DC motor

cesuroz

Üye
Katılım
28 Kas 2017
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
29
Asenkron motorda motorun dönerken uğultu çıkarması, harmonik gibi nedenlerden dolayı rotor olukları eğimli yapılıyordu. Bu uğultuya neden olan şey nedir ki DC motorda rotor olukları düzdür? Kafama takıldıda acil yardım eder misiniz?

Sanırım soru anlaşılmamış o yüzden kimse cevap yazmıyor. Sorum şu asenkron motorlarda rotor olukları eğimliyken, dc motorda neden düz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
http://www.elektrikrehberiniz.com/page/2/?s=r /Sincap kafesli rotor kısmında "geçit momenti" olarak bu bu çubukların asıl eğimli yapılabilme sebebi detaylı olarak açıklanmıştır. Ac indüksiyon (asenkron) motorlarda kalkış momenti nispeten düşük, kalkış akımı ise çok büyüktür. Çünkü önce döner mağnetik alan hızla dönmeye başlar ve rotor ilk yol almaya kadar geçit momentini (Motorun yol almasından sonra ortaya çıkan en küçük momenti) küçük tutmak amacıyla sincap kafesteki çubuklar yatık veya V basamaklı olarak yapılmaktadır. Kolay gelsin.
 
Asenkron motorda motorun dönerken uğultu çıkarması, harmonik gibi nedenlerden dolayı rotor olukları eğimli yapılıyordu. Bu uğultuya neden olan şey nedir ki DC motorda rotor olukları düzdür? Kafama takıldıda acil yardım eder misiniz?

Sanırım soru anlaşılmamış o yüzden kimse cevap yazmıyor. Sorum şu asenkron motorlarda rotor olukları eğimliyken, dc motorda neden düz?
Bu konuda bilgisi olan yok mu? 1 haftadır araştırmadığım makale, döküman kalmadı ama yok tek bir bilgi bile bulamadım
 
Dc motorlarda hem maliyet hemde mıknatısın yada stator sqrgılarının şeklinden dolayı düz olmalıdır. Statoru sargılı ac motorlarda da yine aynı şekildedir. Son olarak fırçasız bldc denilen motorların bir kısmında ancak ince hesaplarla teknik özelliklerine göre oluklar farklı bir açıda olur. Döküman bulamaman gayet normal, çünkü konu çok kapsamlı ve geniş bir elektrik motorları branşının en altının altı ve motorun çeşidine ve kullanım amacına göre bazı imalatçı firmaların bile dikkate almadığı bir mesele. Eğimli oyuk hem rotorda hemde statorda verim açısından avantaj. Yinede durum birçok imalatçı firmanın ilgisini çekmiyor. Tabi oyukların eğimli olmaması gereken durumlarda yok değil.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,167
Mesajlar
915,613
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst