Dc motor

Katılım
8 Mar 2018
Mesajlar
191
Puanları
1
Yaş
30
Merhaba. Birkac sorum olacakti.

- 2 amper guc tuketen bir dc motor dinamo gibi kullanildiginda yine 2 amper gücmü verir ?

- Dc motorlarla dinamolarin ic yapisi aynimi. Ayni verim elde edilebilirmi ?

- Bir motorun çektiği amperi nasıl bulabilirim ?

- iki motordan elde ettigim gücü en sağlıklı şekilde nasil birlestiririm ? (2 adet 1 amp dc motor cikista bana toplam 2 amper verek)

Şimdilik bu kadar...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
bu sorular ne için soruluyor ?

daha çok meslek lisesi ödev soruları gibi duruyor, yanılıyor muyum ?

endüstride dc motor kullanımı her geçen gün daha da azalmasına rağmen neden ısrarla dc motor konu edilir ki ? ben üniversitedeyken motorlarla alakalı sadece dc motor öğrendik.iş hayatına bir girdim dc motor yok !!!

eğitim sistemimiz neden 50 sene önceki teknolojilerde ısrar ediyor anlamıyorum. bugün teknik lise ve üniversite mezunlarının neredeyse hiç biri servo motorun varlığını bilmiyor.

neyse, gelelim sorularınıza;

-dc motoru dinamo gibi kullanırsan verim düşümü olur.zaten bir motoru niye üreteç gibi kullanıyorsun ki ?

- sayın @binbaşı forumda şöyle bir açıklama yapmış :

Doğru akım motorları: Elektrik enerjisini mekanik enerjiye çeviren elektrik makineleridir.Fırçalı ve fırçasız olarak yapılabilirler.Fırçalı (Komütatör=fırça + kollektör) olanları döndürürseniz,stator sabit mıknatıslı veya elektromıknatısla (İkaz uyartım sargılı) beslenirken ayni dc. akım veren dinamo gibi tersine işlemle fırçalarından dc. elektrik akımını da alırsınız.Fırçasız (Brushless) olanlarını döndürürseniz dc. akımı direk olarak da alamazsınız,sabit stator sargılarında ilk önce ac. akımı oluşur,motor yapısında komütatör hiç olmadığı (Hall-effect sensörlerle döner bir suni alan oluşturulduğu) için bu yapıyı iptal edip,sargı uçlarına köprü diyot bağlarsanız,rotor dönerken doğrultulmuş dc. akımını yine tersinir olarak dolaylı yoldan da elde edersiniz,tek fark bu olacaktır.

Fırçalı doğru akım motorlarının da seri,şönt ve kampound (karışık) olarak stator ve rotor yapısının bağlantı şekline göre değişik moment ve kalkınma özelliklerinde de kullanılıp uygulanan motor çeşitlemeleri vardır.Seri bağlı fırçalı dc motorlar,hem ac. akımla hem de dc. akımla dönüş yönü sabit kalarak çalışabilirler. A.c.akımda kullanılan tipleri (Üniversal motorları) 50 hz.lik frekansta fuko (Girdap) akımları kaybını iyice azaltabilmek için trafo nüvesi saçlarında kullanıldığı gibi dilimli silisli saçlar halinde imal edilip de yapılırlar.

Dinamo: Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren elektrik makinelerine genel olarak verilen bir isimlendirmedir.Dinamo kelimesi doğru akım üreten dc. motorların komütatör yapısına (Ac akım sistemini fırça+kollektör yapısıyla anında dc. akım sistemine dönüştüren yapıdır.) sahip bulunan ve döndürüldüğünde mekanik enerjiyi fırçalarından doğrultulmuş dc. akım olarak elde etmeye verilen genel bir ansiklopedik tanım olarak da çoğu zaman geçer.Bizler araçlardaki şarj dinamosu kelimesini kullanırken aslında buradaki "dinamo" kelimesini elektrik üreteci anlamında kullanmış da oluruz.Çünkü araçlarda son zamanlarda kullanılan şarj dinamoları gerçekte bir alternatördür.Alternatörlerde çoğunlukla daha verimli akım almak için 3 fazlı ac akım üretilip,kendi içlerine entegre edilmiş redresör tablası yapısıyla çıkışlarından dolaylı yoldan dc.'yi yine vermiş olurlar.Ama asıl birincil çıkış akımları ac. dir,dc. değildir.

Oysa dinamo dendiğinde aklımıza direk olarak fırçalı,sabit veya elektromıknatıs beslemeli bir dc. motorun tersinir olarak da döndürülmesinde bir elektrik üreteci olarak çalışıp bize dc. akımı verebilmesi gelmelidir.Sanayi veya endüstriyel uygulamalarda araçlardaki alternatörler için şarj dinamosu kelimesi kullanımı bu yüzden çok doğru da değildir,kullananlar da aslında asıl anlamını bildikleri halde,otomobillerde ilk çıktığı yıllarda,dinamo (Fırçalı,kollektörlü dc. akım makinesi) şarj sisteminin ayrılmaz bir parçası olarak akıllarda yer alıp uzun süre de kaldığından,bu eski alışkanlıkla bu kelime halen de kullanılmaktadır.

Bisiklet dinamosu da aslında küçük bir alternatördür ve çıkışında da direk ac. akımını üretir,bu kullanım şeklinde yine "dinamo" kelimesi aslında üreteç anlamında kullanılmıştır.Bu motor türü de sabit mıknatıslı senkron motordur.Elektrik akımı bu motorlara verilirse stator ve rotor ayni fazda kalarak,hiç kayma olmadan döner,(Asenkron motorlardan,kendi içlerinde motor olarak dönerken hiç kayma olmaması nedeniyle de ayrılır) milini döndürürseniz de stator sargılarından ac. akımını üretirler.Kolay gelsin.Başarılar dilerim.

- çektiği amperi ölçerek bulabilirsin.ampermetre kullanarak.
 
bu sorular ne için soruluyor ?

daha çok meslek lisesi ödev soruları gibi duruyor, yanılıyor muyum ?

endüstride dc motor kullanımı her geçen gün daha da azalmasına rağmen neden ısrarla dc motor konu edilir ki ? ben üniversitedeyken motorlarla alakalı sadece dc motor öğrendik.iş hayatına bir girdim dc motor yok !!!

eğitim sistemimiz neden 50 sene önceki teknolojilerde ısrar ediyor anlamıyorum. bugün teknik lise ve üniversite mezunlarının neredeyse hiç biri servo motorun varlığını bilmiyor.

neyse, gelelim sorularınıza;

-dc motoru dinamo gibi kullanırsan verim düşümü olur.zaten bir motoru niye üreteç gibi kullanıyorsun ki ?

- sayın @binbaşı forumda şöyle bir açıklama yapmış :

Doğru akım motorları: Elektrik enerjisini mekanik enerjiye çeviren elektrik makineleridir.Fırçalı ve fırçasız olarak yapılabilirler.Fırçalı (Komütatör=fırça + kollektör) olanları döndürürseniz,stator sabit mıknatıslı veya elektromıknatısla (İkaz uyartım sargılı) beslenirken ayni dc. akım veren dinamo gibi tersine işlemle fırçalarından dc. elektrik akımını da alırsınız.Fırçasız (Brushless) olanlarını döndürürseniz dc. akımı direk olarak da alamazsınız,sabit stator sargılarında ilk önce ac. akımı oluşur,motor yapısında komütatör hiç olmadığı (Hall-effect sensörlerle döner bir suni alan oluşturulduğu) için bu yapıyı iptal edip,sargı uçlarına köprü diyot bağlarsanız,rotor dönerken doğrultulmuş dc. akımını yine tersinir olarak dolaylı yoldan da elde edersiniz,tek fark bu olacaktır.

Fırçalı doğru akım motorlarının da seri,şönt ve kampound (karışık) olarak stator ve rotor yapısının bağlantı şekline göre değişik moment ve kalkınma özelliklerinde de kullanılıp uygulanan motor çeşitlemeleri vardır.Seri bağlı fırçalı dc motorlar,hem ac. akımla hem de dc. akımla dönüş yönü sabit kalarak çalışabilirler. A.c.akımda kullanılan tipleri (Üniversal motorları) 50 hz.lik frekansta fuko (Girdap) akımları kaybını iyice azaltabilmek için trafo nüvesi saçlarında kullanıldığı gibi dilimli silisli saçlar halinde imal edilip de yapılırlar.

Dinamo: Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren elektrik makinelerine genel olarak verilen bir isimlendirmedir.Dinamo kelimesi doğru akım üreten dc. motorların komütatör yapısına (Ac akım sistemini fırça+kollektör yapısıyla anında dc. akım sistemine dönüştüren yapıdır.) sahip bulunan ve döndürüldüğünde mekanik enerjiyi fırçalarından doğrultulmuş dc. akım olarak elde etmeye verilen genel bir ansiklopedik tanım olarak da çoğu zaman geçer.Bizler araçlardaki şarj dinamosu kelimesini kullanırken aslında buradaki "dinamo" kelimesini elektrik üreteci anlamında kullanmış da oluruz.Çünkü araçlarda son zamanlarda kullanılan şarj dinamoları gerçekte bir alternatördür.Alternatörlerde çoğunlukla daha verimli akım almak için 3 fazlı ac akım üretilip,kendi içlerine entegre edilmiş redresör tablası yapısıyla çıkışlarından dolaylı yoldan dc.'yi yine vermiş olurlar.Ama asıl birincil çıkış akımları ac. dir,dc. değildir.

Oysa dinamo dendiğinde aklımıza direk olarak fırçalı,sabit veya elektromıknatıs beslemeli bir dc. motorun tersinir olarak da döndürülmesinde bir elektrik üreteci olarak çalışıp bize dc. akımı verebilmesi gelmelidir.Sanayi veya endüstriyel uygulamalarda araçlardaki alternatörler için şarj dinamosu kelimesi kullanımı bu yüzden çok doğru da değildir,kullananlar da aslında asıl anlamını bildikleri halde,otomobillerde ilk çıktığı yıllarda,dinamo (Fırçalı,kollektörlü dc. akım makinesi) şarj sisteminin ayrılmaz bir parçası olarak akıllarda yer alıp uzun süre de kaldığından,bu eski alışkanlıkla bu kelime halen de kullanılmaktadır.

Bisiklet dinamosu da aslında küçük bir alternatördür ve çıkışında da direk ac. akımını üretir,bu kullanım şeklinde yine "dinamo" kelimesi aslında üreteç anlamında kullanılmıştır.Bu motor türü de sabit mıknatıslı senkron motordur.Elektrik akımı bu motorlara verilirse stator ve rotor ayni fazda kalarak,hiç kayma olmadan döner,(Asenkron motorlardan,kendi içlerinde motor olarak dönerken hiç kayma olmaması nedeniyle de ayrılır) milini döndürürseniz de stator sargılarından ac. akımını üretirler.Kolay gelsin.Başarılar dilerim.

- çektiği amperi ölçerek bulabilirsin.ampermetre kullanarak.
Sadece meraktan sordum hocam. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Şunuda sorayim bir motor belirli bir hızda 3 amper tüketiyosa ayni motor ve ayni hizda dinamo olarak kullanildiginda yine 3 ampermi üretir ?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,882
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst