Dell marka display port to dvı

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,088
Puanları
158
Yaş
42
Arkadaşlar elimde 4 ad kullanılmamış sıfır bir tarafı display port diğer tarafı dvi olan 15 cm bir ara kablo var ne işe yarar abim çöpte buluyor ben aldım sakladım bu gün baktım internete 170 tl civarında
 

el_emek

Üye
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
301
Puanları
8
displayport artık terk edilmiş bir teknoloji. yani o kadar etmez o kablo.
bu arada microstep driver duruyor mu? mesaj atmıştım bununla ilgili.
 

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,088
Puanları
158
Yaş
42
displayport artık terk edilmiş bir teknoloji. yani o kadar etmez o kablo.
bu arada microstep driver duruyor mu? mesaj atmıştım bununla ilgili.
bir yanlışınız olmalı ben VGA DVI HDMI BU TEKNOLOJİYİ ATIP DP yani display porta geçtim ekran kartı 2 k monitor ıvır zıvırı ile bana sadce 4000 tlye maloldu siz hdmı 1920x1080 alırken DPI de displayportta ben 2540x1440 çözünürlülük alıyorum galiba siz display portları karıştırdınız toplum daha hdmı yeni yeni kavrıyor Display portu yakalayabilmesi 2040 yılını bulur

microstep driver 100 tl ye satıldı
display port girişi olan bir monitor fresync ve gsync özelliği vardır fiyatı 1500-3500 tl arasında değişir bu özelliği vga dvı ve hdmı kablo kullansanız dahi göremezsiniz ancak yine DP girişi olan gtx 1050 ve üstü ekran kartınız olması gerek ki monitorü ve dp kabloyu kullanabilesiniz minumum DPI teknollojisi için hali hazırdaki i7 bilgisayarınıza 2000 tl monitör 1250 tl ekran kartı 20 tl dp kablo eklerseniz ancak fresync özelliği açıp kullanabiliyorsunuz minumum 2540x1440 çözünürlülüğü aldım ben
 

Ar-kur-Tek

Paylaşımcı üye
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
725
Puanları
108
Yaş
44
Elinizdeki kablo çevirici anladığım kadarı ile aynı port sahibi olmayan cihazları birbirine bağlamak için. Yani dp poer olan bir cihazı DVI girişi olan cihaza bağlayabilmek için.

Özel bir durum için gereken bir ara parça olduğu için pahalı ama çok ihtiyaç duyanda çıkmaz.Ancak ihtiyaç sahibi birinin bulup alacağı bir şey.

Ayrıca HDMI genel olarak tüm ihtiyaçları gördüğü için DP çok rağbet gören bir şey değil.Hatta gidişata baklırsa piyasa HDMI ve USB 3.x girişlere kalacak gibi.
 

Ar-kur-Tek

Paylaşımcı üye
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
725
Puanları
108
Yaş
44
Üretici firmalar sadece iyi olmasına bakmıyor.İşin içinde maliyetten lisans ücretine kadar bir dolu şey var.
Benim gördüğüm kadarı ile üreticiler HDMI bağlantıyı mutlaka tercih ederken DP ise opsiyon diye sundukları.

ileride ne olur bilmiyorum ama USB 3.x ve thunderbolt piyasayı baskılamaya doğru gidiyor gibi.
 

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,088
Puanları
158
Yaş
42
displayport artık terk edilmiş bir teknoloji. yani o kadar etmez o kablo.
bu arada microstep driver duruyor mu? mesaj atmıştım bununla ilgili.
siz DP terkedilmiş diyorunuz lakin ben DİSPLAY PORT kurmak için hali hazırdaki İ7 bilgisayarımı DP geçirmek için 4000 tl daha harcadım

i7 işlemci 4.0 ghz sabit kaldı
8 gb ram 8 gb ram eklendi 350 tl
philips FHD monitor 21 inc 27 inç Displayport girişli 2 k monitör 2000 tl
350 wat power 600 wat coolmaster power aldım 400 tl
4 gb asus r7-240 ekran kartı asus rtx 1050 ti aldım 1400 tl
DVI kablo değişti SAMSUNG DP KABLO aldım 30 tl

toplamda 4170 tl extra masraf yaparak yükselttim ama siz display port terkedilmiş bir teknoloji diyorsunuz kaldıki FREESYNC VE GSYNC TEKNOLOJİSİNİ DİSPLAY PORT OLMADAN göremezsiniz 2 k 4 k 8 k görüntüyü hdmı ile alsanızda DP görüntü hdmı den kat kat üstündür kaldıki yeni nesil monitorlerde artık vga çıkış yok bu ne demek yavaş yavaş vga sonra dvi sonrasında ise tüm ekranlar hdmı ve dp portlu alacak dp den sonra başka birşey çıkarmı bence çıkar ama bugün için en iyi çözünürlülük DP dir çokmu gerek hayır ama işi bilen biri olarak artık bırak vga yı hdmı dahi kullanmam DP duruken
 

el_emek

Üye
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
301
Puanları
8
terk edilmiş derken aslında piyasada pek tercih edilmeyen bir teknoloji demek istemiştim.
demek ki bundan sonra kelimeleri daha dikkatli seçmemiz lazım.
 

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,088
Puanları
158
Yaş
42
terk edilmiş derken aslında piyasada pek tercih edilmeyen bir teknoloji demek istemiştim.
demek ki bundan sonra kelimeleri daha dikkatli seçmemiz lazım.
slm sayın ustam el_emek aslında tercih edilmeyende değil pahalı bir sistem ben aldığım için gurur duymuyorum sadece zorladım kendimi sıkıştım 4170 tl ye maloldu geri dönemedim aldıkca aldım ve baya sıkıştım ama çok kötü durumda değilim kendimi frenleyip durabildim lakin güzel bir sistem herkese tavsiye ederim ama en az 3000 tl harcayacaksınız bugün imkan olmadığından tercih edilmiyor mesela etrafımdaki insanlara bundan hiç bahsedemiyorum çünki bir çok insanın bilgisayarında daha ekran kartı dahi yok nasıl anlatayım anlatsamda anlamaz hayırlısı diyelim tek zoruma giden şey el oğlu bu teknolojiyi yaparken bizler sandıkta oy sayıyoruz hala işimiz gücümüz nelere kalmış yazık
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,040
Mesajlar
731,858
Kullanıcılar
387,082
Son üye
mrblt

Yeni konular

Üst