırlığı da 10kg'ın altında ve 12-15km/h civarında hız yapıyor. Uzun süreli çalışmada motorları da soğutmak gerekiyor.

4.5m tekneyi yürütmek için motorlara yüklenmek gerekecek. 6 motor 75A civarı akım çeker. Bir kaç saatlik seyir yapacaksanız bayağı bir akü grubu gerekir.

Sürücü kısmı ise basit. Su jeti olduğuna göre motorlar tek yönlü çalışacak.
Low side PWM uygulanan bir devre yeterli. Bir kaç tane mos, mos sürücü, 555 veya bir mcu gerekir.
 

Bu arkadaşın farklı montaj şekilleri uyguladığı başka videoları da var. Bakarsınız.

775 motor 150W civarında. 6 tane kullansanız 1,5HP bile yapmıyor.
Deneysel olarak 775 motor kullanılabilir ama denizde, helede akıntı, rüzgar gibi olumsuzlukların olduğu bir ortamda riskli olur diye düşünüyorum.

Model teknede 775 motorla su jeti çalıştırıyorum. Hızla işim olmadığı için pervane devrini de kayış kasnakla 1/3 azalttım. 12V da tam gazda 12-13A akım çekiyor. Teknenin boyu 90cm, eni 25 cm, ağırlığı da 10kg'ın altında ve 12-15km/h civarında hız yapıyor. Uzun süreli çalışmada motorları da soğutmak gerekiyor.

4.5m tekneyi yürütmek için motorlara yüklenmek gerekecek. 6 motor 75A civarı akım çeker. Bir kaç saatlik seyir yapacaksanız bayağı bir akü grubu gerekir.

Sürücü kısmı ise basit. Su jeti olduğuna göre motorlar tek yönlü çalışacak.
Low side PWM uygulanan bir devre yeterli. Bir kaç tane mos, mos sürücü, 555 veya bir mcu gerekir.

Bende bu videoyu gördüm 6m tekne ( tekne ağırlığı ve binen ağırlığı ) istek olunca videoyu yayınlamaktan vazgeçtim .

Bende bu videoyu yayınlayayım .



 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,942
Kullanıcılar
449,610
Son üye
cagriaytmz

Yeni konular

Geri
Üst