DC motor kömüründen field sargısı yanarmı ?

Ambitious

Üye
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
190
Puanları
1
Arkadaşlar,66 kw lık dc motorumuzun kömürlerinden 1-2 tanesinin bitmesi hatta 1 tanesinin kömür kablosunun kopması motorun field sargısınaın yanmasına sebep olurmu?Birde sürücünün field beslemesi çıkışındaki köprü diyotunda yanması bununla nasıl bir ilişkisi vardır?Teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Alan sargısı (field) devrede iken kollektörde beslemenin kesilmesi(kömürlerin bitmesi,kablonun kopması) alan sargısının yanmasına sebep olur.diyot un yanmasına da bu sebeplerden dolayı alan sargısının aşırı akım çekmesi neden olur.
 
Kömürlerin bitmesi, kablolarının kopmasının ikaz (field) sargılarını yanmasıyla hiçbir alakası yoktur.Eğer kopan parçalar field sargılarına zarar vermemişse.Çünkü DC motorlarda motora yol vermemiş olsanız dahi field uçlarında zaten gerilim vardır.O yüzden aşırı akım çekmesi gibi bir durum söz konusu değildir.
 
Kömürlerde oluşuan aşırı ark, zaten ınce olan uyartım sargılarının zarar görmesine neden olabilir. Uyartım DC kaynağı olan köprü dıyotunda bundan dolayı arızalanmış olması muhtemeldir.
 
Dc motorlarda uyartım sargısı,ikaz sargısı,alan sargısı,field sargısı aynı şeyi ifade etmek için kullanılan terimlerdir.field sargısı armatür sargısının açık devre olması ile zarar görmez kömürlerin tamamen bitmesi ile kömür yuvası ve kollektör zarar görür.kollektörde oluşan ark ve kömür kablosunun arkla kopması ve field sargısının izalasyonunu yakması ile kısa devreye neden olmuş olabilir field sargısı kısa devre olduğu için çıkış diyodunu yakması normaldir.Ama mantıken diyot yanmadan önce hızlı sigortanın açması gerekirdi.Bu gibi olayların yaşanmaması için sigortalı kömür kullanılmalı ve periyodik Bakım uygulanmalıdır.Belli periyodlarda sargı izalasyonları megerle ölçülmelidir minumum izalasyon direnci 5Mohm ideali 50Mohm dur.
 
sayın CELİK_CPU beye katılıyorum biz carbon lorraıne olarak sigortalı kömür yapıyoruz ve kullanıyoruz böylece kömür bitsede kollektöre zarar vermiyor motor duruyor veya uyarı kablusu bağlayarak motor kömürü bitmek üzere iken sinyal veriyor
 
DC motorlarda kömür tercihimiz carbonloren EG 313,EG367J,EG332 625KW GENERAL 500KW VEB 885KW KİRLİOSCAR MOTORLARDA
 
karbongrafit firması olarak el aletlerinde sigortalı kömür imalatımız vardır kömürler bittiğinde kollektöre zarar vermeden evvel sigorta kollektörle kömürün bağlantısını kesip cıhaza zarar vermeden kömürün bittiğini ve değiştirme zamanı geldiğini otomatik olarak yapıyor piyasadaki kömürler hem çalışırken kollektöre zarar veriyor hemde bittiğinde hala çalışmaya devam ederek cihaza daha fazla masraf çıkarıyor *****@gmail.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sadece el aletlerindemi yapılabiliyor bu kömürler büyük güçlü motorlar için aynı şey yapılamazmı merak ediyorum örneğin75hp,30hp 40kw gücündeki motorlar iyi çalişmalar
 
bu dc motorun türü nedir acaba ? belki problemin çözümünde bize daha iyi bir bilgi verebilir motorun çeşidi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,837
Mesajlar
920,878
Kullanıcılar
450,934
Son üye
altandomx

Yeni konular

Geri
Üst