Delta plc makale ve ürünleri

  • Konbuyu başlatan semih_turna
  • Başlangıç tarihi
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
75
Puanları
1
Yaş
34
evet delta plc ler hakkında delta türkiye disbürütörünün açıklamalarını sizlere sunuyorum...

yorumlarınızı bekliyorum....

3 E Dergisi
Sayı 133, Haziran 2005

Engin Özen: Delta ürünlerini Denemesi Bedava!




Engin Bey, FAST Türk kullanıcıları için çok uygun ürünleri Türkiye’ye getirdi bu ürünler çok sevildi ve benimsendi. Siz Türkiye pazarına uygun fonksiyonlara sahip ürünleri müşterilerden marka bedeli talep etmeksizin, onları aşırı harcamalara sokmaksızın doğru fiyatla sunuyorsunuz. Ayrıca servisinizle, desteğinizle bu ürünlerin arkasında duruyorsunuz. Bu doğru politikaların sonucunda FAST hızlı bir büyüme gösterdi. Bu büyümenin somut kanıtları da oldu. Yeni bir yere taşındınız. Bu noktaya nasıl geldiğinizi ben özetlemeye çalıştım ancak bir de sizden dinlesin okurlarımız.

Engin Özen: Türk kullanıcıların ürünlerimize gösterdiği ilgi o kadar büyüdü ki bu ilgiyi karşılamak için bulunduğumuz yerden daha büyük bir yere geçmek zorunda kaldık. Verdiğimiz destek, garanti ve servis ağını genişletmek, personel sayımızı güçlendirmek, eğitimlerimizi çoğaltabilmek için daha geniş bir yere ihtiyaç duyduk. Bildiğiniz gibi bunu da geçen senenin ekim ayında gerçekleştirdik. Yeni yerimizde müşteri ve bayilerimizle tekrar bir araya gelebilmek için de bir açılış yaptık. Bu açılışın neticesinde de Türkiye’de Delta’nın gelmiş olduğu yerler daha çok ortaya çıktı. Geçen seneki kadromuzu yüzde 50 çoğaltarak teknik desteğimizi ve servisimizi müşterilerimize aynı şekilde vermeye devam ediyoruz. Gerçekten beklentilerimizin üstünde bir ilgiyle karşılaştık ve aynı ilgi çoğalarak devam ediyor.

Trendiniz hızlı bir yükseliş içinde.

Engin Özen: Piyasada son yıllarda en hızlı yükselme trendi gösteren firmalardan biri olduğumuzun farkındayız ama çok da göz önünde olmak istemiyoruz. Bu yükseliş trendini hiçbir zaman yanlış yorumlamıyoruz ve devamlı kontrollü büyümenin gerekli olduğunu düşünüyoruz. Planlarımızı da buna göre yapıyoruz. ürünü Türkiye piyasasına sokmadan önce personeli eğitip ondan sonra ürünü getirmeye çalışıyoruz.

Hızlı büyümeniz sizde herhangi bir değişime yol açmadı. Satış sonrası hizmetler, müşteri desteği konularında da aynı alçak gönüllülüğü ve özverili çalışmayı sürdürüyorsunuz değil mi?

Engin Özen: Bu konuya daha özen göstermeye başladık. Çünkü müşterilere karşı sorumluluğumuz artmaya başladı. Bunun altında kalmamak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Az önce de söylediğim gibi personel sayımızı çoğaltıyoruz; yurtdışında eğitim verdiriyoruz.

FAST bayiler aracılığıyla müşterilerine gidiyor ama müşterilerle teması da kaybetmiyor. Onlardan gelen feedback’ler doğrultusunda böyle bir organizasyonu geliştirme ihtiyacı doğdu değil mi?

Engin Özen: Bayilerimizin müşteri potansiyelleri ve müşteri portföyleri aynı zamanda bizim bilgimiz dahilindedir. FAST’ın personeli, zaman zaman ve habersiz olarak bayilerin müşterilerini ziyaret ederek ürünlerden gelen bir problem olup olmadığını mutlaka sorup kontrol ederler. Müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda bayilerimizi o konulara yönlendirirler. Bu da oto kontrol sağladığı için tek yönlü bir iletişim değil. Bunu bayiinin bile bilmesi gerekmiyor. Bizim personelimiz bayiden habersiz bayilerimizin müşterisini ziyaret ederek oradan aldığı bilgiler doğrultusunda bayiinin ne şekilde davranması gerektiği konusunda bayilerimizi yönlendirir.

Bayilerle ilişkileriniz ne sıklıkta?

Engin Özen: Tüm bayilerimizle toplantılar ve eğitimler sayesinde birlikte oluyoruz. Bayilerin yeni almış olduğu elemanlar en az bir aylık süre içerisinde bizde çalışıp eğitim alarak tekrar işlerine başlıyorlar. Bu da bize çok yakın bir ilişki sağlıyor.

Bu durum, yeni ürün gelişmelerinden kaynaklanan bir ihtiyaç değil mi? Bayiler ürünlerin yeni özelliklerini öğrenmek durumundalar. Çünkü Delta hep buluş yapan, sürekli ürünlerini geliştiren bir şirket. Yeni ürünler, yeni özellikler çıktığında iyi kavranması gerekiyor ki bayileriniz müşteriye çözüm sunabilsin.

Engin Özen: Delta’yı Türkiye’ye ilk getirdiğimiz zaman 4 çeşit invertör ve 2 çeşit PLC ürün dizisine sahipti. şu anda ise AC motor sürücüsü 9 çeşit, PLC serileri 6 çeşit. Bunun yanı sıra ısı kontrol cihazları, operatör panelleri, dokunmatikli grafik ürünleri mevcut. Bu sene de servomotor ve sürücülerini de pazara soktuk. şuanda almış olduğumuz feedback’ler, son yüklediğimiz ürünler konusunda çok iyi. Yurtdışından servomotor ve operatör panelleri için Delta’dan personel getirdik. Kendi personelimize de eğitim verdirdik. Sattığımız ürünler akıllı ürünler olduğu için kendi personelimiz eğitim aldıktan sonra, bayilerin teknik personeline de eğitim aldırdık. şu anda da servomotor pazarında iyi bir şekilde büyüyeceğimizi tahmin ediyoruz.

Delta firması AR-GE çalışmalarına yüksek miktarlarda fonlar ayıran bir kurum değil mi?

Engin Özen: Kesinlikle. Tüm araştırmalarını yeni ürünlere vermiş olan bir dünya firması. Her yöne yatırımı olan ve her türlü ürünü komponent bazında bile üreten bir firma. Delta, düşük kilowatt’lı sürücülerin fiyatlarının piyasadaki geçerli fiyatlardan farklı olmadığını bilerek maliyetlerini düşüreceğini bildiği için kendi IGBT hatlarını kuran ve deneme üretimine başlayan bir firma. IGBT üretiminin sonuçları netleştikten sonra o ürünlerdeki fiyatları rekabet edici düzeye gelebilecek.

üretim için öngörülen bir tarih var mı?

Engin Özen: Haziran ayı sonunda deneme üretimi bitip Uzakdoğu piyasasında satılan ürünlerde deneme amaçlı kullanılmaya başlayacak. Çünkü Delta, önce ürünleri kendi çalıştığı firmalara deneme amaçlı verip buradan aldıkları feedback’ler sonucunda hatalarını düzelttikten sonra dünya piyasasına süren bir firma. Türkiye piyasası için de bu geçerli. Örneğin bize “Isı kontrol cihazlarını alın, piyasaya dağıtın, son kullanıcılar bu cihazları kullansın ve aldığınız feedback’leri bize bildirin. Hataları düzelttikten sonra dünya piyasasına vereceğiz” diyen alçak gönüllü bir firma.

Bu arada Türklerle de işbirliği yapmış oluyorlar.

Engin Özen: Bizi Ortadoğu veya Avrupa’da AR-GE’si gibi gören bir firma.

Bu kadar sıcak yaklaşan bir firmaya tüm kullanıcıların sıcak yanıt vermeleri gerekir.

Engin Özen: Kullanıcılardan bunu bekliyoruz.

Sektöre “Bizi denemeyen kalmasın” diyor musunuz?


Engin Özen: Ben herkesin denemesini isterim.

En iyi düşünülen markalarla aranızda bir fark olmadığını, buna karşılık fiyat yönünde avantajlar sağladığını, yüksek düzeylerde destek verdiğinizi müşteriler görmeliler değil mi?

Engin Özen: Ben bunu şuna benzetiyorum: Siz bir fırından ekmek alıp beğenmediğiniz zaman diğer fırındaki ekmeği de deneyebiliyorsunuz. Bizim sektörümüzdeki olay da bence böyle olmalı. Örneğin bu sabah şehir dışından bizi bir firma aradı ve Çin’den makine alacağını belirtti. Makinelerinde Delta kullanmayı veya başka bir markayı kullanacaklarını söylediler.

Tercihi ne yönde yapmaları gerektiğini sordular. Biz de Türkiye’de her yerde servisimiz ve koşulsuz garantimiz olduğunu söyledik. “Bize ürünü aldığınız firmayı ve seri numaranızı verirseniz her türlü koşulsuz desteği veririz” dedik. Daha evvel Türkiye’ye değişik yollarla gelmiş Delta’lara verdiğimiz servisten dolayı makine imal eden firmalardan teşekkürler alıyoruz.

Demek ki Delta sadece Türkiye’de satılmıyor; dünyanın başka ülkelerinde de kabuller görüyor. Başka ülkelerdeki makine imalatçıları da makinelerinde kullanıyor ve sizin desteğiniz sayesinde onları alanlar da mağdur olmuyorlar.

Engin Özen: Türkiye’de makine imalatçıları bütün dünyaya mal satıyor. Bizim projesini yaptığımız bir firma, “Colombia’da Delta’yı bulabilir miyiz” diye sorduğunda biz Delta’dan Colombia distribütörünün bilgilerini alıp makine imalatçımıza verebiliyoruz. Bütün dünyada her yerde mutlaka bir Delta satıcısı var. Bozulan bir ürün için mutlaka Delta’yı orada bulabilirler. Başka marka adlarında ürettiği cihazları son yıllarda kendi markalarıyla çıkarttığı için dünyanın her yanında distribütörlüğe sahip bir firma. Amerika’da 3 noktada fabrikası bulunuyor.

Bu ürünü denemek isteyen firmalar ürünü almak zorunda değiller. Güvenilirliğini test edip gerekiyorsa bozarak da bize getirebilirler. Yeter ki bozulan noktayı bize bildirsinler. Aynı ürünü daha iyi bir fiyata alacakken çok fazla para vermenin bir anlamı yok.

Biz de Delta’ya Türk makine üreticilerine sağladığı destek için teşekkür ediyoruz. şu anda makine sektörü yükselişte, bunu da destekliyor. Bu fırsattan faydalanmak lazım.

Engin Özen: Özellikle fuardan sonra artan müşteri potansiyelimiz bize bunu gösteriyor. Bütün müşterilerimiz önce bizden eğitim alıyor; ilk programlarını yazıyoruz; ilk makinelerini devreye alıyoruz. Yalnızca telefon desteği ile tüm işlerini halletmeye başlıyorlar. Destek sonrasında da gelişen olaylar diğer müşterilerin hoşuna giderek bize olan ilgisini artırıyor. Bu da doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor.

Demek ki bu kısa sürede ve kolay öğreniliyor ve bu ürünle ilgili karşılaşılan ciddi bir sorun yok; telefonla bile çözülebiliyor. Bu konuların dikkate alınması gerekiyor.

Engin Özen: Yüzeysel bir eğitimden geçtikten sonra bizim cihazlarımızı kullanmak, programlamak oldukça basit. Özellikle yeni getirdiğimiz operatör panelleri tamamen Windows tabanlı çalışan cihazlar. Windows’u kullanmayı bilen bir insan çok basit şekilde bunu programlayabiliyor. Hazırlanmış olan software’ler tamamen kullanıcıya yönelik. Neyi yanlış yaptığını uyarabilen sistemlere sahip. Son getirdiğimiz servomotor ve sürücüleri oldukça akıllı cihazlar. Müşteriye programlamak için sorun çıkarmayan, software ile programlanabilen, pozisyon kontrolü kullanılmak istendiğinde hafızasında 8 tane pozisyonu tutabilen ve tek komutla o noktalara gidebilen, bizim cihazlara uyumlu RS 485’e sahip. Ekranı haberleştirmek için bir PLC’ye ihtiyaç duymayan, bir ekranla direk haberleşebilen, aynı hatta bir ısı kontrol cihazı bağlanabilen cihazlar. Cihazın mutlaka Delta markası olması gerekmiyor. RS 485 portu olup mutlaka destekliyorsa, basit bir şekilde haberleşebilen cihazlar. Dünyada RS 232 ve 485 portuna standart olarak sahip olan ilk PLC Delta imiş. Sadece Delta’da ikisi birden standartmış.

Teşekkür ediyoruz. Açıklamalarınızın ulusumuza, sanayimize çok büyük yararı olacak sonuçlar getireceğini düşünüyorum. Bu çağrımızdan itibaren iş tamamen kullanıcılara düşüyor.

Değerli Okurlarımız; Engin bey Delta ürünlerini denemek isteyenlere hemen göndereceğini söyledi.

Telefon numarası

0216 574 94 34.

Hemen Arayın !
 

Ekli dosyalar

  • f2.jpg
    f2.jpg
    4.8 KB · Görüntüleme: 77
  • f3.jpg
    f3.jpg
    4.3 KB · Görüntüleme: 66
  • 32ES_small.jpg
    32ES_small.jpg
    5.2 KB · Görüntüleme: 63
  • 60ES_small.jpg
    60ES_small.jpg
    5.9 KB · Görüntüleme: 57
Moderatör tarafında düzenlendi:

aliesber

Üye
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
65
Puanları
1
ben tüm çalışmalarımda delta kullanıyorum herkese tavsiye ederim teknik destek harika,,
 

hiko1985

Üye
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
36
DELTA PLC nın turkce kullanım klavuzuna ihtiyacım var nette baktım ama bulamadım yardımcı oluranız sevinirim
 

sbkeskinli

Üye
Katılım
24 Ocak 2008
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
36
merhaba arkadaşlar ben plc programlamaya yeni başlıyacağım inşallah. ama delta plc hakkında güzel notlar bulamadım . en kolay yoldan basit bir şekilde öğrenebileceğim yolları bana gösterirseniz sevinirim. :) :) :)
 

hardboy

Üye
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
36
arakdaslar birsey soracam suan piyasada en cok kullanılan PLC hangileri acaba bilgisi olanalr var mı? siemens ne durumda.. pahalı oldugu icin kullanılmıyor mu yoksa eski gibi devam ediliyor mu kullanılmaya..belki sacma gelebilir size biraz uzak kaldım bu piyasada hoş görünüz için tsk ederim..
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
117,185
Mesajlar
825,587
Kullanıcılar
426,680
Son üye
umutcankar0101

Yeni konular

Üst