dc voltta ark olayı nasıl yok edilir

Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
337
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar 24 vdc 30ohmluk bir fren devresi kontaktör veya röleden enerji alarak çalışıyor ama bu ark olayı bize pahalıya patladı.çok sık kontaktör ve role değişiyoruz. bu olayı nasıl halledebiliriz.saygılarımla.
 
Solid steid röle kullan,veya kontaktorün kontaklarını seri olarak 2-3 adet kontak kullanarak.
 
Fren bobini uçlarına ters olarak diyod bağla.

Yani bobine enerji verdiğinde diyod iletime geçmesin. (Bağlantı yaptıktan sonra bobin uçlarını gelişigüzel değiştiremezsin)

Artık ark problemin kökten çözülecektir.

3A 1000V 2-3 TL lik bir diyod işini görecektir.
 
üsteki diyot doğrudur role veya kontaktöre diyodu ters bağlayarak ark sorununu çözebilirsin yanlız diyodunu büyük amperli seçmeni tavsiye ederim
 
evet ters dıyod ark problemını tamamen cozer
 
diyodun akımı yüksek olması gerekir. probleminizi çözersiniz
 
24V besleme gerilimi ve kontaklar üzerindeki 30 Ohm yük...
Kabaca I=U/R 'den
I=24/30 I=0,8A
Bu akımda dediğiniz gibi bir aşınmanın olmaması lazım.Öyle ki çekilen akımın 5A olduğunu varsaysak bile yine aşınma etkisi dediğiniz derecede olmaması lazım.
* Acaba yük 30 Ohm değil de 3 Ohm mu ?
* Kullandığınız kontaktör veya rölenin kontak akımları kaç Amper acaba...?
Bunları da cevaplayabilirseniz daha net açıklamalar yapabiliriz...
...
...
Ark olayı özellikle kontaklarda açma anında meydana gelir.
Yüke ve gerilime bağlı olarak bunun uzunluğu (mm olarak) değişir.
Çözüm olarak ;
*Kontaklardan yüksek geçirilen akımlarda kontakların paralel bağlanması (şu durumda burada akımın yüksekliğinden söz edilemez) ,
*Açma anında arkın uzamasını engellemek için kontakların seri bağlanması ,
*47uF/100V'luk bir kondansatör ile 2,2 Ohm/5W'lık direnci seri bağlayıp bunu , yükün bağlandığı kontağa paralel olacak şekilde bağlayınız.Bu yöntemin çok faydası olduğunu göreceksiniz.(Kondansatörler DC'de ilk anda kısa devre , şarj oldukça da açık devre özelliği gösterirler).
*Arkadaşların dediği gibi yüke paralel ters diyot bağlayın.P600D , MR822 gibi...(Anot (-)'ye , Katot (+)'ya).
 
Son düzenleme:
Hayrettin Demir Beyin tarif ettiği gibi RC devresi kullanılarak çözüm üretilebilir. Bu devrelere snubber circuit denir. İnternetten snubber circuit design diye aratırsanız yeterli bilgiye ulaşırsınız.

Snubber - Wikipedia, the free encyclopedia adresinde giriş bilgileri mevcut.
 
hayrettin hocam hesabiniz dogru olmakla beraber hesabiniz da bence gozden kacirdiginiz kucuk bir nokta var bence .nacizane su konuyu acikliga kavusturalim burada bahsi gecen fren bobini bir manyetik devre unutulmamalidir bir manyetik devrede akimi kestiginizde kendisini ureten gerilimin tersi olarak devreye gerilim indukler yani biraz evvel a ucuna siz arti verdiyseniz su anda orada eksi voltaj vardir vede siz acik kapama az zaman icerisinde gerceklesiyorsa burada bu iki gerilim cakisacagindan bahsettiginizde daha fazla akim ilk cekme aninda olusacaktir.
boyle bir devrede ben seri rc devresi vede ters diyot kullaniyorum fakat arkadaslar buradaki diyotun cevab zamani kucuk olmalidir yani hizli diyot tercih etmeliyiz ayrica varistorde ark sondurmede faydali olmaktadir
 
Biz hidrolik valfler icin MOSFET li diyotlu kart tasarladık sıfır arkı yakaladık yuksek güc mosfetlerle arkı söndürebilirsiniz bence
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,525
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst