Demirdöküm pacific-line 9000 btu sigorta attırma sorunu

mmetin

Üye
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
317
Puanları
6
Yaş
39
Arkadaşlar bu klimanın dış ünitesinin yeri geçen sene değişti ve gaz tamamlanması yapılmadan teslim edildi , sonradan meraktan akımını ölçtüm ve yaklaşık 4A çektiğini gördüm.Beni rahatsız etmedi zira BTU düştüğü halde mekanı yeteri kadar soğutup ısıtıyordu.Ama son iki gündür bazen devreye alınmasından 5 dakika sonra, bazen 5 saat sonra evin hataakım sigortası atmaya başladı.FI sigortayı söküp normal otomat taktım ve kompresör akımını true rms dijital multimetreyle ölçtüm. Akım 10A'in üzerine çıktı.Sonra multimetrenin kablosuna pensampermetre bagladım. Şu an her iki ampermetre aynı değerleri gösteriyor ve yaklaşık 4A.Bir saatden fazla bir zamandır akımda bir anormallik yok.Sizce sebebi ne olabilir?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
hata akım sigortası dediğin kaçak akım rölesidir onu söküp yerine otomat takman güvenlik açısından tehlikeli bir durum eger kaçak akım rölen kaliteli bir marka ise atma sebebi bir kaçak akımın oluşmasıdır eğer elektrik bilgin varsa dış ünitenin kablolarını bir kontrol et sanki gövdeye kaçak oluşuyor gibi akımın yüksek olması vede kaçak akım rölesinin atma sebebi bu olabilir
Bu arada kaçak akım rölesinide bence tekrardan tak
 
iForuma sorunu yazdığımdan bu yana sigorta attırma olayı bir daha gelmedi,zaten aynı gün dış üniteye fazı getiren damarda bir çatlak tespit edip izole ettim ve direk dış ünitenin yanına aynı damara yavaş karakterli 20A otomat monte edip 'kaçak akım rölesini' ev girişine tekrar monte etmiştim.Ama bana göre olay hala aydınlanmadı,çünkü ampermetrede ben 10A'den fazla akımı iki kez neden gördüm.Not:Kabodaki izolasyon hatası olamaz,zira o esnada ampermetrenin kamçıları dış ünitenin klemensine baglı idi....Birde şunu denerken gözledim:Dış üniteye ekstra otomatı taktıktan sonra otomat inikken kumanda ile start verdim ve dış ünitenin yanına gelip otomatı kaldırdım ve kompresör çalıştı.Sora otomatı indirip tekrar kaldırdım kompresör kalkamadı bende otomatı indirdim. 3 dakika sonra otomatı kaldırdığımda kompresör sorunsuzca devreye girdi ve hala klimayı devreye aldığımda problemsiz çalışıyor.Şimdi ilk olayda otomatı indirip hemen kaldırdığımda kompresör çıkış yönünde yüksek basınç olduğu içinmi kalkamadı yoksa daimi devre kondansatörü kapasite kaybettiği içinmi kalkamadı ?Not:Elektrik ve elektronik eğitimi aldım ama konu alt uzmanlık olduğu için forumda konuyu açtım.Tşk.Metin
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bu klimanın dış ünitesinin yeri geçen sene değişti ve gaz tamamlanması yapılmadan teslim edildi , sonradan meraktan akımını ölçtüm ve yaklaşık 4A çektiğini gördüm.Beni rahatsız etmedi zira BTU düştüğü halde mekanı yeteri kadar soğutup ısıtıyordu.Ama son iki gündür bazen devreye alınmasından 5 dakika sonra, bazen 5 saat sonra evin hataakım sigortası atmaya başladı.FI sigortayı söküp normal otomat taktım ve kompresör akımını true rms dijital multimetreyle ölçtüm. Akım 10A'in üzerine çıktı.Sonra multimetrenin kablosuna pensampermetre bagladım. Şu an her iki ampermetre aynı değerleri gösteriyor ve yaklaşık 4A.Bir saatden fazla bir zamandır akımda bir anormallik yok.Sizce sebebi ne olabilir?

Dostum merhabalar...

sisteminin şu an için normal çalıştığını yazmıssın. Amper yükselmesindeki düşüncem cihazdaki kompresör kalkış yapamazsa bu tür durumlar oluşabilir. kalkış yapamaması kondansatör hatası olabilir. yada anlık voltaj düşüşleri kompresörü durdurur ardından kalkış yapamaz.. bir olasılıkta kablo gevşelkiği olabilir... güç devresindeki kablo gevşemesi bu sorunlara yol açabilir.

kolay gelsin iyi çalışmalar..
 
Cevabına teşekkürler.Akım artışı komik bir şekilde. işte beni rahatsız eden 4 A civarında akım çekerken birden yani kompresör devredeyken 10A üzerine çıkması.Sorunun cevabını elektriksel olarak sormuyor soğutmacı olarak sistem dinamiklerinden kaynaklanan sorun olarak soruyorum.yoksa şu anda bile (4 gün sonra) hala bir sorun yok.Bilgi:Klima gece ayarlanan dercelerde stop-run yapıyor yani sanki kalkmada problemi yok gibi görünüyor ve akımı normal değerlerde.Kimseye amerikan bulmacası çözdürmek istemem ama ya yenisini alacağız yada (ilkem)sorunu analiz edip eğer kompresörde bir sorun yoksa bu konuyu akılla (yönlendirmelerinizle)çözeceğim...Metin
 
elektrik değilde gaz devresi sorunlarından oluşabilecek amper oynamaları şu şekillerde olabilir.

1- Kompresörün daha fazla akım çekmesi için daha fazla gaz nakletmesi gerekir. Aşırı şarj olmadığına göre bu ihtimali eliyoruz.
2- Kondenser fanı durursa kompresör ısıyı atabilmek için yüksek basınçlara çıkmak isteyecektir. Bu nedenle daha fazla akım çekecektir.

Aklımada daha fazla bir durum gelmiyor. Ama şunuda söyleyeyim soğutma devresinden oluşacak amper oynamaları atıyorum senin kompresörün 4 amper çektiğini yazmışsın bundan çok yukarı yada çok aşağı oynatamaz. 4 amper olsa olsa 6 amper olur 10 amper olmaz. Benim düşüncem yine elektriksel bir olaydan dolayı amper çekişi yükseldi ve sigorta attırdı. Kolay gelsin iyi çalışmalar
 
Tamam sagol.Artık müşahade altında tutup gözleyeceğim.
 
İki kanallı digital Pc kontrollü hafızalı osiloskopum 5 gündür kayıt yapıyor ve 1 kere harici üniteye taktığım sigorta attı ve ben evde değilken.Akım ve Şebeke gerilimini eşzamanlı incelediğimde klima devrede ve soğuturken şebeke voltajının 170volta düştüğü anlık (yaklaşık 5 san.sürmüş)kompresör akımı (yaklaşık 26A) çıkmış.Gerilim düşüşü öncesi 215 v 4.1 A.Şimdi sorum şu:dış üniteye ait sonradan monteli 20A'lik otomatı yüksek amperliyle değiştirsem kompresör zaten kendisi aşırı akım korumalı olduğu için içinde bulunduğumuz şartlarda normal olurmu? Yani ben kompresöre ya çalış ya öl(yada kendini intern kendi aşırıakım rölenle korumaya al) davranışı içindemi olmalıyım....?Dış ünite tertemiz yıkanmış ve petekler açık,soğutucu fanı ve devresinde sorun yok..Kompresör devresine kabloları ayırdıktan sonra meger vurdum kaçak yok??????
 
Son düzenleme:
İki kanallı digital Pc kontrollü hafızalı osiloskopum 5 gündür kayıt yapıyor ve 1 kere harici üniteye taktığım sigorta attı ve ben evde değilken.Akım ve şebeke gerilimini eşzamanlı incelediğimde klima devrede ve soğuturken şebeke voltajının 170volta düştüğü anlık (yaklaşık 5 san.sürmüş)kompresör akımı (yaklaşık 26A) çıkmış.Gerilim düşüşü öncesi 215 v 4.1 A.Şimdi sorum şu:dış üniteye ait sonradan monteli 20A'lik otomatı yüksek amperliyle değiştirsem kompresör zaten kendisi aşırı akım korumalı olduğu için içinde bulunduğumuz şartlarda normal olurmu? Yani ben kompresöre ya çalış ya öl(yada kendini intern kendi aşırıakım rölenle korumaya al) davranışı içindemi olmalıyım....?Dış ünite tertemiz yıkanmış ve petekler açık,soğutucu fanı ve devresinde sorun yok..Kompresör devresine kabloları ayırdıktan sonra meger vurdum kaçak yok??????

Merhaba...
Yapmış olduğun detaylı incelemede yazdıklarına göre durum şebeke voltajının düşmesinden dolayı ohm kanununa göre çekilen akım artmış ve sigortayı attırmış gibi görünüyor. Aslında amperin bu kadar yükselmesi kompresör gazı basarken voltajın düşmesi itibari ile elektrik motoru gazı sıkıştırmaya gücü yetmiyor çünkü kondenserde karşı basınç yüksek kalıyor ve kilitleniyor. Bu anda çekilen akım pik yapıyor.. sanırım sizde sigortayı attıran durum bu.

Bence bana sorarsan emniyeti kompresör içindeki termiğe bırakma derim. Emniyet ne kadar geç açarsa o kadar kompresör motor sargılarına yüklenir bu yüklenme motor sargı sıcaklığını arttırır. Buda yıllar içinde sargının kavrulmasına yol açar. Sizin sigorta yerinde görev yapıyor. Aklıma takılan bir nokta cihazın dış ünite içindeki kompresör kalkış kapasitörünü bir kapasitemetre ile ölçebilirmisiniz. Etiketindeki sığa ile aynımı değilmi merak ediyorum. Kapasitör kondansatörlerde bu tür arızalara sebep olabilir.( Yaptığınız ölçümler ve detaylı yazılarınızdan bu ölçümü yapabileceğinizi düşünüyorum )

Kolay gelsin iyi çalışmalar...
 
tavsiyem klimanın beslemesine faz koruma rölesi+kontaktörden oluşan bi kumanda takman ya da dış ünite kontaktörünün a1 bobin ucunu faz koruma rölesinden geçirmen 2. seçenekte kontaktöre gerek yok (tabii osiloskopla falan çalıştığınıza göre gayet bilginiz var )bu şekilde sigorta atmadan sistem elektriksel olarak kontrol altına alınmış olur kompresörlerin minimum çalışma değeri 190 maksimum değeri 240 volttur alçak ve yüksek voltaj değerlerini bu şekilde ayarlarsanız bi sıkıntı çıkmaz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst